Stránka 34 z 45
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 02.06.2015 21:03
od ZaQik
pin 11 je vstup od senzoru svetla - mas ho na GEMu, takze muzes vyzkouset ... dokonce i kabel vede pod strechu, takze priprava dratu tam je ... koukni do navodu, at vis, co mas pod strechou hledat
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 02.06.2015 21:24
od ScorpionSX
Ok, budem musieť tie káble lepšie pohladať pod tým obložením stropu...
Ešte teda pre upresnenie, chcel by som dosiahnuť, aby sa svetlá na aute chovali tak ako s originál denným svietením Ford, ale s tým, že ako denné mi budú svietiť moje vlastné DRL ledky.
A hlavná vec, v polohe vypínača "0" nebude svietiť nič.
Ak zapojím senzor (a ešte dodatočné relé), a prípadne nakonfigurujem denné svietenie cez ELM config, bude to fungovať podla mojich predstáv?
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 04.06.2015 20:57
od ZaQik
LouTkovak píše:No je metr dlouhej telu odolný bužírce a obyčejnej drát to určitě není!! Protože oproti měděnýmu drátu stejnýho průřezu se hodně těžko ohýbá...
kecy v kleci - dnes jsem ho vymotal ... ma i s konektorama 5,59m
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 14.06.2015 20:56
od honza35
stano. píše:Standa.64 píše:Na žárovce je zřetelně napsáno 12V 55W,nějaký 13,5V neberu.Žárovka je odporový spotřebič,kdy se zvyšujícím napětím při stejném odporu zvyšuje výkon.
Teraz som meral Philips Extreme Vision, 55W. Pri 14V palubnej sieti je na ziarovke 12,9V a prud presne 3,97A. Co je 3,25ohm, nie daleko od 3,31ohm, ktore som pisal hore. Takze brat to nemusis, ale je to tak

Ve schématu Potkávací světla pro jízdu ve dne u C-Maxe je u vodiče mezi svorkami 1 a 26 konektoru C96 uvedeno vodič 0,75 GN/RD. Měděné lanko průřezu 0,75 mm2 má v katalogu uveden odpor 26,7 Ohm/km. Při délce vodiče 5 m to je cca 0,13 Ohmů
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 14.06.2015 21:09
od stano.
My sme pisali o odpore vlakna ziarovky, nie tohto kabla

Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 20.08.2015 22:44
od FocusJR
ZaQik píše:LouTkovak píše:No je metr dlouhej telu odolný bužírce a obyčejnej drát to určitě není!! Protože oproti měděnýmu drátu stejnýho průřezu se hodně těžko ohýbá...
kecy v kleci - dnes jsem ho vymotal ... ma i s konektorama 5,59m
No já myslím že pravdu máte oba. Originálně tam bude ten dlouhý kabel, je to levné a účinné řešení, protože se ztrátové teplo rozloží do velké délky, takže mohli použít obyčejný kabel.
Když to tam člověk dodělává, tak pak je asi trochu problém tam natáhnout těch více jak 5 m a tak to udělali tím kratším kabelem. Jeslti je to nějakej speciální v ochrané izolaci, nebo vícero smyček normálního kabelu nevím, ale podle fotky zde
http://www.fordownersclub.com/forums/to ... 25-c-max/# spíš ta první možnost.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 21.08.2015 07:20
od Mufin01
Píše Resistor wire, takže normální ordporovej drát za pár kaček.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 05.09.2015 00:03
od FocusJR
jirkaj píše:Pomocí jednoho relé je možné upravit automatické svícení (poloha AUTO) tak, že vyhovuje naší vyhlášce.
Předpokládá se osazení relé DTRL R15, pojistka F135 a DTRL rezistor - vše originál denní svícení Ford). (neosazovat F110 a F113)
Svícení vypadá takhle:
P - obrysová světla (stejné jako bez úpravy)
0 - nesvítí nic
1 - obrysová světla (stejné jako bez úpravy)
2 - potkávací světla + obrysové světla (stejné jako bez úpravy)
3 - AUTO
- za světla - snížená intenzita potkávacích světel + obrysové světla, zhaslé podsvícení tlačítek, displej PP a rádia svítí naplno
- za tmy - potkávací světla naplno + obrysová světla, svítí podsvícení tlačítek, ztlumené podsvícení displeje PP a rádia, taky svítí kontrolka na tachometru.
uprava_svetel.png
možná je to elegantnější než přelepení senzoru světla

