Příspěvek
od xbobcz » 14.02.2012 21:59
Rizeni dieselu je v zasade jen o mnozstvi paliva. Zvysis davku otacky jdou nahoru, uberes a otacky jdou dolu. Zadny rizeni skrtici klapkou jak u benzinu.
Lambda se pro rizeni dieselu nepouziva protoze narozdil od benzinu umi diesel jezdit ve velkym rozsahu pomeru vzduch/palivo.
Vetsinu casu jezdi na extremne chudou smes. Jakmile zacne ta smes byt bohatsi tak se to projevuje cernym kourem.
Ta kourivost je vetsinou omezena pomoci MAF, kde podle aktualniho mnozstvi vzduchu jdouciho do motoru se omezuje maximalni vstrikovany
mnozstvi nafty. V tom aute co mas ty musi bejt to omezeni mnozstvi nafty postaveny na cidle tlaku MAP - z tlaku, otacek a teploty nasavanyho vzduchu
se taky pozna mnozstvi vzduchu jdouci do motoru.
Tlak v railu si ridi jednotka podle pozadovanyho mnozstvi paliva. Ve chvili kdy auto jede na volnobeh tak je tam jen 230 bar a pri akceleraci na plny plyn 1400 bar. Pri vyssim tlaku staci na vstriknuti vetsiho mnozstvi paliva kratsi cas.
Prochazel jsem kalibrace jednotek z mondea a nasel jsem nejakou 115ps verzi s typem EGR co mas ty. Jsou v ni narozdil od ostatnich vyblokovany mapy rizeni EGRu pres MAF.
Focus II 1.8 TDCi