Stránka 4 z 6

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 21:13
od Mighty_Morpheus
stano. píše:
Mighty_Morpheus píše:
stano. píše:Ak blika zhavenie, musi byt zapisana chyba. Takze diagnostika a potom riesit dalej.
Loni stejna chyba a na diagnostice pry bylo "Nizky tlak paliva". Cerpadlo pry OK. Servisak to smaznul, ze uvidime jestli se to objevi znovu. Bohuzel (mozna bohudik) uz bylo jaro a teploty uz pod nulu nesly. Vcera se problem vratil.
Ked sa to objavi raz za cas je to otazne. Mozes skontrolovat kabel, ktory ide do snimaca tlaku. Zvykne sa dolamat pri konektore.
To me prijde celkem nepravdepodobne. To by delalo nahodne kdykoliv. Ale me nestartuje jenom kdyz je delsi dobu lehce pod nulou (mozna i vlhko na to ma vliv). A pak problem pretrvava dokud teplota nejde nekolik stupnu nad nulu ve dne i v noci. A stane se to najednou z niceho nic.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 21:30
od kule
Přesně, problém začíná s teplotami kolem nuly a na jaře zase mizí.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 21:41
od stano.
Ja narazam na tu chybu, ktora bola zapisana. Mohol to byt ten kabel. Nad nulou sa zraza voda, to tiez moze mat vplyv. Inak pri takych teplotach aj moj benzinak nejako horsie startuje. Chyti na prvy sup, ale ako keby sa mu nechcelo, tak sa zatrasie, zakasle a potom naskoci volnobeh. Upodozrievam vahu vzduchu (snimac teploty v nej). Aj auto nejako horsie taha. Na skusku som prehodil pozicanu od jedneho uja a islo lepsie.
U vas to asi vaha nebude, to by sa takto nespravalo. Chcelo by to asi live data zo startu. Co to robi. Tlak, teplota, starter, napatie (suvisi so zhavenim), atd.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 21:45
od vitut
Myslim, ze podobna temata tu jsou a resi se to pomerne obsahle.
Reseni lze shrnout asi nasledovne:

1. Baterka - pokud ji pri nizkych teplotach prilis klesa kapacita, vymenit. Problem nemusi byt v samotne baterii, ale v jejim dobijeni - at uz uzivanim auta (prilis kratke jizdy, caste starty), nebo problemem v dobijeni (alternator, rizeni dobijeni, atp.)

2. Zhavicky - pokud je podezreni, ze je nektera vadna, vymenit vsechny. Pokud si nevzpominate, kdy byly naposledy menene, vymenu neodkladat. Pritom udelat kontrolu vsech souvisejicich vodicu a zhaviciho rele.

3. Starter - casem se zanese, pripadne se vydrou kluzna pouzdra a starter zacne tocit motorem pomaleji. V dusledku toho pomalu roste tlak paliva v railu a bud se vubec neotevrou vstrikovace, nebo je davka paliva chybna.

4. Teplotni cidla - na motoru jsou asi ctyri (namatkou chladici kapalina, blok, palivo, nasavany vzduch), vsechna by mela pred startem davat podobne hodnoty. Lze zkontrolovat diagnostikou. Pokud je nekde nesoulad, hledat chybu tam.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 22:33
od qwerton
super, pro mě bezvadné shrnutí, díky :palec_nahoru:

baterku jsme vyloučil, takže druhé jsou na řadě žhavičky.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 22:36
od vitut
Ten starter bych mozna posunul na 2. misto ...
A propos, jake napeti nameris na baterii po nekolikadennim stani a pri teplote kolem -5 °C?

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 03.02.2014 22:55
od qwerton
hele to nevím, manželka s tím teď jezdila skoro každý den krátké trasy a pak to najednou začlo dělat problém. Baterku mám teď půjčenou od chlápka co je prodává a on tu mojí nabíjí a testuje na zátěži. Ale když ji měřil hned když jsme k němu přijel na výměnu (po cca 10 km jízdy a 15ti minutách od nastartování) ukazovala snad 12,7 ale startovací kapacitu si nepamatuju.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 04.02.2014 11:49
od EL
Co zkusit tzv. balónek se zpětným ventilem, připojený na vstup filtru. Zabraňuje padání nafty.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 8&p=730653

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 04.02.2014 12:26
od kule
EL píše:Co zkusit tzv. balónek se zpětným ventilem, připojený na vstup filtru. Zabraňuje padání nafty.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 8&p=730653
Ahoj.
Kdyby padala nafta, nebyl by problém se startováním i v létě?

