Chiptuning-názory
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Chiptuning-názory
neviem si predstavit zistit pravy stav motoru bez jeho rozobratia a zlozenia..
ja som zase odporca...kto chce silnejsie auto nech si ho kupi..ale ondit si motor kvoli par konom a urobit zo seba dymovnicu je proti mojmu gustu..
ja som zase odporca...kto chce silnejsie auto nech si ho kupi..ale ondit si motor kvoli par konom a urobit zo seba dymovnicu je proti mojmu gustu..
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Chiptuning-názory
No chipka (virus motora?
) - tazko povedat ci je to dobre alebo nie. A tiez tazko povedat ze ci chip za 20000,- je vynikajuci ako ten za 10000,- je sracka. Je otazak co je v tych 20000,-SK.
A tiez kedy ho dat urobit? CI ked ma auto 20tk, alebo 80tkm, alebo ? Dymovnicu z neho urobis vtedy ked to uz niekto poriadne prepali, a pusti hodnoty ktore ma natvrdo dane a neriesi ci naniektorom parametri to uslo o 10% alebo 50% (a hlavne ked si to niekto da na GROUP
). A aj to zistenie stavu motora - no ked ho rozoberies, tak sice co to uvidis, ale tiez to moc neda, nevies ake su tam vole a pod.
Ked sa to urobi v rozumnej miere, tak je to gud. Takto ked sme mali prvy Focus 90PS tusim 2000 sa mi vzdy zdalo ze ide akosi o vela lepsie ako ine 90-ky. A bol tam urobeny original zasah este v DE. A div sa svete, to auto nedymilo (teda na zaciatku si baflo trosku a potom uz vobec nic) a pri normalnej jazde este aj dost nizka spotreba.

A tiez kedy ho dat urobit? CI ked ma auto 20tk, alebo 80tkm, alebo ? Dymovnicu z neho urobis vtedy ked to uz niekto poriadne prepali, a pusti hodnoty ktore ma natvrdo dane a neriesi ci naniektorom parametri to uslo o 10% alebo 50% (a hlavne ked si to niekto da na GROUP

Ked sa to urobi v rozumnej miere, tak je to gud. Takto ked sme mali prvy Focus 90PS tusim 2000 sa mi vzdy zdalo ze ide akosi o vela lepsie ako ine 90-ky. A bol tam urobeny original zasah este v DE. A div sa svete, to auto nedymilo (teda na zaciatku si baflo trosku a potom uz vobec nic) a pri normalnej jazde este aj dost nizka spotreba.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- CODY
- Junior
- Příspěvky: 364
- Registrován: 24.08.2008 19:58
- Bydliště: Prostějov
Re: Chiptuning-názory
Taky myslí, že pokud se to s chipováním moc nepřežene, nemusí to být špatné. Znám pár lidí, co mají motory očipované a pár jich je spokojených a pár ne
Takže je to 50:50
Já musím říct, že jsem se 100 koníčky spokojen. Ale pokud bych věděl, že to motoru pomůže, spotřeba půjde dolů, šel bych do čipu taky. Ale prachy???To je fakt hrůza 



- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning-názory
čip špatněj není, ale asi bych do něj nešel... tady ty vysokotlaký motory na to moc stavěný nejsou, řekl bych... Kupoval jsem FoFo II jako ojetinu, rozhodoval jsem se mezi 1.6 80kW a 2.0 100kw, nakonec jsem vzal tu 1.6, asi bych ten výkon tak nutně nepotřeboval... jezdím s autem hodně do Brna a najedu cca 45 tkm za rok, takže jezdím pokud možno úsporně, v tom množství km se spotřeba na penězích slušně projeví... když je potřeba tak s těma 110 koníkama a 240 Nm předjedu co potřebuju (kopec nekopec). 2.0 by se mi se 100kw taky líbilo, ale nějak moc bych to nepotřeboval...
kámoš má starý TDi 81kW čiplý na 103kW a je to brutalita... na druhou stranu, když to odšlápne, tak za ním není vidět..
Ty vysokotlaký jsou na tom hůř... neznám teda nikoho konkrétně kdo má TDCi čipnutý, ale vysokotlaký VW TDI-PD (i když PD je hroznej vergl) má čiplý kámoš, má čipnutou Fábii 74kW na 100 kW a Passata 96kW na 120kW a jelikož najezdí hodně a jezdí rychle, obě auta se mu serou... takže vysokotlak asi ne... starý TDi je bez problémů... teda až na trpící a odcházející spojku (důsledek 303Nm)
kámoš má starý TDi 81kW čiplý na 103kW a je to brutalita... na druhou stranu, když to odšlápne, tak za ním není vidět..

