Stránka 36 z 168

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:30
od fofok
Karel2 píše:jenze je to presne naopak :D malej najezd v delsim case, je vetsi problem jak ujet 50k/rok
To nevím jestli se to dá paušalizovat.

Jinak ještě k těm spolehlivejm atmosféram a proč jsem se tý mojí nejspolehlivější jednašvestky pod sluncem s radostí zbavil a nechtěl sem to tu nějak moc rozebírat, když to sem nepatří,ale když je tu ten bazar tak to sdělím.No vloni v létě při cestě zpět ze Slovenska s rodinou auto třikrát na dálnici padlo do nouzáku bez varování i jednou při předjíždění kamionu najednou max 90 a prd.Po sjetí z dálnice a chcípnutí to zase do dalšího stejnýho stavu jelo normálně.Dost nepříjemný no a jak to pokračovalo.Trochu to pocukávalo doma na diag P2135 chyba škrtící klapky.Říkám špatnej benzín Jurki.Ne další tři nádrže furt vyplivávalo a pocukávalo.Potom nový kabely,svíčky a cívka a stále.Pak to najednou nějak přestalo,ale pořád jakoby malinko pocukávání no a to ve mě ztratil náš Focus a jeho spolehlivá atmosféra veškerou důvěru.Jezdíme třikrát až čtyřikrát za rok do ciziny a potřebuju auto co jezdí spolehlivě.Ještě tam byly další věci co už jsem nemínil řešit,tak šel z baráku protiúčtem a v podstatě jsem se ho rád zbavil.Takže to jenom k tý neprůstřelný spolehlivosti.Najeto nějakej 110t km.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:48
od Ma.rt
to ale nemá s motorem nic společného. Dost možná to taky mohl být EGR, nebo co já vím. A to je zrovna další proletářské kurvítko ve jménu zelené, která bude ještě zelenější. No ale dojel jsi, ne? Až budeš mít smůlu s turbobenzinem, tak nejspíš neodjedeš po svých.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:52
od fofok
EGR kdy by se tam vzal a jak víš,že to není motorem,navíc EGR je součást motoru,v tom případě ani turbo není motor :dih:Proto říkám zmetek jde vyrobit i z pár součástek,stejně jako jde vyrobit složitej spolehlivej motor.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:54
od Ma.rt
IvanSt píše:Díky druhému pohonu se kompenzují její "horší" vlastnosti. A atmosféra má výbornou účinnost ve velice malém spektru otáček, kdy by byla jako samotný pohon v autě nepoužitelná. Což je pro hybrid zdá se ideální.
...a protože s hybridem má atmoška emise v povolených limitech. Jenže u té atmošky ty papírové emise aspoň souhlasí, u tb ne, to si soudruzi namalovali jen v laboratoři. On by i ten tb byl dostatečně účinný, ale tím by prodražovali již tak drahý hybrid a komplikovali již tak komplikované auto. S variátorem se ta atmoška dá držet dlouho v efektivním pásmu. Je to jen věc názoru, zda se vyplatí takhle komplikované a drahé auta, které náklady na spotřebu až tak závratně nesníží.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:55
od Ma.rt
fofok píše:EGR kdy by se tam vzal a jak víš,že to není motorem,navíc EGR je součást motoru,v tom případě ani turbo není motor :dih:
Nevím, jen mě to napadá, EGR taky způsobuje problémy s cukáním. EGR ale není nic, co by odlišovalo turbomotor od atmosféry. Takže pokud jsi jej tam neměl, tak teď jej tam nejspíš máš :)

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:56
od ZaQik
Ma.rt píše:...a protože s hybridem má atmoška emise v povolených limitech.
:palec_nahoru:

viz mondeo HEV - na elektriku ujede cca 6km, k cemu to je? no, hezky se to zapocita do prumerne spotreby a vypoctem pak jsou emise v norme

