Stránka 5 z 30

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 07:19
od vykys
...co mas za gumy? mne to blika v kazde druhe zatacce

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 07:23
od Eidž
Pokud tedy byl můj příspěvek nepochopen, opravuji:
Jevy a zákony, které se popisují a vysvětlují ve vědním oboru fyziku, platí pro všechny.
Hovorově: fyzika platí pro všechny.

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 07:42
od ZaQik
ESP mi blika kazde rano, kdy na zamkovce lezi snih a ja projizdim ostrou zatacku v 30km/h - pouzivam to jako test, ze je modul ABS v poraku. :palec_nahoru:

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 08:42
od Adow
Já to říkám pořád, že jezdíš jako vepř :-P. Na normální zimní ježdění přece stačí sjetý letňáky :-D... Nebo se pletu?

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 10:22
od pbjun
No na aute s operakem opravdu neprezujes na letni driv nez muzes ze zakona a take te nenechaji gumy v lete dojet, Navic uz bych zimaky v lete nedojizdel, stalo se mi ze se mi guma v horku na dalnici prehrala (stabilnich 170km/hod ostrava - hranice) a bouchla mi tesne vedle kamionu, sice se mi podarilo udrzet auto v pruhu a nasledne bezpecne zastavit, ale uz nikdy vic...

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 10:52
od rh1980
hunger píše:takže v létě to můžeš dojezdit až na 1.6 mm ...
Tak tohle je pěkná blbost, vzorek u zimní pneu je min. 4mm. Neplatí proto, že když ji dojíždím v létě, tak ji můžu sjet na 1,6mm :nnou:

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 10:57
od Eidž
Když vezmu cenový střed za normální gumu, cca 1800 Kč, tak se bavíme o 7200 Kč. Plus přezutí, tak 8 000 Kč, ať nežeru. Životnost min. 30 tis. km nebo 4 roky.

Teď jsem měl 2x drobnou kolizi, jednou někdo do mě, podruhé já. Jen nárazníky, odřený blatník. To nejlevnější, co bylo, tak za 12 tis. Kč. Oprava zadního blatníku, zadního nárazníku.
To nejdražší, co bylo, tak oprava za 48 tis. Kč. Nový přední nárazník, chladič klimy, náhradní auto, atd.

Jestli bude mít viník prd pojišťovnu, budete to z ní lámat měsíce. Jestli bude mít něco rozumného, zaplatí opravu hned.

1) havarijko i pro auto z roku 2003 má smysl.
2) nemá smysl šetřit na provozních věcech. I ta nejlevnější oprava je dražší, než blbý gumy, které jsou na 4 roky nebo 30 tis. km.
3) přezout na letní, tak v případě nehody se to fakt vyplatí. Navíc se jako bonus pro šetření bude dokládat, že v době nehody nebyl sníh nebo námraza. Protože to je jediná omluvenka, proč nemít gumu M+S.

Ještě dodám, že v tom jednom případě, kdy někdo do mě, viník z místa ujel. Pro mě klika, že jej našli (kolemjdoucí mně dal za stěrač SPZ viníka). pro viníka smolík pacholík ve výši 7 bodů. To se fakt vyplatí. Místo vypsání euroformuláře 2x na policii a pak ještě na správní řízení.

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 11:01
od Eidž
rh1980 píše:
hunger píše:takže v létě to můžeš dojezdit až na 1.6 mm ...
Tak tohle je pěkná blbost, vzorek u zimní pneu je min. 4mm. Neplatí proto, že když ji dojíždím v létě, tak ji můžu sjet na 1,6mm :nnou:
Můžeš. 4 mm platí pro zimu. V létě 1,6mm. Mrkni na gumu. Pokud není stará 5 let, tak už tam budeš mít 2 pásky - jeden na 4 mm a druhý na 1,6 mm.

Ale pro gumu šíře 195 je pod 3 mm v případě vody už problém odvést všechnu vodu z pod pneu. Takže aquaplaning. Jasně, že všichni jezdíte jen kolem komína a v neděli do kostela.

Pak stačí na pumpě u dálnice mrknout, na čem lidi jezdí a uvědomit si, že takový kretén to v lepším případě otočí mimo dálnici, v horším případě do mě...

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 11:28
od rh1980
No nevím nevím, jednou je to znimní pneu, tak pro ni platí jedno pravidlo. Nikde jsem to nečetl, to jsem logicky vydedukoval :D Ale jestli se mýlím, rád se nechám poučit.

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 12:14
od Klvys
Nevím tohle tema je zbytečné si myslím pokud je tak jak je tak je zbytečné vyhaztovat gumy co mají 4mm pokud je venku -10 snih tak neříkam už nezabirají tak jak..ale najezdil jsem za život asi jen 80000km na autě a 20 na motorce a nikdy jsem nezažil,že bych dostal smyk nebo tak kvuli pneumatikam co měli 2mm...asi jezdím opatrnějí než ostatní co říkají že by si na tom nabili hubu

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 12:18
od ZaQik
Adow píše:Na normální zimní ježdění přece stačí sjetý letňáky
Ja mam zimaky a testuju jejich prilnavost :wink:

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 13:12
od hunger
Rh přečti si vyhlášku 341, je to tam krasne nspsano, minimální vzorek všech pneumatik na osobák je 1.6, ale v zimním období, pokud je na vozovce souvisla vrstva sněhu atd, musíš mit zimní pneumatiky se vzorkem minimálne 4mm, takže 4mm a m+s plati pouze pokud je na silnici sníh a v určitém období...

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 14:28
od Fiber
Není to jen o sněhu, ale i o ledu a pokud se taková situace dá předpokládat, což při mínusovejch teplotách jistě dá.

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 14:58
od hunger
Jo já tu vyhlášku(edit: samozřemě jsem myslel zákon č. 133/2011, vyhláška 341 ta stanovuje technické podmínky před tímhle výmyslem(v Německu platí pro zimní gumy 1.6mm, tak nevim na co si u nás policajti hrají...)) znám nazpaměť, proto jsem tam napsal atd. Je tam z hlediska povětrnostní situace, to znamená pokud tam tu vrstvu může navát vítr, takže mínusový nemínusový teploty to nehraje roli, pokud je suchá, nebo řádně upravená vozovka...

Re: Přezout na letní?

Napsal: 09.02.2014 17:41
od davemomo
Ja myslel ze nemci maj mit min. 4 mm i na letnich