Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.


Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.
Ne, svicky jsem nevytahoval. Hlidal jsem si správně nastaveny karbec (s tim se dalo docela hrat) a predstih. Skodule pak chytala na cvrnk. Jasne, vzadu napumpovat benzin jsem musel.stano. píše: 05.04.2020 08:37Tiez nebol problem. Ale berme to v porovnani s dnesnymi autami. Dvihnut kapotu, "nacukat" benzin (nie vela, nie malo), vytiahnut sytic, spravna poloha plynu a startovat. Ak nechytilo na 1. krat, davat pozor, ako dlho a kolkokrat tocit, aby sa neprechlastal motor. Naozaj nikdy si nevytahoval a neutieral sviecky?Ma.rt píše: 04.04.2020 22:29 No ja mel 125ku a nikdy jsem neměl problém se starty v zimě a nikdy jsem v lete nevaril. Na to nemusela byt nejaka nadstandardni pece. Akorat ty motory vydrzely ne moc pres 100 tis.km. Ale to je jina generace motoru. S135/6 pak uz dokázaly bez vetsich problemu dat čtvrt milionu km a dnes to opět oslavujeme, kdyz se tohle podaří![]()
To vsetko pri -10°C, -15°C. A teraz to porovnaj so startom dnesnych aut.
Ano, vydrz motora je dalsia vec. Vraj stare spolahlive auta...
Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
Záleží z čeho je blok,hliník je lehčí než litina a novej ecoboost má blok zrovna z litiny a všechny ostatní tříválce jsou bez vyjímky z hliníku.Když ti tady napíše někdo pravdu stejně si z toho uděláš svůj závěr a ani nevíš kolik ten tvůj ingot přesně váží. Obecně jsou dneska auta lehčí což má taky vliv na spotřebu.Nevýhoda lehkých předků oproti ingotům z litiny a čtyřválcům je horší trakce na sněhu a při rozjezdech,ale zase to přispívá lepší ovladatelnosti a rozložení hmotnosti.U fiata 500x třeba rozdíl v hmotnosti litru a nafty je rozdíl 90 kg což mi málo nepřijde.Proto litry jsou schopný jezdit pomalu za to co nafty u některých modelůMa.rt píše: 05.04.2020 13:30Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.jako se udava spotreba?
ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
Takže sis odpověděl sam, ze ten hmotnostni rozdil vyrazny byt nemusi. Proto prave ten hlinikovy duratec je jen o 12kg tezsi nez 1.0eb, jak se zda, z toho si mam udelat jaky zaver? U auta velikosti Mondea je to nic.fofok píše: 05.04.2020 13:58Záleží z čeho je blok,hliník je lehčí než litina a novej ecoboost má blok zrovna z litiny a všechny ostatní tříválce jsou bez vyjímky z hliníku.Když ti tady napíše někdo pravdu stejně si z toho uděláš svůj závěr a ani nevíš kolik ten tvůj ingot přesně váží. Obecně jsou dneska auta lehčí což má taky vliv na spotřebu.Nevýhoda lehkých předků oproti ingotům z litiny a čtyřválcům je horší trakce na sněhu a při rozjezdech,ale zase to přispívá lepší ovladatelnosti a rozložení hmotnosti.U fiata 500x třeba rozdíl v hmotnosti litru a nafty je rozdíl 90 kg což mi málo nepřijde.Proto litry jsou schopný jezdit pomalu za to co nafty u některých modelůMa.rt píše: 05.04.2020 13:30Tvl se udavafofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.jako se udava spotreba?
ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
![]()
Já bych o tom mohl přemýšlet, ale nemohu, protože v médiích , v manuálech jsem masírován jako prvním argumentem, jak je ten moror úsporný a tím ekologocký.IvanSt píše: 05.04.2020 13:55Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
Nemusim nic dokazovat, tak to prostě je. Ty tady porad vymyslis drasticke rozdily, ale ony nejsou. Pokud by se downsizing delal tak, ze by byly nizsi výkony a vetsi spotreba, tak by to bylo divny. Vubec nepolemizuji s vyssi ucinnosti, ale ma to i sva negativa, některá dost podstatna. A bylo by na rozhodnutí spotrebitele, co je pro nej dulezitejsi. Ale tuhle volbu nam urednici vzali z naprosto vylhanych duvodu. Ono zdražení spalováku je jen predstupen jeste nesmyslnejsiho elektra, ktere jeste dlouho levne nebude, tak to bude cenove o trochu mensi facka.IvanSt píše: 05.04.2020 14:50 A co to vzít obecně a neupínat se na konkrétní motory?
Dvoulitr v turbu bude taky lehčí než třilitr šestiválec v atmosféře a bude pro něj platit to samé. menší hmotnost, nižší spotřeba a klidně vyšší výkon a takhle to můžeme vzít celým spektrem.![]()
Proč máš Marty potřebu to pořád okecávat a snažit se dokázat, že to o "až tak moc" není? Někdy třeba ne, jindy je rozdíl velký, ale obecně to tak platí a pokrok a zlepšení tam je![]()
Jakych 90kg? Rozdil vahy 1.0eb a 2.0 je, zda se, 12kg.fofok píše: 05.04.2020 14:58 Mart u malýho auta je 90 kg sakra dost jak sem ti dával za příklad.Podle tvý logiky sto kilo není nic,dva litry spotřeby sem dva litry tam není nic a pak se tady sám chlubíš s pomalu nesmyslnou spotřebou kterou já mám normálně při jízdách po dálnici a po Praze průměrem 80 km/h![]()
Fiestu 1.3 mame jako druhe auto. To nejede ani prazdne a spotrebu to ma jak dvoulitrove Mondeo. Tim ji nechci hanit, jako druhe auto je výborná.IvanSt píše: 05.04.2020 13:55Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
A k těm 250 koním.. Švýcarsko jsem dal i s plně naloženou Fiestou 1.3, ale věř mi, že se silnějším autem se jede mnohem líp a bezpečněji. Spotřeba byla o litr vyšší a cesta o pár hodin kratší. Na ježdění od benzinky k benzince výkon nepotřebuješ, to víme snad všichni.
Tak a teď dávej pozor - pokrok = downsizing, protože vyšší výkon a nižší spotřeba + úspora materiálu/nižší hmotnost.Ma.rt píše: 05.04.2020 16:24 Pokud by se downsizing delal tak, ze by byly nizsi výkony a vetsi spotreba, tak by to bylo divny.
Taky pouzivas podpasovky ze? Kdy se prestalo s vyvojem atmosfer? Pokud by se do vyvoje dostalo tolik, kolik do dnesnich "ekologickych" motoru, tak jak by asi vypadal, i ja tu daval odkazy na atmosfery s vykonem a splnujici emise. Bohuzel to nebyl motor pro masy. Porad se ptam proc jsou v americe tyhle vysokoobjemove motory, navic v ekologicky zamerene americe? Mne vadi to, ze si clovek nemuze vybrat jaky motor chce, protoze to EU pres nesmyslne ekologicke pozadavky automobilkam stopla. Ale je to tu porad dokola.IvanSt píše: 05.04.2020 16:56 Fakt si nedovedu představit, jak by prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovatJo a když budete chtít předjet kamion, nebojte se to pořádně podkopat, jinak se na to raději vykašlete a toho kraválu při tom požitku si nevšímejte, možná to i začnete mít s dětmi ráda
![]()
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 2 hosti