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 04.02.2014 15:17
od Mighty_Morpheus
kule píše:
EL píše:Co zkusit tzv. balónek se zpětným ventilem, připojený na vstup filtru. Zabraňuje padání nafty.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 8&p=730653
Ahoj.
Kdyby padala nafta, nebyl by problém se startováním i v létě?
Padala a navíc to u TDCi neexistuje a montovat to tam z TDi je hovadina. Kdysi to sem někdo psal a když jsem to řekl v servisu, tak jsem byl za idiota :)

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 06.02.2014 20:38
od qwerton
Tak včera došlo na výměnu žhaviček. Když jsem jel na "demontáž", tak startování pořád na nic, žhavení na několikrát a dlouhý točení. Prostě furt to samý. A pak konečně došlo na výměnu....

Překvapivě to nebyla ani moc složitá operece, brácha to popsal jako že je to takový lego :-) za hodinu a půl bylo hotovo i s pokecáním. Každopádně jsem koupil žhavičky Bosch a po výměně svítí kontrolka žhavení stále cca jenom vteřinu +/- (před problémy se startování svítila cca 5 vteřin).

dneska ráno jsem startoval, žhavit sem nechal, než cvaklo relé a na první točení to naskočilo, jako za mlada :-) Sice nebyla žádná velká zima, ale ten pocit, že to naskočilo napoprvý, ten byl super :huraa:

Staré žhavičky byli BERU a když jsem je vyzkoušel zapojit přímo na baterku, tak ze čtyř se rozpálila jen jedna......

tímto považuju svůj problém za vyřešený a doufám, že bude zase chvilku klid... Díky všem co se snažili přispět radou k vyřešení problému....

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 07.02.2014 18:12
od Mighty_Morpheus
U mě stále stejný problém. Byl jsem s tím v autorizovaným servisu, kde jim to prý startovalo normálně. Vyměnili palivový filtr (17 stovek v háji), zkontrolovali žhaviče a baterku. Všechno OK. Čerpadlo prý drží tlak normálně a startér (je nový) taky točí OK. Dneska ráno startuju na 2 otočení motoru, ale odpoledne zase točím do aleluja (resp. než začne blikat kontrolka žhavení (cca 20s) - signalizuje chybu a v logu určitě bude "Nízký tlak paliva") pak čekám pár sekund a opakuju. Asi při páté sekvenci to chytá, motor si hezky přede, jede jako vždycky. Žádný pokles výkonu, nic. Podotýkám, že celý den bylo cca 3st nad nulou. Auto stálo asi 9 hodin.
Dle technika ze servisu tam nafta padat nemůže, protože je v nádrži podávací čerpadlo, které palivovou soustavu ihned po otočení klíčku naplní.

Nesetkal se někdo s tímto problémem?

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 07.02.2014 18:34
od zdenek34
Určitě má v nádrži podávací čerpadlo???? :idea: Já myslím, že nee a v tom případě je technik na :nunu:

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 07.02.2014 18:36
od stano.
Mne sa tiez nezda. Odporucam vymenit technika.

Re: ford focus 1.8./ 85 kw, tdci r.v. 2004 špatné startování

Napsal: 07.02.2014 20:01
od Jardak
Pokud to někdy startuje normálně a někdy je problém, můžou bejt na vině vstřiky, resp. jeden vstřik.
Může se totiž stát, že je některej vstřik netěsnej a když se motor po vypnutí zastaví tak, že v postiženým válci zůstane zbytkovej kompresní tlak a ten stlačenej vzduch skrz netěsnej vstřik vytlačí naftu z vysokotlakýho okruhu. Pak musíš startovat tak dlouho až se to odvzdušní a pak naskočí.

V nádrži opravdu žádný čerpadlo není...