Turbo - komu húka krajšie?

Odpovědět
marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od marosmanik25 » 18.04.2013 13:17

Jazdiť na jednej výmene oleja 25-30000 km....všetok ten sajrajd je z oleja....a možno DPF....nevím
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Sagic » 18.04.2013 13:40

Dlouhy interval oleje a nekvalitni nafta. Nebo aditivovana nafta + dalsi aditiva.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 551
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od foker » 18.04.2013 20:20

30.000 mil ved to je cca 50.000km.Neni divu ze to ma tak zadrbane
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od marosmanik25 » 18.04.2013 20:31

Tak ako som písal....to mohol urobiť hlavne len olej a nedodržaná výmena oleja...nafta myslím, že nie...a nepoznám nekvalitnú naftu....ani jeden z nás nevie čo dáva do nadrže či na OMV, Shell alebo Slownaft je to stále presne to isté....mám kamoša ktorý dáva do auta naftu z družstva...ale okej dneska to neje družstvo ako dakedy nafta dobre že ne modra....ale su tam same traktory Johndeere ktore maju tak isto Commonrail vstrekovanie a sťahuje to z traktora a potom cez lievik zo sitkom do nádrže a ma už cez 200 000 km....a to tam nikdy inu naftu nemal.....na družstve sa nafta tankuje z cisterny Slownaft, takže už ani ta nafta čo tu niekto piše že je neviem z jakeho JRD je už dnes kvalitná
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 18.04.2013 20:51

Keby bola blba nafta, odniesli by to vstrekovace. Toto su jednoznacne poriadne pretahovane intervaly vymeny oleja.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
kiblik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 01.05.2012 14:57
Bydliště: CR

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od kiblik » 18.04.2013 23:22

Tak vidim, ze ste se taky pobavili .... :huraa: Jen bych kazdemu pripomel, ze stejny motor ma kazdy z nas doma.... :wallbash:

Na pristi tyden pro vas mam nachystanou jeste jednu zajimavost. Kazdych 1000km jsem udelal kapkovou zkousku znecisteni oleje a tak uz mam peknych par fotek. Me zjisteni je opet jak jinak nez znechucujici :puke_r: . Po shlednuti jiste pochopite jak je mozne, ze ten motor v prezentaci byl tak kurevsky zapecenej karbonem.

Good luck :palec_nahoru:
KIBLIK007
Mozna Mondeo MK4
Je:HUBERT FordFocusCombi 1.6TDCi100kW(chip), noDPF,noEGR, r.v.2007,najeto 322tis km,5.5/100km...... jede i bez turba :D
Je:STRIBRNAK ŠkodaOctavia 1.6MPi75kW,r.v.2009,najeto235tis km,7.0l/100km

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Mr.Zdenda » 19.04.2013 12:13

V12 píše:Keby bola blba nafta, odniesli by to vstrekovace. Toto su jednoznacne poriadne pretahovane intervaly vymeny oleja.
tak měnit řádně olej je základ, to je snad to nejmenší co pro to auto člověk může udělat :nixw:
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 19.04.2013 12:33

Uz davno tvrdim, ze ked HTP navrhli martania, tak 1.6HDI tatari.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
majko2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 28.06.2012 21:45
Bydliště: Kezmarok

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od majko2000 » 19.04.2013 12:49

Pripajam este jednu citaciu v angl. (pomoze google translate) ohladom tohto pozoruhodneho motora:

The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) version used by Ford, Volvo, PSA, BMW and Mazda.
The DV6 has a DOHC 16-valve design, with an intercooled variable geometry turbocharger (for example, Garrett GT1544V), and with Diesel particulate filter is Euro 5 compliant. In 2011 the 16V DOHC was reduced to 8V and only SOHC and called DV-6C/DV-6D
The engine must be run with a lowSAP oil because of the nature of the particulate filter and exhaust gas recirculation valve. Even short periods of running with incorrect oil can cause sludge to rapidly accumulate and block, in particular, turbo oil feed pipes which will then lead rapidly to turbo failure. As a result of this, manufacturers have issued detailed guidance on changing the oil of the DV6.
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 19.04.2013 15:15

Já to tušil, že přešli na olej 5W-30 kvůli DPF a EGRu. Ještě že DPF nemám a EGR mám off, tak si klidně můžu lejt 5W-40 :D
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Jardak » 19.04.2013 16:42

Sice OT,ale takhle dopadl repas turba na traktoru Fendt (motor man) po 14 dnech jízdy (asi 60 mth). :palec_dolu: Při jízdě najednou přestal táhnout a začal bílomodře hulit. Výfuková turbínka je ulomená a olej z ložiska šel rovnou do výfuku. Ložisko ale není zadřený.
Přílohy
turbo 003.JPG
turbo 001.JPG
turbo 005.JPG
turbo 010.JPG
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od marosmanik25 » 19.04.2013 21:02

Ja som z tých článkov teraz v pomikove aký vlastne olej mám davať do toho šrotu...či 5W30 alebo 5W40...vita_k asi fakt si mal pravdu, že ho tak skoro nevymením a asi ho najskor zadrem..:D....kým nepridem nato čo tam mam kua naliať aby bolo podľa seňora FORDA najlepšie....
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

Uživatelský avatar
majko2000
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: 28.06.2012 21:45
Bydliště: Kezmarok

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od majko2000 » 19.04.2013 22:07

Clovek az zasne do coho vsetkeho tento agregat pchaju.

Applications include:
2007–2008 Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2007–2009 MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Citroën C3 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 lb·ft (172–215 N·m)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 170 lb·ft (230 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2011–present Citroën DS4 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2009 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Ford C-MAX/Grand C-MAX 1.6 TDCi, 115 PS (117 hp/85 kW) and 199 lb·ft (270 N·m)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 lb·ft (200 N·m)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 lb·ft (212 N·m)
2005–present Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2003–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2003–present Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2005–present Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2003–2010 Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Peugeot 508 1.6 HDi, 112 PS (110 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6, 90 PS (66 kW) and 212 N·m (156 lb·ft)
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
2004–present Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–present Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Volvo S60/V60 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo V70 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)Model

Output Notes
DV6 ATED4 90 PS (88 hp/66 kW) turbo-Diesel 16-valve
DV6 B 75 PS (73 hp/55 kW) turbo-Diesel 16-valve
DV6 TED4 110 PS (108 hp/80 kW) turbo-Diesel 16-valve
DV6 C 111 PS (82 kW) turbo-Diesel 8-valve
DV6 D 92 PS (68 kW) turbo-Diesel 8-valve
Ford Focus II Combi, 2007, 1,6 TDCi, 66 kW

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 19.04.2013 22:26

Já se ani nedivím, že ho dávají všude kam můžou. On ten motor je dobrý, musím uznat že velice dobrý, jen je problém v uživatelech. Kdyby olej měnili jak mají, tak není sebemenší problém. Já osobně ten motor využívám na 100%, krátký trasy(město), po zahřátí mu dávám a taktéž se s ním zacházelo předemnou. Takhle najel už téměř 170tkm a je stále v původním stavu, vše origo. Vydržel to a vydrží to jen díky tomu, že ho servisuju od jeho "narození" jenom já a vím co tam leju a kdy to tam leju. :wink:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 20.04.2013 06:44

cr4sh3r87 píše:Já to tušil, že přešli na olej 5W-30 kvůli DPF a EGRu. Ještě že DPF nemám a EGR mám off, tak si klidně můžu lejt 5W-40 :D
Ale Peugeot prece dava 5w40 u tohoto motoru.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti