Stránka 41 z 168
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 18:13
od Ma.rt
Jaky primy vstrik a turbo naroubovany do atmo duratec? To sis nekde precetl, ze 1.6ka eb vychazi z atmosky, ale to je, chlapce, nakonec uplne jinej motor. To uz ma bliz favoritackej motor k motoru ze S1000.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 18:37
od fofok
Nechytej mě pořád za slovo.Každej snad ví co jde použít a proto ty problémy,stejně by to dopadlo kdyby na favorita naroubovaly turbo a přímej vstřik než když vyvýjej komplet novej motor.Nemůžeš paušalizovat problém jednoho typu motoru na všechny turba všech výrobců ikdyž ze začátku s tím mělo problémy vícero automobilek.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 18:58
od 321910336
Ma.rt píše:Jaky primy vstrik a turbo naroubovany do atmo duratec? To sis nekde precetl, ze 1.6ka eb vychazi z atmosky, ale to je, chlapce, nakonec uplne jinej motor. To uz ma bliz favoritackej motor k motoru ze S1000.
https://www.auto.cz/motory-ford-ecoboos ... itr-126884
tady je jasně uvedeno, že ty motory přímo vychází z atmo předchůdců, takže žádný nový vývoj jako u 1.0 EB, ale prostře upravily ty původní motory.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 19:32
od Ma.rt
Ja nechytam za slovíčko. Jen prijde fakt usmevny problemy EB svadet na puvod v atmoskach, ktere jezdily predtim spolehlive
Tekouci pumpa a spatne vstrikovani, ktere muze kapat, to je jiste taky vina puvodni atmosky.
Ze se ty motory snad vychytavaji a nove verze jsou spolehlivejsi, s tim vubec nepolemizuju.
Jeste jsem se od vas nedozvěděl, co tedy lepsiho v mondeu mk4 jsem si mohl vybrat na pocukavani s detmi, k metru a nejaky ten vylet a dovcu. Zatim ctu jen slinty a kdyz mate moznost poradit, tak je ticho.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 19:37
od stano.
jenikHK píše:Nesmysl

- chceš snad říci, že přeplňovaný motor nemá vyšší účinnost, než nepřeplňovaný?
Nebo snad myslíš účinnost spalovacího motoru pracujícího v malých zatizenich s Atkinsonovym cyklem ve srovnání s motorem pracujícím v Ottově cyklu? Jak s účinností souvisí to, kdy motor nastartuje?
BTW, použití Atkinsonuva cyklu se konstrukčně řeší právě variabilním časováním.
Myslim porovnanie napriklad 1.0 Ecoboost (preplnovany Otto) vs. 1.8 hybrid (Atkinson). Ale s tym, ze ten hybridny je spojeny s generatorom a potom kolesa pohanaju elektromotory, takze vzdy ho elektronika vyuziva v idealnych otackach pri najvyssej ucinnosti.
Ano, vyuzitie Atkinsona sa riesi casovanim. Len je rozdiel, ci posuvas sacie alebo aj vyfukove ventily. A pri "klasickych" motoroch sa vyuziva iba pri ciastocnej zatazi. Pri posune sania to ciastocne riesit cistenie ventilov od usadenin (ked to tu tak hejtujete, robi vlastne to iste, co nepriamy vstrek).
Suvis s tym, kedy si motor startuje je ten, ze pri posuvani sa v kolone alebo pomalej jazde ide preplnovany turbomotor nie v idealnych otackach, nie pri zatazi, ktora znamena najvyssiu ucinnost. Kdezto spominany hybrid si vtedy berie energiu z baterii a ked sa motor nastartuje, ide pri co najvyssej efektivite.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 19:39
od stano.
Ma.rt píše:Ja nechytam za slovíčko. Jen prijde fakt usmevny problemy EB svadet na puvod v atmoskach, ktere jezdily predtim spolehlive
Tekouci pumpa a spatne vstrikovani, ktere muze kapat, to je jiste taky vina puvodni atmosky.
Ze se ty motory snad vychytavaji a nove verze jsou spolehlivejsi, s tim vubec nepolemizuju.
Jeste jsem se od vas nedozvěděl, co tedy lepsiho v mondeu mk4 jsem si mohl vybrat na pocukavani s detmi, k metru a nejaky ten vylet a dovcu. Zatim ctu jen slinty a kdyz mate moznost poradit, tak je ticho.
Myslis ten 2.0 Duratec, co skoro kazdy v terajsich najazdoch zerie olej?
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 19:40
od ballu
Ješt k tomu článku, pro 1,6 a 2,0 EB motor byly použity jen bloky motorů z atmosfér. Zbytek vše nové.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 19:45
od Ma.rt
Stano: jo, obcas zerou. Akorat soucasne motory zerou olej uz jako nove, tak co je lepsi?
Btw uz jsem to tu psal...mne duratec 1.8 po 200tkm nebral nic. Ted mam na 2.0 140tkm, taktez nic. Olej si měním po 10tkm a to je nejspis cele kouzlo. Porad ma tak olej cistici schopnosti a zadne krouzky se nepripecou.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 19:46
od Ma.rt
ballu píše:Ješt k tomu článku, pro 1,6 a 2,0 EB motor byly použity jen bloky motorů z atmosfér. Zbytek vše nové.
Presne..ale to asi je zde tezke vysvetlit. Dokonce domrvili i vodni pumpu

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 20:33
od jenikHK
Myslim porovnanie napriklad 1.0 Ecoboost (preplnovany Otto) vs. 1.8 hybrid (Atkinson). Ale s tym, ze ten hybridny je spojeny s generatorom a potom kolesa pohanaju elektromotory, takze vzdy ho elektronika vyuziva v idealnych otackach pri najvyssej ucinnosti.
Ano, vyuzitie Atkinsona sa riesi casovanim. Len je rozdiel, ci posuvas sacie alebo aj vyfukove ventily. A pri "klasickych" motoroch sa vyuziva iba pri ciastocnej zatazi. Pri posune sania to ciastocne riesit cistenie ventilov od usadenin (ked to tu tak hejtujete, robi vlastne to iste, co nepriamy vstrek).
Suvis s tym, kedy si motor startuje je ten, ze pri posuvani sa v kolone alebo pomalej jazde ide preplnovany turbomotor nie v idealnych otackach, nie pri zatazi, ktora znamena najvyssiu ucinnost. Kdezto spominany hybrid si vtedy berie energiu z baterii a ked sa motor nastartuje, ide pri co najvyssej efektivite.
to je všechno v pořádku, jen neřešíš účinnost motoru jako takového, ale hybridizovaného pohonu jako celku. Bylo by smutný, kdyby to jako celek nefungovalo...
A já se ptám, co kdyby se namísto atmosféry s atkinsonem použil turbomotor pro hybrid?
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 21:41
od fofok
Ma.rt píše:ballu píše:Ješt k tomu článku, pro 1,6 a 2,0 EB motor byly použity jen bloky motorů z atmosfér. Zbytek vše nové.
Presne..ale to asi je zde tezke vysvetlit. Dokonce domrvili i vodni pumpu

A to byl právě ten problém,přímý vstřik a vyšší teplota spalování tudíž se patně chhladili válce a pak popraskaly a unikala chladící kapalina z toho perfektního nesmrtelnýho atmosférickýho bloku.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 22:03
od miki21
... protože na něj navěšeli nevyzkoušené kurvítka.

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 22:16
od fofok
Zkurvítkovali ho celej,ale blok ze starý atmosféry nefunguje v moderním motoru.Je to hrachovina.
Dokonce jsou případy dvou generálek na jednom autě.Dvakrát prasklý válce.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 29.03.2020 22:45
od Ma.rt
Tvl ty teď mluvíš jako ballu!

(A to je pro tebe pocta, mladej...

)
Ano, i dvě generálky dokáže zařídit ten šrot. Tak už se mi tak blbě nediv, že jsem si do MK4 vybral atmošku, která docela jede, moc nežere a hlavně se nese.e

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 30.03.2020 08:12
od smoula
Ma.rt píše:smoula píše:Já mám třeba u 2.0i 107kW dlouhodobou 7,4-7,6L. Ale je to tím, že nejezdím město a kolony. Ale okraj Prahy a pod, kdy většinou jedu 70-110

Ale pod 7, se s stím dostanu jen tehdy, když jedu dlouhou štreku, 80 tempomat a nechceš moc od toho motoru

A kolik mas aktualni spotrebu pri 80?
Mezi 5,2-7,5l, záleží podle sklonu vozovky