Příspěvek
od ZaQik » 26.01.2022 20:31
Pokud je v průběhu opravy zjištěno, že dochází k úniku chladicí kapaliny motoru v oblasti předního krytu motoru u bloku motoru 1,0l EcoBoost, pravděpodobnou příčinou je nedostatečná odolnost pryžového těsnění chladicí kapaliny proti motorovému oleji. Olej způsobuje bobtnání těsnění, a když těsnění nabobtná, tlačí proti prvkům drážky, ve které je usazeno, poškodí se a výsledkem je únik chladicí kapaliny. Nově zavedené těsnění chladicí kapaliny nemá identifikační štítek a tím i na nově postavených motorech není žádná drážka v předním krytu pro uložení štítku těsnění chladicí kapaliny.
Pro servisní opravy, kde je stále používán původní přední kryt motoru, je nutné nainstalovat revidované pryžové těsnění chladicí kapaliny. Mezera ve skříni musí být utěsněna silikonovým tmelem LB, aby se zajistilo, že nemůže dojít ke kontaktu oleje s pryžovým těsněním chladicí kapaliny od jakéhokoliv úniku oleje z venku (například při výměně oleje nebo při netěsnosti a úniku oleje). Od února 2015 těsnění chladicí kapaliny nemá identifikační štítek a přední kryt nemá žádnou drážku pro štítek, takže zde není žádný otvor pro vniknutí oleje k pryžovému těsnění chladicí kapaliny.