Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
-
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 18.01.2014 13:43
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Ten cos vybral by asi šel taky použít-má přímo relé.Upozorňuju,že nemám ani jeden odskoušený v praxi.
Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008
- tox232
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 22.05.2010 10:36
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Ok
Každopádně děkuji.
Každopádně děkuji.
Ford Focus II FL 1.6L 16V 74kW 03/11
-
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 18.01.2014 13:43
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Nezkoušel jste někdo připojit zadní světla natvrdo namísto automatu?
Dost mně sere to hlídat.Přišly mi LEDky dozadu a chtěl bych,aby to svítilo na automat pořád.
Dost mně sere to hlídat.Přišly mi LEDky dozadu a chtěl bych,aby to svítilo na automat pořád.
Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
-
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 18.01.2014 13:43
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Čučím zrovna na to tvoje schema a nezdá se mi to napájení světel vzané z ovtadačky pro to relé.Může se ten výstup takhle proudově zatížit?Nebylo by lepší to vzít někde od pojistek?
Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 18.01.2014 13:43
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Beru spátky,už blbě vidím 

Ford Focus II 1,6 16V Titanium 5dv., r.v. 2008
-
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 17.08.2016 12:56
- Bydliště: Příbram
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
jeste prispeju ke kdysi diskutovanemu rezistoru na dratu mezi piny 1 a 26 u GEMu. Dodelal jsem ted nedavno senzor a denni sviceni a tak jsem zkusmo zapojil na ten drat vykonnovy rezistor, co jsem nasel v suplikovych zasobach doma - dratovy keramicky 0.3 Ohm/10W a topi jako bejk, po chvilce ma kolem 200°C, takze nechat ho nekde pod palubkou, roztavi vse kolem sebe. Bud teda necham jen obycejne propojeni samotnym dratem bez odporu nebo, pokud se k tomu dostanu, udelam nejakou regulaci jasu pomoci PWM s klasickou 555tkou
Focus Tournier r.v. 3/2006 - Duratorq 1,6TDCi 80kW alias peugeotí DV6TED4 FAP
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.11.2020 13:34
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
zdravim, Viem že je to stará téma ale som nový majitel starého Focusa Cmax 2005 bez denných svetiel tak sa pýtam

Nevie niekto tu z špecialistov či to relé s odporom v GEM nahradí odporový kábel? Niesom až taký zdatný elektrikár a netuším ako je GEM zapojený...
Zatial mám obyč relé bez odporu, ale rád by som tú zníženú svietivosť kvoli zvýšeniu životnosti tých drahých vysoko svietivých žiaroviek...
Zatial dík Peter
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24546
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
nerozumim dotazu - pokud chces pouzit reseni od fordu, tak tam se (pokud chybi) dava jen drat (ne rele); puvodne tam ford davat cca 5m dratu, ktere udelalo ten ubytek napeti, pozdeji pak odporovy drat (dokonce ho prodavali jako extra soucastku)
rele zadne
rele zadne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 17.08.2016 12:56
- Bydliště: Příbram
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
mikrorele se do patice v GEMu- pozice R15 pridava, jen pokud neni na prednim skle svetelny senzor (spojeny s destovym senzorem) Nicmene pokud nejsou u velkeho zeleneho konektoru GEMu osazeny piny 1a 26 (a nejspis tedy nebudou osazeny piny ani pro to rele) musel bys nejdriv sehnat vyssi verzi, ktera je mit bude. Jeste by se pak mela udelat uprava, ktera je v tomhle vlakne popsana taky, abys vyhovoval legislative, ze maji svitit i zadni obrysova svetla
Focus Tournier r.v. 3/2006 - Duratorq 1,6TDCi 80kW alias peugeotí DV6TED4 FAP
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24546
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
zadni nikdo neresi ... a na STK si svetla rozsviti manualne 

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 29.11.2020 13:34
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Zdar, držím sa podla tohto návodu čo si písal v inom vlákne:ZaQik píše: 03.12.2020 13:15 nerozumim dotazu - pokud chces pouzit reseni od fordu, tak tam se (pokud chybi) dava jen drat (ne rele); puvodne tam ford davat cca 5m dratu, ktere udelalo ten ubytek napeti, pozdeji pak odporovy drat (dokonce ho prodavali jako extra soucastku)
rele zadne
ZaQik píše:
dejte, prosim, nekdo na titulni stranu:
original ford denni sviceni pro FoFo II (Cmax) pred FL:
- pojistka 10A do pozice F71
- pojistka 20A do pozice F48
- pojistka 10A do pozice F45
- rele R15 (patice nahore uprostred kabinove pojistkovky)
- propojit pin 1 a 26 konektoru C96 (velky zeleny na GEMu), neni-li
original ford denni sviceni pro FoFo II (Cmax) po FL:
- pojistka 10A do pozice F110
- pojistka 20A do pozice F135
- pojistka 10A do pozice F113
- rele R15 (patice nahore uprostred kabinove pojistkovky)
------------
original ford denni sviceni = rozsviceni celeho auta (jako potkavacky) pri ovladaci svetel v poloze 0 s tim, ze predni svetla maji cca 85% vykon
poloha "0" - potkavaci svetla stale sviti na snizeny vykon pri klicich v poloze II
poloha "AUTO" - potkavaci svetla sviti na snizeny vykon a pokud svetelny senzor vyhodnoti, ze je tma, tak je prepne na 100% (vse pri klicich v poloze II)
Takže postupne, mám FoFo Cmax 2005 pred FL, mám AUTO polohu svetiel na vypínači, mám aj svetelný a dažďový senzor, oba fungujú ako majú.
Nemám ale osadené relé v R15 patici (ale zdierky-pliešky v pätici sú) , a nemám ani pin 1 a 26 v káblovom konektore (v GEMe sú kolíky). GEM mám verziu 4M5T-14A073-DD s sw v.6 (24,05,2004) čo by mala byť jedna z najvyšších, aspoň podľa info tu na fóre.
Preto sa pýtam, či miesto obyčajného relé na R15 ktoré tam zatiaľ nemám, môže ísť rovno relé s odporom? Či to náhodou nenahradí ten odporový drôt, ktorý sa origoš nikde nedá zohnať, a použil by som obyčajný drôt s pinmi...
Zadné svetlá neriešim, aspoň neviem o tom ze by na SK boli povinné...
Dúfam že som vysvetlil všetko zrozumiteľne a dík za odpovede, takú rýchlosť som nečakal chalani

edit: všetko preto lebo chcem tú zníženú svietivosť kvôli životnosti žiaroviek, a neviem či tá 0,5mm drôt krátky nebude horieť...
alebo aký drôt a dlzku použiť aby som nevyhorel niekde na diaľnici? (okrem 5m, nechce sa mi to ťahať cez pol auta ani stočit ho do klbka a robiť si cievku


dikes
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Měl jsem na focusu mk1 automatické rozsvěcení světel relátkem = režim denního svícení. Svítily teda naplno, žádný drát nebo odpor. A jen přední, zadní ne, na STK k tomu nikdy nic neříkali.
K těm odporovým drátům, na škodovky je na to originální díl, dává se to ke světlům, tady to je pěkně vidět, píšou, že to sníží napětí asi o 0,5V:
https://www.obautodily.cz/propojovaci-o ... 5161cz111/
Do fabií se to dávalo trvale, nejen na denní svícení, protože tam ty žárovky často praskaly.
K těm odporovým drátům, na škodovky je na to originální díl, dává se to ke světlům, tady to je pěkně vidět, píšou, že to sníží napětí asi o 0,5V:
https://www.obautodily.cz/propojovaci-o ... 5161cz111/
Do fabií se to dávalo trvale, nejen na denní svícení, protože tam ty žárovky často praskaly.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24546
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
aha, rele bych dal klasicke fordi, co tam ma byt ... a pokud Ti jde o snizeni vykonu, tak si u forda kup dil 1684288petr-x píše: 03.12.2020 22:37Preto sa pýtam, či miesto obyčajného relé na R15 ktoré tam zatiaľ nemám, môže ísť rovno relé s odporom?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 17.08.2016 12:56
- Bydliště: Příbram
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Trochu se ti pletou dva navody dohromady, to co jsi citoval je dodelani denniho sviceni pro verzi bez senzoru a bez prepinace s AUTO polohou.
Odpor v rele je pouze ochrana spinaciho prvku (tranzistoru) v GEM proti indukovanemu zpetnemu proudu pri rozpojeni rele, nekdy se taky dava dioda. Zadne rele s odporem, co by snizilo jas svetel neexistuje. Od toho je tam tech 5m kabelu mezi piny 1-26, ktery udela ubytek napeti, nebo to muze byt kratsi odporovy vodic z jineho materialu nez med, ale ten bude vic hrat. Jak jsem psal vyse, zkusil jsem tam dat odpor 0.3 Ohm / 10W a topil na 200°C, takze jsem ho zas vyhodil. Lepsi by byl obvod s PWM regulaci jasu.
Pokud teda mas senzor a piny v GEMu, tak dopln to propojeni 1-26 a rele r15 (to jsem napsal v predchozim prispevku blbe, ze se nedava, ja kupoval GEM, kde uz bylo osazeny, tak mi to vypadlo z hlavy) a musis mit osazenou pojistku 48, dalsi pojistky nepridavej (45,71), to by nesel v poloze prepinace svetel Auto chcipnout motor.
Odpor v rele je pouze ochrana spinaciho prvku (tranzistoru) v GEM proti indukovanemu zpetnemu proudu pri rozpojeni rele, nekdy se taky dava dioda. Zadne rele s odporem, co by snizilo jas svetel neexistuje. Od toho je tam tech 5m kabelu mezi piny 1-26, ktery udela ubytek napeti, nebo to muze byt kratsi odporovy vodic z jineho materialu nez med, ale ten bude vic hrat. Jak jsem psal vyse, zkusil jsem tam dat odpor 0.3 Ohm / 10W a topil na 200°C, takze jsem ho zas vyhodil. Lepsi by byl obvod s PWM regulaci jasu.
Pokud teda mas senzor a piny v GEMu, tak dopln to propojeni 1-26 a rele r15 (to jsem napsal v predchozim prispevku blbe, ze se nedava, ja kupoval GEM, kde uz bylo osazeny, tak mi to vypadlo z hlavy) a musis mit osazenou pojistku 48, dalsi pojistky nepridavej (45,71), to by nesel v poloze prepinace svetel Auto chcipnout motor.
Focus Tournier r.v. 3/2006 - Duratorq 1,6TDCi 80kW alias peugeotí DV6TED4 FAP
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
další auta ve vlastnictví: Peugeot 106 1.0 33kW, 306 cabrio 1.6 72kW, 406 1.8 16V 81kW a 806 2.0 16V 97kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host