Brzdy
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 647
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Brzdy
NEJISTÉ - Pro odvzdušnění kostky ABS možná stačí zapnout klíček zapalování - jednotka se aktivuje, ventily v ní se otevřou a jde to klasicky odvzdušnit přes třmeny. Když mi rupla zadní brzdová trubka a brzdovka komplet vytekla (brzd. pedál úplně naprázdno), tak po odvzdušnění bez klíčku pedál furt pružil, po odvzdušnění se zaplým zapalováním to bylo OK. Ale nevim jestli kostka ABS byla zavzdušněná nebo ne... Teoreticky byla.. 
V tom servisu dobrý kreténi/ prasata a cena za třmen taky úplně mimo, tam bych fakt dal svoje auto na opravu

V tom servisu dobrý kreténi/ prasata a cena za třmen taky úplně mimo, tam bych fakt dal svoje auto na opravu

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdy
Přátelé, mám dotaz k zadním brzdám, spíš jen teoretický. Když se mění zadní kotouče / destičky, musí se pístek zatlačit a ještě otáčet. Zajímá mě, proč? A proč u některých aut se točí na jedné straně doprava, na druhé doleva a u jiných se obě strany otáčejí stejně. Některé ty sady nářadí mají dva stlačováky, jeden s levotočivým a druhý s pravotočivým závitem.
Vím, že to souvisí s ruční brzdou, ale nevím jak. Tak bych chtěl být o něco chytřejší.
Vím, že to souvisí s ruční brzdou, ale nevím jak. Tak bych chtěl být o něco chytřejší.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Brzdy
V pístku zadní brzdy je závit a v tomto zavítě je "šroub" napojený na mechanismus ruční brzdy. Pokud se tedy zatáhne ruční brzda, pootočí šroubem a píst se stlačí ke kotouči. Pokud tedy potřebuješ zatlačit pístek tak musíč pootáčet pístem, aby se tento závit nepoškodil.Prostě jako když otáčíš matkou na šroubu.
To že některé brzdy mají opačný závit, je jen výrobou.
To že některé brzdy mají opačný závit, je jen výrobou.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Brzdy
Hezky je to vysvětlené třeba tady (pokud vládneš angličtinou):
http://www.engineeringinspiration.co.uk/parkingadj.html
Mechanismy ovládání ruční brzdy a samostavu jsou různě řešené, ale princip funkce mají stejný.
- V závislosti na opotřebení brzdových destiček se při použití provozní brzdy (stlačení pedálu) vysune pístek.
- Mezi maticí samostavu a pístkem tak vznikne vůle.
- Na vysunutí pístku reaguje matice samostavu, která se pootočí na závitu šroubu samostavu a vzniklou vůli vymezí.
- Otočení matice způsobí přítlačná pružina (matice není samosvorná). Zároveň má matice na šroubu určitou vůli, takže brzda se po použití odbrzdí, ale pokud je posun pístku větší, samostav na něj reaguje a nedovolí se plně vrátit zpět. Za provozu toto funguje kontinuálně při každém brzdění, tj. matice se postupně na šroubu pootáčí.
V případě výměny destiček, či kotouče se tedy otáčí v opačném směru a pístek i s maticí se otáčí společně a zasune se do výchozí polohy.
Zda je použit na šroubu samostavu levý a nebo pravý závit potom souvisí s konkrétním konstrukčním řešením mechanismu ruční brzdy, tj jak je převeden pohyb páky na pohyb pístku. Jde o to, aby mechanismus ruční brzdy nepůsobil proti směru otáčení samostavu.
Z hlediska výroby i servisu je samozřejmě výhodné mít na brzdiči vlevo i vpravo stejný závit.
http://www.engineeringinspiration.co.uk/parkingadj.html
Mechanismy ovládání ruční brzdy a samostavu jsou různě řešené, ale princip funkce mají stejný.
- V závislosti na opotřebení brzdových destiček se při použití provozní brzdy (stlačení pedálu) vysune pístek.
- Mezi maticí samostavu a pístkem tak vznikne vůle.
- Na vysunutí pístku reaguje matice samostavu, která se pootočí na závitu šroubu samostavu a vzniklou vůli vymezí.
- Otočení matice způsobí přítlačná pružina (matice není samosvorná). Zároveň má matice na šroubu určitou vůli, takže brzda se po použití odbrzdí, ale pokud je posun pístku větší, samostav na něj reaguje a nedovolí se plně vrátit zpět. Za provozu toto funguje kontinuálně při každém brzdění, tj. matice se postupně na šroubu pootáčí.
V případě výměny destiček, či kotouče se tedy otáčí v opačném směru a pístek i s maticí se otáčí společně a zasune se do výchozí polohy.
Zda je použit na šroubu samostavu levý a nebo pravý závit potom souvisí s konkrétním konstrukčním řešením mechanismu ruční brzdy, tj jak je převeden pohyb páky na pohyb pístku. Jde o to, aby mechanismus ruční brzdy nepůsobil proti směru otáčení samostavu.
Z hlediska výroby i servisu je samozřejmě výhodné mít na brzdiči vlevo i vpravo stejný závit.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti