Stránka 37 z 37
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 03.04.2024 12:09
od C-Maxis
Já s tím asi ani nemám úplný problém. A skoro si myslím, že by to takhle mělo být, aby jim nikdo nevalil klíny do hlavy.
Když mi dával klíče, tak mi nejdůležitější věci řekl. Ono asi taky jde o to, že prostě procházím OK (ani únik oleje nebyl

)
Pouze horší světlomety- to už bylo minule a asi "souměrnost" brzdového účinku, ale pořád v normě. Tady prý stačí rozhýbat prasátka.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 16.07.2024 22:26
od Tankysta
Ahoj,
včera jsem byl s mím ff 2005 1,6 benzín 74kw na emisích a naměřili mi 28co2. Maximum je prý 20. Před 2 lety byly emise v pořádku pod limitem. Mám nové svíčky a kabely.
Má někdo nějakou radu jak je snížit? Na emisích mi řekli, abych dal lepší benzín a pořádně to projel. Mám teď STK na 30dní. Před měsícem mi řádila kuna v motoru. Proto ty svíčky a kabely. Ještě jsem měl malý kousanec na hacici co je pod vážením vzduchu.
Díky za rady.
Ještě poznámka: na volnoběh jsem byl s CO2 hodně pod limitem. Problém byl až na 3000 ot/min.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 17.07.2024 15:43
od robbert
Tak dnes STK. Na to, že auto je z roku 2011 a má najeto 250 tisíc, je to až s údivem.

Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 17.07.2024 19:20
od C-Maxis
Tankysta píše: 16.07.2024 22:26
...Na emisích mi řekli, abych dal lepší benzín a pořádně to projel. Mám teď STK na 30dní. Před měsícem mi řádila kuna v motoru. Proto ty svíčky a kabely. Ještě jsem měl malý kousanec na hacici co je pod vážením vzduchu. ---
Natankuj lepší benzín (100 stačí, race zbytečně) a pořádně to projeď v dálniční rychlosti, ať se to dostane do otáček.
A jestli máš nějakou dírku v hadici, tak to asi moc ku prospěchu nebude. Tak minimálně provizorně přelepit.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 04.09.2024 12:40
od ZaQik
na STK Dolni Brezany vyhodili s emisema FF2 predFL 1.8 TDCI 115k, ze mu nesouhlasi volnobezne otacky a nelze provest mereni: podle protokolu maji byt 875-925, podle PTS (original dtabaze fordu) je stredni hladina volnobehu 850
auto na volnobeh za studena i za tepla drzi 850 +-/ 15 a to i pri zapnute klime
majiteli jsem poradil, at jde jinam

Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 04.09.2024 12:51
od Karel2
a ja si myslel, ze dulezite je co leze z vyfuku

Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 05.09.2024 11:33
od C-Maxis
Důležitý je soulad papírů a skutečnosti (kromě ehm... vyjímek). Kdyby se to bralo hl. podle výfuku (a zdá se to i poněkud logické), tak by těžko procházely V3S odsávačky bobků a pod.
OSOBNĚ bych souhlasil s tím, že se od určité hladiny exhalací udělá nogo čára.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 21.09.2024 01:47
od kPetr
S těmi volnoběžnými otáčkami je to zvláštní, zajímalo by mě, kolik skutečně má mít můj Focus. Co ho mám, byl jsem na STK už 3x. A v prvním protokolu je uvedeno něco jiného, než v následujících dvou:
- Emise protokol 12/2020: předepsané hodnoty 650-850 / naměřeno 837
- Emise protokol 1/2023: předepsané hodnoty 650-750 / naměřeno 750(ta samá stanice STK jako před tím)
- Emise protokol 9/2024: předepsané hodnoty 650-750 / naměřeno 748 (jiná stanice STK)
Tak nevím, kde je vlastně pravda. Předpokládám, že u první STK se asi nějak sekli v údajích.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 20.11.2024 20:36
od MartinMj
Dobrý večer,
tak jsem také neprošel poprvé emisemi. Poprosil bych o kontrolu ForScan grafů.
Mám Ford Focus 1.6 benzin, 74kW, r.v. 2006.
U předchozím měření emisí byla měněna lambda sonda za katem, svítila chyba vyhřívání. Emisemi auto porošlo tenkrát bez problémů. Hodnota CO při 2650 ot/min byla 0,1. Lambda před katem je originál původní. Měněná sonda za katem je značky stejné jako výrobce praček na "B". Takže úplný krám to není...
Nyní jsem neprošel, pán říkal že asi lambda sonda (nevím která) a že katalyzátorem to není (nevím podle čeho to posoudil). Hodnota CO při vys.otáčkách byla 0,31 (ale viděl jsme na dispeji i 0,4). Tak mě vyhodil. Hodnota při volnoběhu neměřil (hodnoty jsou "0").
Výpis chyb - bez závad.
Nyní ty grafy - jsou chronologicky jak jsem si s tím cca 45minut hrál. Jsou tam změny kterým nerozumím... Žádám o radu.
V případě potřeby udělám nové měření s potřebnými hodnotami které třeba chybí...
Díky.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 20.11.2024 20:51
od stano.
Ja myslim, ze toto je uplne mrtvy/vysypany katalyzator.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 20.11.2024 21:02
od MartinMj
Děkuji za názor,vůbec jste mě tedy nepotěšil, mohl byste to prosím trochu rozvést?
Mechanicky si nejsem vědom, že bych třeba někam škrtl, navíc je hned za svodama takže vysypaný?
A může se katalyzátor během dvou let tak odrovnat?
Mohla by to dělat třeba nějaká výrazná netěsnost nebo tak něco?
Dá se nějak vysvětlit kmitání druhé lambdy přes celý rozsah a později pouze v horních hodnotách, čož jak si myslím z diskuze že je asi správně?
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 27.11.2024 17:08
od K EM
Právě že vysvětlení toho, proč běhá zadní lambda je to, že katalyzátor nefunguje. Správně má průběh zadní lambdy být v podstatě plochý. Vysypaným stano myslí nefunkční, vysypat se asi zvládne keramický ale originální jsem vždycky viděl pouze plechové. Každopádně katalyzátor pokud si dobře vzpomínám rychle likviduje příliš bohatá směs ( zkušenější mě opraví ), spíš si ale nemyslím, že by odešel z dokonalého na nefunkční za dva roky. Tipnul bych si, že před dvěma lety, byl jakž takž dostatečný, a teď se jenom dolikvidoval do nefunkčnosti.
Re: neprosel STK ( i na emise) vše kolem STK
Napsal: 27.11.2024 18:18
od MartinMj
Díky za reakci. Tomu rozumím, docela dost jsem to teďkom nastudoval, včetně krátkodobých a dlouhodobých korekcí. Nicméně otázku jsem myslel tak, jak se dá vysvětlit, že v určitý moment a to relativně dlouho druhá sonda byla stabilní cca 0,7-0,8V a nekmitala... Každopádně jiný katalyzátor mám již sehnaný, montáž ale až za týden. Dále proběhl test při použití lambda sond z jiného identického auta - výsledek stejně špatný, proto jsem se rozhodl kat koupit(z vrakáču).
Píšete, že chyba by mohla být v bohatosti paliva, přiznám se že to mě taky napadlo. LTFT jsou spíš mínusové hodnoty ale není to tragédie cca "-7" při volnoběhu ted v zimě. Při jízdě 90km/h byly cca -2,5. Což si myslím je OK. Ten volnoběh je ale aktuálně ještě nižší až -8,5, ale viděl jsem i -10. Možná to souvisí s počasím. Dá se nějak zjistit proč je směs bohatá nebo co by mohlo mít zásadní vliv?
P.S. mám děravou hadici od odvětrání klikovky - vyměním (ale zas je tam MAP, takže by to nemělo mit kritický vliv), a dále mám podezření na prasklé svody - jednou už byly... Při výměně katu zanalyzuji...Nedávno jsem měnil svíčky za originál ford (ale made in Russia

) . Auto pocitově běhalo pěkně tak jsem pak po 14 dnech původní svíčky vyhodil. Cvíčky jsem kontroloval, keramika je bílá, vypadá si myslím pěkně, závit má karbon. To je ale asi standard.
Jinak si myslím že kat je keramický.