Tak jsem tuto úpravu udělal a funguje to báječně, už nemusím myslet na rozsvicení světel, optimálně se mi přizpůsobuje podsvětlení navigace a spol. No paráda.
Vřele doporučuji.
I žárovky by mi tam mohli vydržet trochu déle.
Ještě jsem zjistil, že při "denním" svícení se vypne natáčení světlometů, takže taky trochu zvýšení životnosti.
To přídavné relé je sepnuté asi pořád, mám pocit že i za tmy, tak to chce vybrat nějaký méně "topící" typ a nebo když člověk sáhne vedle jako já a koupí 2W topení, tak to chce zapojit klasický úsporný odvod pro relátka.
Relé jsem přilepil 3M montážní páskou přímo na spínač světel a potřebné kabely napojil u konektoru.
Asi to je jasné, ale ve dne nesvítí osvětlení SPZ, ale o tom se ve vyhlášce nic neříká, takže v poho.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 05.09.2015 16:43
od jirkaj
Relé je seplé jenom přes den.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 09.09.2015 08:01
od pkadecka
Standa.64 píše:Na žárovce je zřetelně napsáno 12V 55W,nějaký 13,5V neberu.Žárovka je odporový spotřebič,kdy se zvyšujícím napětím při stejném odporu zvyšuje výkon.
Odpor žárovky je tepelně závislý, studená má jiný odpor (o hodně menší) než teplá. Pokud je na žárovce napsáno 12V, 55W, tak při vyšším napětí bude brát víc W. Při 12V/55W by měla mít 2,6 ohmu, pokud by měla stejný odpor i při 13,5V, brala by 70W - ale tolik to nebude, protože se víc ohřeje a její odpor se zvedne (a proud i výkon klesne).
Jinak to lanko 0,75mm2 má cca 26 ohmů/km, což při 5,6m odpovídá cca 0,15 ohmu. Při tak malých odporech to vůbec nemá smysl měřit běžným multimetrem. Pro dvě 55W žárovky mi vychází úbytek napětí na těch 5 metrech asi 1,3-1,5V (a bude topit asi 12-13W). Ale něco se ztratí i na ostatních drátech.
Jo a ta žárovka má nějaké výrobní tolerance, takže to ani u nové nemusí být přesně 55W při 12V, natož u staré, která už má něco za sebou a vlákno používáním změnilo svoje vlastnosti.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 22.10.2015 21:35
od tommula
neslo by nejak nastavit/vymyslet nejake zpozdeni toho roznuti svetel / denni sviceni pres rele / ? zvlast ted v zime.. ovladac je na AUTO, a pri kazdem startovani sviti svetla ( + predni kamera, radio, obcas i vnitrni osvetleni a kdyz necham zpatecku tak zadni kamera a prisvit..) takze premyslim zda by nejak neslo aby se aspon predni svetla rozla az po nastartovani po nejake chvilce a ne pri otoceni do polohy II...?!
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 22.10.2015 22:01
od ZaQik
dej si ovladac na obrysovky a pak zpet na AUTO
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 22.10.2015 22:37
od tommula
tomu jsem se chtel vyhnout, to je mi jasne ze si jetakhle muzu "vypnout" ale to uz prestava mit smysl automatika

jelikoz uz je to toceni koleckem, a to muze vzniknout chyba - lidsky faktor

Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 12.11.2015 20:33
od Specík
Chci se zeptat ohledně automatického svícení, představa je taková: na spínačce poloha AUTO, po startu aby svítily jen přední mlhovky (nahradil bych led). Jak se setmí, tak auto rozsvícení světel + zhasnutí ,,mlhovek".
Teď jak na to, povedlo se to již někomu? Nejde dodat relé + nějakou pojistku - to by bylo nejlepepší
Mám xenony a vzadu ledsvětla, tak nechci aby to neustále svítilo ...
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 12.11.2015 20:38
od ZaQik
extra rozpinaci rele a diody na kabely k mlhovkam ... uz jsem to parkrat delal, ale je to proti vyhlasce