Příspěvek
od Anndy » 18.03.2009 21:32
No svetlomety maju bud paraboly (jednu spolocnu pre dialkove a stretavacie svetlo alebo dve pre kazde svetlo zvlast) alebo v poslednych dobach aj projektorovu sosovku, resp. existuju aj kombinovane, t.j. sosovka pre stretavacie a parabola pre dialkove svetlo.
V oboch pripadoch moze byt zdrojom svetla bud halogenova ziarovka (dvojvlaknova H4 - pre jedno-parabolovy svetlomet alebo H7 a H1 pre stretavacie a dialkove svetlo zvlast) alebo xenonova vybojka. Aj ked kombinacia parabola plus xenonova vybojka je skor ojedinela - najviac pouzivana bola v minulej lagune, alebo nissan maxima alebo v sucasnej toyote corolle, ale asi aj inych autach.
A tak isto sa rozne svetlomety lisia v ramci vybavy auta (niekedy). Tiez vseobecne plati, ze projektorova sosovka s obyc. halogenmi svieti (resp. vysledna osvetlena cast vozovky) menej ako ked je osadena xenonovymi vybojkami (je to logicke) obvykle vsak svieti horsie aj ako rovnake auto s rovnakymi halogen. ziarovkami osadenymi ale v parabole.
A potom su tu detaily, ze napr. ford robi (aspon po fl) natacacie svetlomety, ktore maju projektorovu sosovku, avsak su osadene len halogenom, potom su obyc. parabolove s halogenmi a tretia varianta je nenatacie svetlomety s xenonovymi vybojkami s projektorovou optikou.
Co sa tyka prerobenia - min. by to este chcelo vyriesit aj automaticku nivelaciu svetiel. Cize aby to bolo po spravnosti musis este, okrem svetlometu, vybojok a prislusenstva, vyriesit ostrekovace, nivelaciu a nakoniec aj taku sprostost ako je vnutorny prepinac svetiel. Obvykle celkom dost za material a pracu.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X
Galéria
