Stránka 28 z 74

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 18.04.2013 13:17
od marosmanik25
Jazdiť na jednej výmene oleja 25-30000 km....všetok ten sajrajd je z oleja....a možno DPF....nevím

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 18.04.2013 13:40
od Sagic
Dlouhy interval oleje a nekvalitni nafta. Nebo aditivovana nafta + dalsi aditiva.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 18.04.2013 20:20
od foker
30.000 mil ved to je cca 50.000km.Neni divu ze to ma tak zadrbane

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 18.04.2013 20:31
od marosmanik25
Tak ako som písal....to mohol urobiť hlavne len olej a nedodržaná výmena oleja...nafta myslím, že nie...a nepoznám nekvalitnú naftu....ani jeden z nás nevie čo dáva do nadrže či na OMV, Shell alebo Slownaft je to stále presne to isté....mám kamoša ktorý dáva do auta naftu z družstva...ale okej dneska to neje družstvo ako dakedy nafta dobre že ne modra....ale su tam same traktory Johndeere ktore maju tak isto Commonrail vstrekovanie a sťahuje to z traktora a potom cez lievik zo sitkom do nádrže a ma už cez 200 000 km....a to tam nikdy inu naftu nemal.....na družstve sa nafta tankuje z cisterny Slownaft, takže už ani ta nafta čo tu niekto piše že je neviem z jakeho JRD je už dnes kvalitná

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 18.04.2013 20:51
od V12
Keby bola blba nafta, odniesli by to vstrekovace. Toto su jednoznacne poriadne pretahovane intervaly vymeny oleja.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 18.04.2013 23:22
od kiblik
Tak vidim, ze ste se taky pobavili .... :huraa: Jen bych kazdemu pripomel, ze stejny motor ma kazdy z nas doma.... :wallbash:

Na pristi tyden pro vas mam nachystanou jeste jednu zajimavost. Kazdych 1000km jsem udelal kapkovou zkousku znecisteni oleje a tak uz mam peknych par fotek. Me zjisteni je opet jak jinak nez znechucujici :puke_r: . Po shlednuti jiste pochopite jak je mozne, ze ten motor v prezentaci byl tak kurevsky zapecenej karbonem.

Good luck :palec_nahoru:

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 12:13
od Mr.Zdenda
V12 píše:Keby bola blba nafta, odniesli by to vstrekovace. Toto su jednoznacne poriadne pretahovane intervaly vymeny oleja.
tak měnit řádně olej je základ, to je snad to nejmenší co pro to auto člověk může udělat :nixw:

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 12:33
od V12
Uz davno tvrdim, ze ked HTP navrhli martania, tak 1.6HDI tatari.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 12:49
od majko2000
Pripajam este jednu citaciu v angl. (pomoze google translate) ohladom tohto pozoruhodneho motora:

The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) version used by Ford, Volvo, PSA, BMW and Mazda.
The DV6 has a DOHC 16-valve design, with an intercooled variable geometry turbocharger (for example, Garrett GT1544V), and with Diesel particulate filter is Euro 5 compliant. In 2011 the 16V DOHC was reduced to 8V and only SOHC and called DV-6C/DV-6D
The engine must be run with a lowSAP oil because of the nature of the particulate filter and exhaust gas recirculation valve. Even short periods of running with incorrect oil can cause sludge to rapidly accumulate and block, in particular, turbo oil feed pipes which will then lead rapidly to turbo failure. As a result of this, manufacturers have issued detailed guidance on changing the oil of the DV6.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 15:15
od cr4sh3r87
Já to tušil, že přešli na olej 5W-30 kvůli DPF a EGRu. Ještě že DPF nemám a EGR mám off, tak si klidně můžu lejt 5W-40 :D

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 16:42
od Jardak
Sice OT,ale takhle dopadl repas turba na traktoru Fendt (motor man) po 14 dnech jízdy (asi 60 mth). :palec_dolu: Při jízdě najednou přestal táhnout a začal bílomodře hulit. Výfuková turbínka je ulomená a olej z ložiska šel rovnou do výfuku. Ložisko ale není zadřený.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 21:02
od marosmanik25
Ja som z tých článkov teraz v pomikove aký vlastne olej mám davať do toho šrotu...či 5W30 alebo 5W40...vita_k asi fakt si mal pravdu, že ho tak skoro nevymením a asi ho najskor zadrem..:D....kým nepridem nato čo tam mam kua naliať aby bolo podľa seňora FORDA najlepšie....

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 22:07
od majko2000
Clovek az zasne do coho vsetkeho tento agregat pchaju.

Applications include:
2007–2008 Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2007–2009 MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Citroën C3 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 lb·ft (172–215 N·m)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 170 lb·ft (230 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2011–present Citroën DS4 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2009 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Ford C-MAX/Grand C-MAX 1.6 TDCi, 115 PS (117 hp/85 kW) and 199 lb·ft (270 N·m)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 lb·ft (200 N·m)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 lb·ft (212 N·m)
2005–present Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2003–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2003–present Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2005–present Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2003–2010 Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Peugeot 508 1.6 HDi, 112 PS (110 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6, 90 PS (66 kW) and 212 N·m (156 lb·ft)
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
2004–present Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–present Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Volvo S60/V60 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo V70 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)Model

Output Notes
DV6 ATED4 90 PS (88 hp/66 kW) turbo-Diesel 16-valve
DV6 B 75 PS (73 hp/55 kW) turbo-Diesel 16-valve
DV6 TED4 110 PS (108 hp/80 kW) turbo-Diesel 16-valve
DV6 C 111 PS (82 kW) turbo-Diesel 8-valve
DV6 D 92 PS (68 kW) turbo-Diesel 8-valve

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 19.04.2013 22:26
od cr4sh3r87
Já se ani nedivím, že ho dávají všude kam můžou. On ten motor je dobrý, musím uznat že velice dobrý, jen je problém v uživatelech. Kdyby olej měnili jak mají, tak není sebemenší problém. Já osobně ten motor využívám na 100%, krátký trasy(město), po zahřátí mu dávám a taktéž se s ním zacházelo předemnou. Takhle najel už téměř 170tkm a je stále v původním stavu, vše origo. Vydržel to a vydrží to jen díky tomu, že ho servisuju od jeho "narození" jenom já a vím co tam leju a kdy to tam leju. :wink:

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 20.04.2013 06:44
od vita_k
cr4sh3r87 píše:Já to tušil, že přešli na olej 5W-30 kvůli DPF a EGRu. Ještě že DPF nemám a EGR mám off, tak si klidně můžu lejt 5W-40 :D
Ale Peugeot prece dava 5w40 u tohoto motoru.