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 17:59
od stano.
Ma.rt píše:
stano. píše:Posledny odstavec: Ved to je vyvoj. Aj tieto maloobjemky budu o par rokov vychytane a bez problemov (v ramci moznosti). .
Tak tohle úplně stačí :Dancer: v rámci možností :bravo22:
A právě proto tu maloobjemku nemám... až budou vychytané, tak si ji klidně pořídím

solved, locked... :hhura:
Lebo nepriamovstrekovane atmosfery, ktore vynasas do nebies, boli bezporuchove, vsak? Ci uz to bola zvysena spotreba oleja, praskajuce bloky, pridierajuce vacky, vyvaklane ulozenia hydrzostelov v hlave, atd.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 18:03
od Karel2
fofok píše:
To nevím jestli se to dá paušalizovat.
Da, pokud jezdim kratke trasy, nebo priskokem ve meste, tak nejen motor dostava zabrat nekolikanasobne vic, jak v skoro optimalnich otackach a teplote treba na dalnici. Tohle prece plati pro vsechny motory i nove.

k problemu cukani, mel jsi si nechat proverit/vymenit tu skrt. klapku a bylo po problemu, mne se to stava take tak 1x rocne, ale hned pri startu nouzak, staci vymazat chybu a jede se dal, pro tuhle "blbost" neprochazel (zpocatku kontrol) na emisich tenhle motor na readiness kody, pry :D u te klapky to dela vybehane ulozeni hridelky na ktere je ta klapka ulozena a el. snimani to vyhodnoti jako chybu.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 18:06
od fofok
Ma.rt píše:
fofok píše:EGR kdy by se tam vzal a jak víš,že to není motorem,navíc EGR je součást motoru,v tom případě ani turbo není motor :dih:
Nevím, jen mě to napadá, EGR taky způsobuje problémy s cukáním. EGR ale není nic, co by odlišovalo turbomotor od atmosféry. Takže pokud jsi jej tam neměl, tak teď jej tam nejspíš máš :)
Nemám,mám to reklamovat?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 18:08
od Ma.rt
Určitě.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 18:10
od stano.
jenikHK píše:Účinnost ten důvod fakt nebude. Tu má přeplňovaný motor vyšší.
Nezmysel. Po prve, pocitaj, ze hybrid nestartuje motor vtedy, ked startujes ty auto. Za dalsie, pracuju v Atkinsonovom cykle. A maju oproti klasickym atmosferam na svoj objem nizsi vykon. Odpadaju veci ako variabilne casovanie ventilov (a/alebo zdvih).

A ku kupe jazdenky: Maloobjemove turbomotory su nachylnejsie na sposob zaobchadzania. Jednak je to pouzitim novych procesov vyroby kvoli ekologii (to by mali aj tie vase atmosfery, keby ich vyrabali "po novom" ako chcete) typu stensovane piestne kruzky, lahkobezne oleje, start-stop atd. A zaroven tym, ze "tahaju odspodu" motivuju ludi jazdit v nizkych otackach. Co by nebolo az tak zle, su na to stavane. Nie su stavane na to - a to ani atmosfery - ze davaju plny plyn pri 1600 otackach. Atmosfera nejde, tak nauci sofera podradit, nedusit ho. Turbomotor potiahne, podradit nemusi. Ale casom ho takto znici.
A ked ides kupovat jazdenku, ako vies, kto jazdil na nej predtym? Su ludia, ktori dokazu dojebat aj gulicky z loziska.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 18:30
od jenikHK
Nesmysl :?: - chceš snad říci, že přeplňovaný motor nemá vyšší účinnost, než nepřeplňovaný?
Nebo snad myslíš účinnost spalovacího motoru pracujícího v malých zatizenich s Atkinsonovym cyklem ve srovnání s motorem pracujícím v Ottově cyklu? Jak s účinností souvisí to, kdy motor nastartuje?

BTW, použití Atkinsonuva cyklu se konstrukčně řeší právě variabilním časováním.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 26.03.2020 18:50
od ZaQik
https://autobible.euro.cz/hon-za-emisem ... tromobily/
... a ja myslel, ze CNG nakonec nejak prorazi :(

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 04:58
od fofok
Dokud bude spalovací motor,bude i CNG.Škoda že se to víc nechytlo.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 27.03.2020 06:40
od ballu
A ponaučení i zde pro všechny. Nechoďte na pivo(samozřejmě až otevřou restourace) protože dle některých automaticky sedíte u stolu se saméma trotlama. Ikdyž to je šéf autoservisu. Od něj jsou informace o nových motorech hospodské řeči.