Stránka 38 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 17:59
od 321910336
Kdybych jezdil podle palubního rádce, tak už jsem ten svůj motor oddělal. Napiš model co si koupil, malá SUV jiných značek s litrem berou docela spolehlivě do 7.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 18:44
od Ma.rt
No to je i u me v atmosfere. Kdyz nepospicham a radim kolem 2500-2700, tak plnou kytku za řazení nemam ani nahodou :)

Úplně spolehlive do 7 bych netvrdil, kdyz tobe v podpisu sviti 6,5. SUV si vezme vic nez normalni hezky auto :)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 19:17
od 321910336
Psal malé SUV s litrem, pod tím si představím Aronu, Kamiq, Pumu, 2008 atd. takže lehčí a menší auto než je můj Focus. Jinak s dvojkovým Focusem 1.6 jsem jezdil za 8.7l LPG pomalejším tempem.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 19:25
od fofok
ballu píše:Druhý kolega si koupil malé SUV s motorem1,0 od Renaultu. Z prodejny, o které jsem kdysi psal, že auta s těmito motory nepřelezou 100 tisíc.
Jirka prohlásil, již nejsem žádný závodník, i to svižně jede, a má to mít i nízkou spotřebu. A můj dotaz, Jirko, kolik ti to při tvé nezávodnické jízdě bere? Mám najeto necelých 5 tisíc a vezme si to osmičku. Ale má se motor uvolnit a spotřeba jít dolů.
Tak teda nevím Maruš, kde je ta snížená spotřeba pro ekologii. :lol:
To je možné.Ten litr v Dácii jestli je stejnej 74kw žere v nynějším čísle Světa Motorů 7l a Kamiq 1,0 TSI 70 kW 6 l .Dacia nepřímej vstřik a turbo,ale podle redaktorů ve všem lepší jak stará jadnašvestka i ve spotřebě ta žrala 8l.Takže tam pokrok nějakej bude.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 20:33
od Skoupe
Mám Megane IV GrandTour, 1,33Tce, 85kw, 115k.. Najeto něco přes 4 tisíce a spotřebu to říká 7,3. Ale jezdim z 90% město.. PREJ by to mělo spadnout ale kdybych řadil podle toho, co to radí, tak jezdim od 40 na šestku.
Dálka na tempomat se s tím zatím dala jet za 6 litrů na sto.. Na spotřebu to koupené není a přijde mi to celkem adekvátní k tomu, jak a co jezdim..

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 21:08
od Stanley_vy
miki21 píše:Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Já s 1.5, když se opravdu nehlidam a točim 3 - 5 tis., pohybuju se kolem těch 8 litrů. Jen jestli nám ballu nezapomněl říct, že jeho kamarád z hospody má pořád v kufru michacku nebo ta autem vozík s palatou cihel. :cooler:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 21:12
od Stanley_vy
Jestli jezdí podle rádce, je opravdu trotl. Nicméně s citem se dá i s dobrou spotrebou a niceni motoru.

Ta tisícovka měla tak přes 100k?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 21:23
od 321910336
Hlavně vážila skoro polovinu toho co dnešní průměrné auto.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 22:16
od stano.
Uz som to tu pisal.
stano. píše:....Maloobjemove turbomotory su nachylnejsie na sposob zaobchadzania..... A zaroven tym, ze "tahaju odspodu" motivuju ludi jazdit v nizkych otackach..... Nie su stavane na to - a to ani atmosfery - ze davaju plny plyn pri 1600 otackach......
Potom ten motor dojebe a mozete sa odbavovat, aki ste vizionari, ze mu nevydrzal ani 100t km. Tak nechapem tie staznosti.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 22:37
od enjoy
Atmosféra je hakliva na jediný režim použití a to jest netopit pod kotlem za studena. Jinak ji můžeš drtit jak chceš.
Co se tice obecně této diskuse, bylo by fajn řešit konkrétní motor v konkrétním autě. Protože když si vezmu (pro místní intelektuály) můj slabý a mrtvý dvoulitr a dám ho do Mondea, tak se z toho chcipleho dvoulitru stava najednou plně dostačující jednotka, která ve spojení se schopnostmi podvozku dává velmi zajímavý potenciál. Totéž může platit u oturbeneho litru, ve správném autě.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 23:06
od 321910336
enjoy píše: Protože když si vezmu (pro místní intelektuály) můj slabý a mrtvý dvoulitr a dám ho do Mondea, tak se z toho chcipleho dvoulitru stava najednou plně dostačující jednotka, která ve spojení se schopnostmi podvozku dává velmi zajímavý potenciál.
A není ten podvozek zbytečně moderní a složitý? Kdo bude bojovat za návrat tuhé nápravy s listovým pérem.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 23:38
od enjoy
Od toho mám Rangera :D

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 28.03.2020 05:22
od ballu
Stanley_vy píše:
miki21 píše:Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Já s 1.5, když se opravdu nehlidam a točim 3 - 5 tis., pohybuju se kolem těch 8 litrů. Jen jestli nám ballu nezapomněl říct, že jeho kamarád z hospody má pořád v kufru michacku nebo ta autem vozík s palatou cihel. :cooler:
A ejhle, již to z tebe leze. Já když se nehlídal a jezdil v těchto otáčkách, tak ten dvoulitr bral 7,6. Nesmíš být trotl s dřevěnou nohou, a půjdeš níž jak já. :lol:
A nauč se číst, spolupracovník, musíš méně chodit do cukrárny, v hospodě se dovíš více. Ale nesmíš sedět u stolu s majiteli EB, to si budete přicmrndávat, jak máte výborné motory.
Třeba 1,1 Hunday, bral 9 L, motor se po 11 tis.km uvolnil a ustálil se na 7,5L. A tak mohu pokračovat, papírová spotřeba je jen papírová, realita je však jiná.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 28.03.2020 13:29
od Ma.rt
321910336 píše:Psal malé SUV s litrem, pod tím si představím Aronu, Kamiq, Pumu, 2008 atd. takže lehčí a menší auto než je můj Focus. Jinak s dvojkovým Focusem 1.6 jsem jezdil za 8.7l LPG pomalejším tempem.
Na spotrebu ma dost vliv celni plocha, hmotnost uz to pak moc nezachrani.
8.7 i kdyz s plynem, s tim bych se snad ani nechlubil. Ale treba na kratkych trasach je to hned.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 28.03.2020 13:35
od Ma.rt
Stanley_vy píše:
miki21 píše:Nebo jezdí stylem jak byl doteď zvyklý a nebojí se to pustit do vyšších otáček. :wink:
Já s 1.5, když se opravdu nehlidam a točim 3 - 5 tis., pohybuju se kolem těch 8 litrů. Jen jestli nám ballu nezapomněl říct, že jeho kamarád z hospody má pořád v kufru michacku nebo ta autem vozík s palatou cihel. :cooler:
8O :totlsmile:
Nehlidas se a dostanes se na 3 i na 5 tis.ot.? Tak pak uz chapu, proc jsou pro Tebe mrtvé atmosfery :) a jsi pak na 8 jako ja s tou atmoskou, kdyz ji takhle tocim - bavime-li se tedy o nejake akceleraci, pri ustalene rychosti tam samozrejme mam co nejvyssi kvalt.
Ona prave i ta gradace vykonu u te atmosky a ta vyrovnanost od volnobehu je takova ridicska radost, kterou to turbo moc nema.