Ty vysokotlaký jsou na tom hůř... neznám teda nikoho konkrétně kdo má TDCi čipnutý, ale vysokotlaký VW TDI-PD (i když PD je hroznej vergl) má čiplý kámoš, má čipnutou Fábii 74kW na 100 kW a Passata 96kW na 120kW a jelikož najezdí hodně a jezdí rychle, obě auta se mu serou... takže vysokotlak asi ne... starý TDi je bez problémů... teda až na trpící a odcházející spojku (důsledek 303Nm)

- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Chiptuning-názory
V ziadnom pripade neporovnavat Pumpa Duse a CommonRail. Su to dva totalne odlisne systemy.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning-názory
jasně že jsou... bral jsem to tak, že proti starším motorům jsou v nich tuším desetkrát větší tlaky a čipem se zvětšují ještě víc...
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Chiptuning-názory
dovolim si nesuhlasit s tebou...moderne cipovanie spociva skor vo uprave prevadzkovych parametrov turba cez RJ a naslednom dosiahnuti vyssieho vykonu, krutiaceho momentu, resp. vzajomnej upravy parametrov. Naftove motory su na "upravu" este vhodnejsie ako benzin, kedze maju obrovsku, podla mojich informacii az 25% rezervu. Samozrejme, ze renomovana profi chiptuningova firma nevyzmika z auta vsetko, ale dokaze pridat vykon a najma pri naftakoch zvysit pruznost - Nm. Poznam niekolko profi firiem tu v Bratislave, ktore sa tym zaoberaju a jedine, cim mozu zaujat je dobre meno a kvalita. Ceny su dost podobne inac.kadlo píše:jasně že jsou... bral jsem to tak, že proti starším motorům jsou v nich tuším desetkrát větší tlaky a čipem se zvětšují ještě víc...

- kudlis
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.01.2009 00:00
- Bydliště: Praha
Re: Chiptuning-názory
Focusy dostávaly motory 1,8 TDDi s 66kW, pro Německo s 55kW, podobně 1,8 TDCi s 85kW a pro Německo s 74kW, prý je to pouze otázka chiptuningu dolů, aby se v Německu dostali do nižší kategorie povinnýho ručení. Jinak jsou ty motorý prý stejné. Co je na tom pravdy? To by pak stačilo tu slabší verzi přehrát softwarem té silnější verze a všechno by mělo být OK. Nebo se pletu?
fofo kombi 1,8TDCi 85kW (*3/2004)
Baby on Ford

- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chiptuning-názory
Kudlis, nepletes se, alespon u TDDi tu funguje.
- mot
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 09.03.2009 11:20
- Bydliště: Moravská Nová ves/Ostrava
Re: Chiptuning-názory
Dobrý den,
chtěl bych nechat nachipovat muj vuz ( ford focus I 1.8TDDi 90ps výroba 2001 ) , ale porad mam obavy , jestli se neco nevysere na motoru po tom chipu , precetl jsem tady cely topic , ale nic extra k tomuto motoru jsem nenasel. Kilometru moc nenajezdim ... za rok takovych 15 000 ..
Budu rad za kazdy vas nazor.
Dekuji
chtěl bych nechat nachipovat muj vuz ( ford focus I 1.8TDDi 90ps výroba 2001 ) , ale porad mam obavy , jestli se neco nevysere na motoru po tom chipu , precetl jsem tady cely topic , ale nic extra k tomuto motoru jsem nenasel. Kilometru moc nenajezdim ... za rok takovych 15 000 ..
Budu rad za kazdy vas nazor.
Dekuji
Ford Focus 1.8 TDDi, 66KW, 2001, HB, šedá metalíza
Ford Mondeo 1.8 TDCi, 92KW, 2008, Combi, tonic metalíza,CHIP +15 PS
Ford Mondeo 1.8 TDCi, 92KW, 2008, Combi, tonic metalíza,CHIP +15 PS
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Chiptuning-názory
Když dva dělají totéž, není to totéž...
Takže nejdůležitější je, kde ten chip koupit.
Z vyprávění úpravců na webových stránkách se o kvalitě nedozvím nic - všechno je skvělé a ještě lepší.
Můžu jen srovnat ceny.
Už ne parametry - v těch se nehorázně lže a vědomím, že si nikdo výkon na brzdě změřit nenechává, takže projde všechno.
Ceny jsou taky zajímavé, ale nic mi to neřekne o tom, jestli se mi za pár tisíc km rozpadne turbo, nebo za mnou bude dýmu, že si kolemjdoucí budou myslet, že se koná cvičení CO.
Nejlevnější chiptuning stojí 17,50.
Je to odpor, kterým způsobím stálé zapnutí "sytiče". Přidám tak naftu trvale, ne jen když je motor studený.
Stejně fungují tzv.krabičky - ty obvykle obsahují 3 odpory (v lepším případě trimry), kterými zkreslují výstupní údaje čidel.
Nechápu, proč jsou tak drahé.
ŘJ tak pracuje s nesprávnými vstupními údaji a její bezpečnostní funkce už motor nechrání před poškozením.
Nejedná se o úpravu programu (to asi nikdy) ani dat ŘJ motoru.
Je to ochcávání ŘJ tím, že se jí tvrdí, že nasává chladnější vzduch (a má tedy přidat naftu), že je nižší plnící tlak, než skutečný a má tedy přidat atd.
Jako nejrozumnější se mi jeví změna dat v ŘJ motoru.
Pro Golf III TDI 66 kW jsem kdysi koupil chip na změnu z 90k na 115k.
Nic lepšího jsem nezažil - motor začal jet už o 200 otáček níž, než sériový a nahoře nezvadl najednou, ale končil postupně. Nádherný průběh.
Při prošlápnutí plynu lehce zakouřil, ale když se na plynu stálo, byly výfukové plyny čisté.
Do ruky jsem dostal papír z DEKRA, že po úpravě je motor 17% pod limitem emisí pevných částic.
Dokonalá věc - firma měla vlastní motorovou brzdu, na které dělala vývoj a bylo to znát.
Jestli se někdo umí dostat do dat, sedí u stolu a tady trochu přidá, támhle taky atd., nic nevyzkouší na brzdě - bylo by divné, kdyby takováhle úprava opravdu dobře fungovala.
Nesmyslné jsou pochopitelně ty řeči o snížené spotřebě.
Každý kůn chce svoje palivo.
Ne ovšem kůň disponibilní, ale skutečně používaný.
Takže pokud jsem trvale využíval 90k a teď budu trvale využívat 115k, musím mít vyšší spotřebu.
Pokud ovšem používám 35k, abych jel po rovině a při bezvětří 120 km/h a po úpravě taky, tak není důvod, aby se spotřeba změnila.
Nahoru ani dolů.
Takže nejdůležitější je, kde ten chip koupit.
Z vyprávění úpravců na webových stránkách se o kvalitě nedozvím nic - všechno je skvělé a ještě lepší.
Můžu jen srovnat ceny.
Už ne parametry - v těch se nehorázně lže a vědomím, že si nikdo výkon na brzdě změřit nenechává, takže projde všechno.
Ceny jsou taky zajímavé, ale nic mi to neřekne o tom, jestli se mi za pár tisíc km rozpadne turbo, nebo za mnou bude dýmu, že si kolemjdoucí budou myslet, že se koná cvičení CO.
Nejlevnější chiptuning stojí 17,50.
Je to odpor, kterým způsobím stálé zapnutí "sytiče". Přidám tak naftu trvale, ne jen když je motor studený.
Stejně fungují tzv.krabičky - ty obvykle obsahují 3 odpory (v lepším případě trimry), kterými zkreslují výstupní údaje čidel.
Nechápu, proč jsou tak drahé.
ŘJ tak pracuje s nesprávnými vstupními údaji a její bezpečnostní funkce už motor nechrání před poškozením.
Nejedná se o úpravu programu (to asi nikdy) ani dat ŘJ motoru.
Je to ochcávání ŘJ tím, že se jí tvrdí, že nasává chladnější vzduch (a má tedy přidat naftu), že je nižší plnící tlak, než skutečný a má tedy přidat atd.
Jako nejrozumnější se mi jeví změna dat v ŘJ motoru.
Pro Golf III TDI 66 kW jsem kdysi koupil chip na změnu z 90k na 115k.
Nic lepšího jsem nezažil - motor začal jet už o 200 otáček níž, než sériový a nahoře nezvadl najednou, ale končil postupně. Nádherný průběh.
Při prošlápnutí plynu lehce zakouřil, ale když se na plynu stálo, byly výfukové plyny čisté.
Do ruky jsem dostal papír z DEKRA, že po úpravě je motor 17% pod limitem emisí pevných částic.
Dokonalá věc - firma měla vlastní motorovou brzdu, na které dělala vývoj a bylo to znát.
Jestli se někdo umí dostat do dat, sedí u stolu a tady trochu přidá, támhle taky atd., nic nevyzkouší na brzdě - bylo by divné, kdyby takováhle úprava opravdu dobře fungovala.
Nesmyslné jsou pochopitelně ty řeči o snížené spotřebě.
Každý kůn chce svoje palivo.
Ne ovšem kůň disponibilní, ale skutečně používaný.
Takže pokud jsem trvale využíval 90k a teď budu trvale využívat 115k, musím mít vyšší spotřebu.
Pokud ovšem používám 35k, abych jel po rovině a při bezvětří 120 km/h a po úpravě taky, tak není důvod, aby se spotřeba změnila.
Nahoru ani dolů.
Naposledy upravil(a) Tonda-B dne 09.03.2009 16:18, celkem upraveno 3 x.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- karel_st170
- .
- Příspěvky: 1456
- Registrován: 21.02.2008 08:46
- Bydliště: Turnov
Re: Chiptuning-názory
to tonda-b: není už na čase hodit fotky vozu??
a nemáš ani avatar,to je ostuda 


-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Chiptuning-názory
1) Leda z dálky.
Já mám auto s ošklivým lakem.
2) Nemám fotky...
Já mám auto s ošklivým lakem.
2) Nemám fotky...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- karel_st170
- .
- Příspěvky: 1456
- Registrován: 21.02.2008 08:46
- Bydliště: Turnov
Re: Chiptuning-názory

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: Chiptuning-názory
http://www.maxpower.cz/index.php?chiptu ... odel-/3207 tady nabízej na 1.6 vtc výkon 93kw... jak tady někteří byly na brzdě a výkon seriového motoru jim dal cca těch 90kW tak pak tohle je vyhozená desítka
snad jen ten točivej moment

Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host