Stránka 45 z 68

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 19:48
od Brehowicz
Tady to je popsané http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=27028 :wink:

Na samotném EGR u EURO 4 ten rostřední je sice jen snímač polohy,ale pokud nebude udělaná dírka tak vyskočí nakonec chyba,takže někde ten prutok počítaný musí být.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 20:01
od xbobcz
Objevi se chyba P0401 maly prutok EGR. Prutok to meri pres MAF, protoze se o mnozstvi spalin snizi
prutok cisteho vzduchu ktery jde MAF cidlem. Tim ze se udela dira do te zaslepky se to mnozstvi
spalin pouze zmensi a pokud je prutok spalin jeste v toleranci tak to jednotka nevyhodnoti jako chybu.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 20:04
od Brehowicz
To zní logicky,protože za EGR už žádny množstevní snímač není.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 20:34
od antonín
MAF čidlo je kde??

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 20:39
od antonín
jestli je to čidlo za filtrem vzduchu před turben, tak ho tam určitě nemám.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 21:44
od xbobcz
Jo MAF je to cidlo co je na vystupu filtr boxu. Docela by me prekvapilo, ze ho tam nemas.
Jeste jsem nevidel zadny z tehlech TDCi co by MAF nemel. Na prilozenym obrazku je jako cislo 7.
Akorat v tom popisu maj prohozeny obrazky cidel 7 a 17.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 22:04
od antonín
opravdu ne 85 KW to něměli, viz foto. teď jsem to fotil, tak proto žádná chyba i po půl roce, takže bez dírky

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 22:09
od Dr.Romca
Když na to tak koukám, není to nějaká úprava předchozího majitele kvůli K&Nku? To se mi nezdá že by to nemělo váhu vzduchu...

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 22:18
od antonín
nene, KN jsem dával já i můj mechoš říkal že 85kw nemají váhu ani lambdu prostě nic, divné?? ani konektor tam není

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 13.02.2012 22:20
od veny
zeptej se uživatele tomik... ten by o tom mohl mít přehled

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 14.02.2012 08:05
od xbobcz
to Antonin:
Mas to tim padem udelany jako stary TDDI kde je EGR se snimanim polohy. Takze dokud se bude hybat tak je to v pohode. Kdyz to zaslepis bez dirky tak to bude normalne fungovat a nemelo by to hazet zadnou chybu.
Nasel jsem to v TISu ze bez MAF jsou 85kw do 2/2004 ktery maj tenhle typ EGRu.
Nevis nahodou cislo svoji jednotky? Docela by me to zajimalo jak tam vypada to rizeni, protoze primarni funkce MAF u tehle aut je omezovani kourivosti, kde na zaklade aktualniho prutoku vzduchu to limituje vstrikovane mnozstvi.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 14.02.2012 08:45
od antonín
Já jsem tu záslepku tam měl přes léto cca pul roku a vpohodě, možná se mi zdálo že byl motor trošku hlučnější ale to je jasné když se směs spaluje s větší teplotou. Jak mám zjistit to číslo jednotky?

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 14.02.2012 09:06
od xbobcz
Bud se da vycist pres diagnostiku, nebo precist napis primo na jednotce, ale v tom mondeu se k ni neni uplne jednoduchy dostat. Je schovana za hornim ulozenim praveho tlumice, kvuli vyndani se odsroubovava cely ten zaves.

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 14.02.2012 21:02
od antonín
o víkendu to zase vyčistím a dám zaslepenou podložku, no právě jsem nad tím taky přemýšlel, jak funguje řízení množství směsi když to nemá váhu vzduchu ani lambda sondu. Neřidí to vše lišta rail??

Re: EGR ventil - mondeo

Napsal: 14.02.2012 21:59
od xbobcz
Rizeni dieselu je v zasade jen o mnozstvi paliva. Zvysis davku otacky jdou nahoru, uberes a otacky jdou dolu. Zadny rizeni skrtici klapkou jak u benzinu.
Lambda se pro rizeni dieselu nepouziva protoze narozdil od benzinu umi diesel jezdit ve velkym rozsahu pomeru vzduch/palivo.
Vetsinu casu jezdi na extremne chudou smes. Jakmile zacne ta smes byt bohatsi tak se to projevuje cernym kourem.
Ta kourivost je vetsinou omezena pomoci MAF, kde podle aktualniho mnozstvi vzduchu jdouciho do motoru se omezuje maximalni vstrikovany
mnozstvi nafty. V tom aute co mas ty musi bejt to omezeni mnozstvi nafty postaveny na cidle tlaku MAP - z tlaku, otacek a teploty nasavanyho vzduchu
se taky pozna mnozstvi vzduchu jdouci do motoru.
Tlak v railu si ridi jednotka podle pozadovanyho mnozstvi paliva. Ve chvili kdy auto jede na volnobeh tak je tam jen 230 bar a pri akceleraci na plny plyn 1400 bar. Pri vyssim tlaku staci na vstriknuti vetsiho mnozstvi paliva kratsi cas.
Prochazel jsem kalibrace jednotek z mondea a nasel jsem nejakou 115ps verzi s typem EGR co mas ty. Jsou v ni narozdil od ostatnich vyblokovany mapy rizeni EGRu pres MAF.