EGR ventil - mondeo

Moderátor:phofy
Odpovědět
Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od Brehowicz » 13.02.2012 19:48

Tady to je popsané http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 68&t=27028 :wink:

Na samotném EGR u EURO 4 ten rostřední je sice jen snímač polohy,ale pokud nebude udělaná dírka tak vyskočí nakonec chyba,takže někde ten prutok počítaný musí být.

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od xbobcz » 13.02.2012 20:01

Objevi se chyba P0401 maly prutok EGR. Prutok to meri pres MAF, protoze se o mnozstvi spalin snizi
prutok cisteho vzduchu ktery jde MAF cidlem. Tim ze se udela dira do te zaslepky se to mnozstvi
spalin pouze zmensi a pokud je prutok spalin jeste v toleranci tak to jednotka nevyhodnoti jako chybu.
Focus II 1.8 TDCi

Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od Brehowicz » 13.02.2012 20:04

To zní logicky,protože za EGR už žádny množstevní snímač není.

Uživatelský avatar
antonín
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 20.04.2009 21:25
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od antonín » 13.02.2012 20:34

MAF čidlo je kde??
Ford Mondeo 2.0TDCI 85KW 2004 Combi ,Denní světla-AUDI S6

Uživatelský avatar
antonín
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 20.04.2009 21:25
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od antonín » 13.02.2012 20:39

jestli je to čidlo za filtrem vzduchu před turben, tak ho tam určitě nemám.
Ford Mondeo 2.0TDCI 85KW 2004 Combi ,Denní světla-AUDI S6

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od xbobcz » 13.02.2012 21:44

Jo MAF je to cidlo co je na vystupu filtr boxu. Docela by me prekvapilo, ze ho tam nemas.
Jeste jsem nevidel zadny z tehlech TDCi co by MAF nemel. Na prilozenym obrazku je jako cislo 7.
Akorat v tom popisu maj prohozeny obrazky cidel 7 a 17.
Přílohy
sensorloc.jpg
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
antonín
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 20.04.2009 21:25
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od antonín » 13.02.2012 22:04

opravdu ne 85 KW to něměli, viz foto. teď jsem to fotil, tak proto žádná chyba i po půl roce, takže bez dírky
Přílohy
IMAG0567.jpg
IMAG0564.jpg
Ford Mondeo 2.0TDCI 85KW 2004 Combi ,Denní světla-AUDI S6

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7110
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od Dr.Romca » 13.02.2012 22:09

Když na to tak koukám, není to nějaká úprava předchozího majitele kvůli K&Nku? To se mi nezdá že by to nemělo váhu vzduchu...

Uživatelský avatar
antonín
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 20.04.2009 21:25
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od antonín » 13.02.2012 22:18

nene, KN jsem dával já i můj mechoš říkal že 85kw nemají váhu ani lambdu prostě nic, divné?? ani konektor tam není
Ford Mondeo 2.0TDCI 85KW 2004 Combi ,Denní světla-AUDI S6

Uživatelský avatar
veny
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2209
Registrován: 30.03.2009 11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od veny » 13.02.2012 22:20

zeptej se uživatele tomik... ten by o tom mohl mít přehled

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od xbobcz » 14.02.2012 08:05

to Antonin:
Mas to tim padem udelany jako stary TDDI kde je EGR se snimanim polohy. Takze dokud se bude hybat tak je to v pohode. Kdyz to zaslepis bez dirky tak to bude normalne fungovat a nemelo by to hazet zadnou chybu.
Nasel jsem to v TISu ze bez MAF jsou 85kw do 2/2004 ktery maj tenhle typ EGRu.
Nevis nahodou cislo svoji jednotky? Docela by me to zajimalo jak tam vypada to rizeni, protoze primarni funkce MAF u tehle aut je omezovani kourivosti, kde na zaklade aktualniho prutoku vzduchu to limituje vstrikovane mnozstvi.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
antonín
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 20.04.2009 21:25
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od antonín » 14.02.2012 08:45

Já jsem tu záslepku tam měl přes léto cca pul roku a vpohodě, možná se mi zdálo že byl motor trošku hlučnější ale to je jasné když se směs spaluje s větší teplotou. Jak mám zjistit to číslo jednotky?
Ford Mondeo 2.0TDCI 85KW 2004 Combi ,Denní světla-AUDI S6

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od xbobcz » 14.02.2012 09:06

Bud se da vycist pres diagnostiku, nebo precist napis primo na jednotce, ale v tom mondeu se k ni neni uplne jednoduchy dostat. Je schovana za hornim ulozenim praveho tlumice, kvuli vyndani se odsroubovava cely ten zaves.
Focus II 1.8 TDCi

Uživatelský avatar
antonín
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 20.04.2009 21:25
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od antonín » 14.02.2012 21:02

o víkendu to zase vyčistím a dám zaslepenou podložku, no právě jsem nad tím taky přemýšlel, jak funguje řízení množství směsi když to nemá váhu vzduchu ani lambda sondu. Neřidí to vše lišta rail??
Ford Mondeo 2.0TDCI 85KW 2004 Combi ,Denní světla-AUDI S6

xbobcz
Junior
Junior
Příspěvky: 260
Registrován: 11.04.2011 21:16
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil - mondeo

Příspěvek od xbobcz » 14.02.2012 21:59

Rizeni dieselu je v zasade jen o mnozstvi paliva. Zvysis davku otacky jdou nahoru, uberes a otacky jdou dolu. Zadny rizeni skrtici klapkou jak u benzinu.
Lambda se pro rizeni dieselu nepouziva protoze narozdil od benzinu umi diesel jezdit ve velkym rozsahu pomeru vzduch/palivo.
Vetsinu casu jezdi na extremne chudou smes. Jakmile zacne ta smes byt bohatsi tak se to projevuje cernym kourem.
Ta kourivost je vetsinou omezena pomoci MAF, kde podle aktualniho mnozstvi vzduchu jdouciho do motoru se omezuje maximalni vstrikovany
mnozstvi nafty. V tom aute co mas ty musi bejt to omezeni mnozstvi nafty postaveny na cidle tlaku MAP - z tlaku, otacek a teploty nasavanyho vzduchu
se taky pozna mnozstvi vzduchu jdouci do motoru.
Tlak v railu si ridi jednotka podle pozadovanyho mnozstvi paliva. Ve chvili kdy auto jede na volnobeh tak je tam jen 230 bar a pri akceleraci na plny plyn 1400 bar. Pri vyssim tlaku staci na vstriknuti vetsiho mnozstvi paliva kratsi cas.
Prochazel jsem kalibrace jednotek z mondea a nasel jsem nejakou 115ps verzi s typem EGR co mas ty. Jsou v ni narozdil od ostatnich vyblokovany mapy rizeni EGRu pres MAF.
Focus II 1.8 TDCi

Odpovědět

Zpět na „Motor - Mondeo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host