Otáčky motoru - mondeo
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Otáčky motoru - mondeo
U benzínového Mondea jsem to měl tak, že volnoběh byl někde kolem 750ot a za jízdy cca 1000ot. Na těch 750ot klesly až při úplném zastavení. U dieselu mi ale vždy klesnou na 800ot. Problém je ale s rozjezdem. Rozjedu na 1ku, auto se hne, otáčky vyskočí asi na 1500ot a když přeřadím na 2ku a přidám, tak motor místo přidání klesne otáčky na volnoběh a pak zase přidá. Připadá mi to jako chyba v SW, ale dřív to tolik nedělalo.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motoru - mondeo
Tak snad když se rozjíždíš,tak tu jedničku dostaneš s otáčkama někam k 2000ot. a pak normálně hned řadíš dva,tak by to mělo spadnout maximálně k těch 1500ot.Víc ne...
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Otáčky motoru - mondeo
Ne, to se taky propadne až na volnoběh. Jediná možnost, je nepustit plyn úplně (volnoběžný kontakt), ale držet motor stále na cca 2000ot. Pak tam ten propad není. A nebo pustit plyn, přeřadit, pustit spojku a pak teprve přidat plyn. Já ale přidávám plyn když pouštím spojku a ta takto cukne.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motoru - mondeo
pro benziny: toto chovani - "vyseni otacek nad volnobehem" pokud auto jede, je normalni.
Jednotka neridi na volnobezne OTACKY, ale jen proste nechava vice otevreny volnobezny ventil.
Dela to z nekolika duvodu: vyssi otacky = hladsi prechod pri prerazeni, posilovac, dobijeni, mensi sance na zhasnuti motoru, ...
A az po zastaveni se zmeni mod rizeni na rizeni OTACEK.
Problem u tohodle systemu ale je, pokud se z nejakeho duvodu zmeni celkove mnozstvi
nasateho vzduchu do motoru. Jednotka o tom nevi a spolu se vzduchem od volnobezneho ventilu
je ho pak napr. moc. To pak zpusobi nadmerne vysoke otacky za jizdy.
I dost mala zmena v mnozstvi vzduchu zpusobi pomerne velkou zmenu otackem nezatizeneho motoru, ... staci lehce vaznouci volnobezny ventil.
Nevim proc to udelali takhle a neridi v tomto modu zase na otacky (i kdyz treba vyssi), ale nejaky duvod k tomu musi mit, protoze to nezmenili ani po dlouhych letech vyvoje EEC jednotek.
Jednotka neridi na volnobezne OTACKY, ale jen proste nechava vice otevreny volnobezny ventil.
Dela to z nekolika duvodu: vyssi otacky = hladsi prechod pri prerazeni, posilovac, dobijeni, mensi sance na zhasnuti motoru, ...
A az po zastaveni se zmeni mod rizeni na rizeni OTACEK.
Problem u tohodle systemu ale je, pokud se z nejakeho duvodu zmeni celkove mnozstvi
nasateho vzduchu do motoru. Jednotka o tom nevi a spolu se vzduchem od volnobezneho ventilu
je ho pak napr. moc. To pak zpusobi nadmerne vysoke otacky za jizdy.
I dost mala zmena v mnozstvi vzduchu zpusobi pomerne velkou zmenu otackem nezatizeneho motoru, ... staci lehce vaznouci volnobezny ventil.
Nevim proc to udelali takhle a neridi v tomto modu zase na otacky (i kdyz treba vyssi), ale nejaky duvod k tomu musi mit, protoze to nezmenili ani po dlouhych letech vyvoje EEC jednotek.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Otáčky motoru - mondeo
Kdysi jsem měl Focus jako náhradní vozidlo a jednou po vyřazení zůstaly otáčky viset na 2000ot a jednou dokonce na 4000ot. Nepomohlo nic jiného, než zastavit motor vypnout a zase nastartovat.
ten můj problém by v podstatě vyřešil hydraulický zpožďovač na plynu jako mělo třeba moje VW Polo. Ve své podstatě to nahrazovalo elektronické řešení u Forda. Prostě po puštění plynu při přeřazení, se plyn nedostal až na volnoběh, ale otáčky zůstaly na cca 1500ot a teprve po cca 5sec zpožďovač umožnil klesnutí plynu na volnoběh a motor přešel do udržování volnoběhu.
ten můj problém by v podstatě vyřešil hydraulický zpožďovač na plynu jako mělo třeba moje VW Polo. Ve své podstatě to nahrazovalo elektronické řešení u Forda. Prostě po puštění plynu při přeřazení, se plyn nedostal až na volnoběh, ale otáčky zůstaly na cca 1500ot a teprve po cca 5sec zpožďovač umožnil klesnutí plynu na volnoběh a motor přešel do udržování volnoběhu.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
- Belmondo77
- Nováček
- Příspěvky: 195
- Registrován: 15.09.2009 17:20
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motoru - mondeo
Čau chlapi taky mi na volnoběh lítaj otáčky jak střelený všichni mě směřovali k volnoběžnýmu ventilu at ho vyčistím nebo vyměním,ale tam chyba není,někdo mi radil at prý vyměníním nějaký snímač otáček na převodovce nevíte oč se jedná?
Belmondo77 Ford Mondeo 2,0 Duratec HE 107 kw benz.r.v 2001
Po GO motoru jede jako ďas
Po GO motoru jede jako ďas
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host