Stránka 26 z 34
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 14.03.2012 15:45
od C-Maxis
Giggo píše:
Taky bych to tipoval na benzín v naftě - nevypláchnutá cisterna, záměr .. buh ví.
BLUDY Nejsem chemik, ale muj pocit je, ze pridanim benzinu by se bod vzplanuti posunul vyse.
Ciste laicky mi benzin (jeho vypary) prijdou daleko snaze zapalitelne, nez nafta.
KONEC BLUDU
EDIT: kruta pravda

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 14.03.2012 16:49
od Sobull
Když je snáze zapálitelnej, tak snad se bod vzplanutí posouvá níže, ne?
Není tu smajl, co se zamyšleně drbe na hlavě.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 14.03.2012 19:21
od tomason
Ano benzin posouvá hranici vznícení logicky níže a negativně ovlivnuje mazivost nafty.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 15.03.2012 08:13
od C-Maxis

Jezish, uz placam nesmysle. Se mi otocilo niz a vys. Ano, benzinu dozajista staci nizsi teplota na zapaleni = posouva to nize.
Cili je defacto pravda, ze v mrazech ta spotvorena nafta opravdu mohla lepe chytat...

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 15.03.2012 22:14
od Borja
Aby už skončily dohady... asi to nikdo nečetl...
Zkopíroval jsem část zprávy z toho šetření na výše zmiňované čerpačce.
Teď jde o to jestli to byla chyba úmyslná nebo opradu nedbalost...
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 15.03.2012 22:31
od tomason
A co má být provozní chyba je to že nechali v cisterně benzin ne malé množství a naprali tam naftu a dostali za to pokutu.Mohl za to klidně přepravce,ale odpovídá za to provozovatel pumpy.
Je to prostě jakostní odchylka od normy.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 16.03.2012 00:01
od Borja
Ano i tak se to mohlo stát. Je asi pravda že tohle si na čerpačce sami asi nemůžou zkontrolovat.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 04.11.2012 21:28
od skira
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 06.11.2012 11:32
od pette
Dotaz na zimní naftu:
Vážený pane,
k vašemu dotazu vám zasílám níže uvedené informace:
kvalita motorové nafty je předepsána evropkou a českou normou jakosti ČSN EN 590-tento normotvorný štítek je uveden na každém výdejním stojanu u čerpacích stanic naší společnosti a s textem motorová nafta bezirná mírné klima .
To znamená ve vztahu k zimnímu období a povinnému parametru filtrovatelnosti , že v současné době je na našich čerpacích stanicích tzv přechodová kvalita tj.třída D s filtrovatelností -10°C . To platí jak pro Diesel TOP Q tak pro VERVA diesel . Od 16. listopadu začínají rafinerie vyrábět zimní naftu třída F s filtrovatelností
minus 20°C . A od 1. prosince musí být v celé sítí povinně tato zimní nafta třídy F opět to platí pro Diesel TOPQ i pro VERVA Diesel.
Následně podle vývoje teplot naše společnost upravuje filtrovatelnost u prémiové nafty VERVA diesel na - 26°C . (Např. v minulé zimě to bylo od 10. prosince do 15. února ). Obsluhy čerpacích stanic bude včas informována . Navíc výdejní místa s takto zlepšenou filtrovatelností budou označena specielním symbolem "kolečko s modrou vločkou a textem nafta pro silné mrazy.
Prémiová nafta je celoročně nadstandardně upravena aditivací ,kde vylepšujeme celou řadu užitných vlastností , mazivost ,posílení oxidační stability ,detergence ,ochrany proti korozi ,snížená pěnivost.
a velký důraz je kladen na vysoké cetanové číslo 60 jednotek. Čím je tato hodnota vyšší tím je nafta kvalitnější , zároveń usnadňuje v zimě právě studené starty .
Do vybraných zejména horských lokalit při extrémních mrazech nasazujeme arktickou naftu třídy 2, která má povinný parametr filtrovatelnost -32°C .
Z praxe minulých zim se to týká cca 40-50stanic , seznam stanic bude zveřejněn na našem webu a výdejní místa,stojany budou označena opět specielním symbolem .
S pozdravem
ing. Václav Loula
ředitel jakosoti
BENZINA,s.r.o.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 06.11.2012 12:34
od tomason
To Skira v tomto případě šlo o pochybení rafinerie obsah síry pak nemohl poškodit motory.
Nejspíše se však jedná o společnost Česká rafinérská. Ta totiž dnes sdělila, že síra se do nafty dostala při plnění železničních cisteren v rafinérii Kralupy nad Vltavou. Zařízení na plnění cisteren prochází modernizací a firma se snažila zajistit plnění náhradním způsobem. Tím se ale podle České rafinérské technickým nedopatřením dostal do nafty takzvaný lehký cyklový olej, který obsahuje vyšší podíl síry.
"Po zjištění vyššího obsahu síry ve vyexpedovaných dodávkách motorové nafty byla ihned přijata opatření k důslednému odstranění tohoto jevu," uvedl mluvčí České rafinérské Aleš Soukup.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-se-ma ... nomika_neh
"Ještě v roce 2008 by to vyhovovalo normě," připomněl Loula.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 06.11.2012 13:49
od skira
Hlavně že vědí, čím to je
Ale musím uznat, že po dnešním natankování plné nádrže Vervou byl znát rozdíl (a že obvykle "drahou" naftu od "levné" na jízdě nepoznám). Takže od nynějška už jedině Verva. Ať se Mazel oblizuje

Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 12.11.2012 21:57
od LUKAŠ
skira: Souhlasím s Tebou

jsem spokojen s Vervou a uvidím po více tankovani, ale spotreba se me snizila nejak o 0,3l zatim na ni jezdim tyden
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 13.11.2012 10:04
od ZAHRY
Musim se priznat taky jsem natankoval Vervu a je to poznat.Nemusim tolik prislapavat po plynu takze na spotrebe by se mi to mohlo zase nejak projevit a kdo vi treba dosahnu vysnene hranice 4l/100km

Kazdopadne jede to fakt dobre kam se hrabe Sheelka se svyma vynalezama - Fuel Save je nejvetsi nesmysl ktery nefunguje - a V power - byl sice super v otackach od 1500-2100 a pak uz ani lautr hovno

DOkonce bych rekl ze Top Q z Benziny je vetsi strela nez ten V-power.
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 19.01.2013 14:48
od Ac1D
Pro setrici motoristy sem nasel jeden clanek "
Na co se da s dieslem jezdit" jen skoda ze tam neni test kolik km motor vydrzi nez se zapece,zadre apod.
CLANEK
Re: Kvalita motorové nafty
Napsal: 19.01.2013 15:56
od HonzaK72
Ac1D: Jsem toho názoru, že většina majitelů dieselů si nespočítala, jestli se jim nafta vyplatí. Vidí jen cenu paliva a to je vše. V realitě pak takoví šetřílci co najezdí pár km za rok zaplatí na dražší údržbě za dobu držení auta podstatně víc než majitel benzínu..... Je to silně individuální, sám jsem s dieselem jezdil deset let, z toho sedm let Německo, Belgii, Itálii pracovně a pár dovolených k tomu. Poslední tři roky po změně zaměstnání se mi nafta začala silně nevyplácet....