Stránka 50 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 17:12
od miki21
Jo, o tom vím, ale udivuje mě, že to nevadí lidem na kompetentních místech. EU nám nařizuje a zakazuje kde co, ale takovou nebezpečnou věc neřeší.... stejně jako naši zákonodárci (i když ti mají teď jiné starosti).
Taky mi budete tvrdit, že to je krok vpřed?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 17:24
od Ma.rt
Zlata tlacitka a kolecka...vim, kde co je a je to hned. Jeste je fajn hlas.ovladani.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 17:29
od IvanSt
Jak se to vezme. Samozřejmě mít v autě velký dotykový displej je komfortní věc. Ať už navigace, informace o autě, konektivita nebo připojené kamery ocení asi každý, kdo trochu cestuje. Vyťukávání adresy během jízdy je hazard. Ovládání téměř celého auta, včetně klimatizace a směru jejich výdechů po vzoru Tesly mi taky nevoní. Proto nová auta zlepšují hlasové ovládání a tam by neměl mít problém ani ten, koho se to netýká 8)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 17:34
od Ma.rt
Netyka se to nikoho, dokud si to nekoupí:)
Ja treba hlas.ovladani mam a pouzivam jej jen vyjimecne prave diky snadné dostupnosti manuál. ovladani. Ale kdybych mel klima hledat nekde v menu, tak to si radsi popovidam s pani :)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 17:47
od IvanSt
Ale jak vidno, tak i ten, kdo si něco nekoupí, s tím může mít problém :lol:

A myslel jsem hlasové ovládání na trochu jiné úrovni, než bylo to před 15 lety. Mně přijde, že právě nynější modely 2019 a výše mají hlasové ovládání na slušné úrovni co se použitelnosti týče, pokud se budeme bavit o pro nás dostupná auta.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 17:55
od Ma.rt
To jsem nejak nepochopil. Tezko mit problem s necim, co nemám. No ono ovládání na 15 let starem aute je mnohdy lepsi nez na novém. Jenze pak by v recenzích novinari mleli nesmysly, ze je to porad stejne...

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 18:06
od fofok
Na Focusu 4 hlasový ovládání funguje docela dobře.Nynější koncernový je taky už jinde.Je mi zima na nohy,zapne se topení na nohy atd.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 18:08
od blackbox80
stejně gombík je gombík .. beze slov a okamžitá reakce :)
---------------------------------------------------------------------
to hlasové ovládání je prostě trágedie i v dobách, kdy máme neuvěřitelný výpočetní výkon jsou sofistikovanější funkce závislé na připojení k internetu a nebude to pravé ořechové dokud nebude přirozeně reagovat na pokyny uživatele, i kdyby plácal blbosti typu "hele je mi hic uber trochu"

před cca 20 lety jsem vlastnil hloupoučkou černobílou nokiu s pomalým CPU a směšně malou RAM, která měla hlasové vytáčení, tak už jsem silně doufal, že do 10 let tu máme něco pořádného ... a za dalších 10 let stále nic :)

realita dneška
v offlinu modu je pár tragických zařízení, které zvládnou pár konkréních "příkazů" bez možných odchylek a v online modu je to taky tragédie, ale aspoň širší záběr .. no doufal jsem v něco o dost lepšího a "offline" ... fakt slabota, když se na tom pracuje celé generace ..

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 18:19
od 321910336
Hlasové ovládání funguje dobře, ale použil jsem ho jednou ze zvědavosti když jsem jel ze salonu. Nastavení teploty můj Focus přes hlas nepodporuje. Než ženské řeknu co chci, tak mám dávno nastaveno sám. Jediné co je rychlejší je volání, ale když řídím, tak stejně nikomu nevolám.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 18:20
od IvanSt
blackbox80 a ty v čem jezdíš? Vždyť i ty telefony neuvěřitelně pokročily. Veškeré vyhledávání, psaní, i některé ovládání. To stará Nokia opravdu neuměla. Jen jestli si pod tím nepředstavuješ, že buď prosté hlasové vytáčení a nebo umělá inteligence a nic mezi tím :) Ale ono se i k té umělé inteligenci musíme nějak dostat :nazdravi:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 18:52
od blackbox80
- výkon se neuvěřitelně zvednul místo malých CPU s pár tranzistory, které běhali na nizkých taktech a mrzkou operační pamětí >>> tu máme obří výkonné kousky kombinované s ASIC/NPU obvody a výkonými GPU a mnoho GB RAM (i v mobilech) >> sofistikovanější funkce stejně offline nešlapou a vzhledem k dostupnému výkonu jsou ty offline tragické (btw mám zkušenost s Google, Siri i Cortanou .. prostě ten posun je tragický malý vzhledem k dostupnému výkonu a převážně závislý na "cloudových" službách >> to zaměstnávají nějaké trpaslíky v Africe a ti rychle na dálku plní příkazy ? :D :D ) >> nebudu ani řešit (ne)spolehlivost takového řešení, která ani zdaleka není 100% .. )
- v autech je to předražená hračka, která umí "pár" slov a fakt to zatím nepředčí klasické ovládání (když je navržené dobře) .. viz. třeba tabletoidní ovládání Tesly (ale aspoň X má budíky uprostřed :palec_nahoru: )
- o psuedo AI se nemá smysl bavit ..zatím je to v plenkách a ještě dlouho bude ...ale je to moderní výraz :D

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 19:04
od IvanSt
Telefon nepáruješ? Cíl v navigaci raději ťukáš přes displej v klidu, nebo
používáš papírovou automapu?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 19:22
od enjoy
Neodpovidej, je to chyták :mrgreen:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 19:42
od fofok
IvanSt píše: 08.04.2020 19:04 Telefon nepáruješ? Cíl v navigaci raději ťukáš přes displej v klidu, nebo
používáš papírovou automapu?
Kolečkama přeci.Šáhneš poslepu a máš to :mrgreen: .Né vážně dneska se všechno dá ovládat ještě na volantu.Jen to už není tak intuitivní jak bývalo.Nevím jestli full tablet je levnější výrobně než čtyři potenciometry a deset tlačítek.Ještě je ovládání gesty a pohyby rukou,možností je spoustu.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 08.04.2020 21:23
od blackbox80
IvanSt píše: 08.04.2020 19:04 Telefon nepáruješ? Cíl v navigaci raději ťukáš přes displej v klidu, nebo
používáš papírovou automapu?
- telefon spáruji jen jednou a rozhodně to nedělám přes hlasové ovládání za jízdy (nevím kam tim míříš asi to fakt bude chyták ;) )
- ano vzhledem k tomu, že hlasové ovládání není spolehlivé,tak je lepšího ho používat v kombinaci s gestem a předvolenými destinacemi (za jízdy), ale to většinou nepotřebuji, protože cestu znám :D >> úplně nové cíle je lepší volit ručně >> nejen kvůli nespolehlivému hlasovému ovládáni, ale i samotným app, které občas dokážou "zázraky"(průběžně střídám pravidelně snad všechno od Sygicu až po MAPY.CZ a stále to není úplně OK, ale posun tam zajisté je ..)
>> vzhledem k tomu, že hlasové ovládání navigace je tu s námi v autech skoro 20 let , tak se to opravdu moc nepohlo vzhledem k dostupnému výkonu HW i HW v cloudu ..
- někdy je papír poslední záchrana