Giggo píše:Poraď mi jak to je? ...
Cim vic se v GEMu vrtam, tim vic je pro me zahadnejsi.
V principu jdou nektere parametry menit pres menu IDSka. Samo IDS Ti pravdepodobne podle cisla GEMu nabidne, co jde a co nejde menit (tedy bez ohledu na nepouzite piny) ... ale nikdy vsechno; nepovoli Ti napr. destovy senzor (ohrozeni Tve bezpecnosti?), ale povoli Ti napr. vypnuti cidla hladiny ostriku.
Pokud si prehrajes GEM od nekoho jineho,
DOMNIVAM se, ze se prenasi jen nastaveni (tzv. as-built data). Tzn. ze se Ti nastavi vse podle darce, ale jak se GEM zachova, kdyz neco z toho nebude fyzicky pritomno (napr. piny na dest. senzor), to NEVIM. Ve vetsine pripadu to projde, ale muze nastat pripad, kdy se zacnou tvorit v GEMu vnitrni chyby a GEM se muze cely zablokovat. Idelani je hledat darce, ktery ma uplne stejnou vybavu jako Ty + prave tu jednu vec navic. Cesta zpet existuje - dealer stahne puvodni as-built data z fordserveru a nahraje je zpet.
Nejlepsi cesta je as-built data dopocitat ... nepotrebujes darce, jen zadas GEMu nova data a funguje Ti jen to, co chces. Vypocet je ale "utajeny" a Ford si ho moc hlida.
P.S.: pokud mas osazeny piny na tempomat, zajed k dealerovi a zkus pouzit postup v navodu. Kdyz to projde bez chyb, dopln tlacitka. Kdyz to bude s chybami, zkus najit darce.
P.P.S.: na foru vim o 3 lidech, kteri s timto maji daleko vic zkusenosti nez ja, ale nejak se do debaty nezapojili, takze mame smulu
