Turbo - komu húka krajšie?

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 13.03.2013 14:02

Statisticky je dokazane, ze repasovane turba vydrzia v priemere 50k km. Moze to byt samozrejme aj 100k, ale aj 10k, v extreme 200km, to sem ale nepatri. Ak chcem s tym autom urobit 100k km, uz len pre tu statistiku radsej kupim nove, ako riesit 2x repas.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Jardak » 13.03.2013 14:04

Taky to turbo u 1,8 TDCi tedy u původním fordově motoru nemá takový problémy s životností jako u motorů od PSA.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od smoula » 13.03.2013 14:05

ale tak, problémy s turbem u PSA mají hlavně 80kw verze ne? 66kW verze jsou napohodu... :nixw:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 13.03.2013 14:09

Zalezi od toho, ako sa ten repas urobi. Nie je repasnik ako repasnik. Ako som uz viackrat spominal, mechanik ma od repasu vyslovene odhovaral. Istu dobu jazdil vo vlastnorucne oturbenom bawu niekolko sezon King of the Drift, takze zrejme vedel, co hovoril.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vitacz » 14.03.2013 10:33

To V12: pokud jsi reagoval na mojí otázku tak jsi to pořád nevysvětlil. Ohánět se statistikou ok proč ne, zajímá mě z jakých zdrojů jsi čerpal. A pak tvůj mechanik je asi boží nemůžem soudit, ale furt ho sem necpi.Je vidět a zpětně se podívám co tu plácáš, že jen ukecanej forďák. Určitě ledacos víš o tom žádná, ale sorry meleš. Prostě Ti nevěřim a nebo to prostě neumíš napsat důvěryhodně.
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 14.03.2013 14:14

Jeden cerstvy priklad :
P307SW 1.6HDI 80kW - repas turba po 127k km. Auto dalo dalsie 3 tisicky km a turbo zacalo znova hukat. Uz ho ale firma opravovat nedala, slo do drazby a ten, kto ho kupil to riesil opat repasom. Zatial este jazdi. nabehanych ma ale od repasu iba 500 km.

Ad mechanik - ja budem viac verit cloveku, co si sam pripravuje auto na zavody, ten ma toho v hlave daleko viac, ako zbierka mechanikov z autorizovaneho servisu, ktori v podstate ani nie su mechanici ale menici dielov. OK, verit mi nemusis, nehnevam sa :nazdravi:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 14.03.2013 14:42

V12 píše:Jeden cerstvy priklad :
P307SW 1.6HDI 80kW - repas turba po 127k km. Auto dalo dalsie 3 tisicky km a turbo zacalo znova hukat. Uz ho ale firma opravovat nedala, slo do drazby a ten, kto ho kupil to riesil opat repasom. Zatial este jazdi. nabehanych ma ale od repasu iba 500 km.
Absolutně nicneříkající příklad. Jelikož se neví kdo repas dělal, jak ho dělal, co měnil, jestli vyvažoval a na kolik. Pak se neví kdo to montoval, jak to montoval, co vyměnil, co nevyměnil, respektive co pojebal. Pak se neví kdo to řídil, jak to řídil, ale asi nějakej ocas, když odrovnal první turbo po 127tkm.

Prostě příklad s hromadou písmenek o ničem. Nezlob se :palec_dolu:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 14.03.2013 16:12

Daj lepsi priklad.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od paranmax » 14.03.2013 16:56

Tak příklad 80KW najeto 210000km,mazací zkouška cca 0.5l za minutu. Tlačí dobře,a hlavně nepíská ani nehouká. Turbo originál co tam v roce 2004 dali.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 14.03.2013 20:57

nj, to jsou ti, co nemaj DPF:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vitacz
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1744
Registrován: 16.06.2008 22:08
Bydliště: Praha 10

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vitacz » 15.03.2013 09:46

V12 píše:Jeden cerstvy priklad :
P307SW 1.6HDI 80kW - repas turba po 127k km. Auto dalo dalsie 3 tisicky km a turbo zacalo znova hukat. Uz ho ale firma opravovat nedala, slo do drazby a ten, kto ho kupil to riesil opat repasom. Zatial este jazdi. nabehanych ma ale od repasu iba 500 km.

Ad mechanik - ja budem viac verit cloveku, co si sam pripravuje auto na zavody, ten ma toho v hlave daleko viac, ako zbierka mechanikov z autorizovaneho servisu, ktori v podstate ani nie su mechanici ale menici dielov. OK, verit mi nemusis, nehnevam sa :nazdravi:
OK :) :nazdravi:
Ford Focus 1.8 TDCi 74kW chip 92kW 125HP Kombi 2004 ->Galerie<-
Ford S-Max 2.0 TDCi 103KW - 2011
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 18.03.2013 06:48

uploadfromtaptalk1363585410555.jpg
uploadfromtaptalk1363585226816.jpg
Kouknite radši na muj masomlynek:smile: Zlehcime tema... ložisko stale stejne,ale piska trochu vic .odeslano z mobilu.pak u pc zkontroluji obrazky.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od Marod22 » 18.03.2013 12:17

Podľa mňa tieto mierne zmeny v zvukovom prejave môže spôsobiť úplne malá čiastočka ktorá prejde cez vzduchový filter a narazí na lopatku turba. Voľným okom to nemusí byť ani viditeľné, preto si myslím, že to netreba až tak riešiť. To je môj názor.

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 18.03.2013 13:11

Když se dívám na ty fotky vejš, tak marně přemýšlím kde soudruzi od Fordu udělali chybu v konstrukci filtru nasávanýho vzduchu. Už na první pohled je krásně vidět, že lopatky jsou obroušený od malých nečistot(tudíž rozvážené) a ty usazeniny na lopatkách té nevyváženosti ještě přidaváj. To je pak jasný že to turbo bude houkat. Myslím, že by stačilo vyčistit a nechat vyvážit a je po houkání na chvilku, ikdyž je to zbytečnost...

Jaký tam máš filtrbox?
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 18.03.2013 13:26

Ja mam hranaty filtr. To je ten starsi. Pro jistotu jsem jej vymenil za novejsi, kdyz mel muj stary par strzenych zavitu... Akusroubovak je fakt blbej nastroj (ja to nebyl)

Myslim, ze hlavni duvod, proc se mi tam dostavaly necistoty a takhle to "upravily" je v tom, ze je to nedoresena konstrukce.
1. Kdyz jsem mel ulomenou packu z hadicky odvetrani - jak upadne ve velkem mnozstvi pripadu, tak se sem tam hadicka vybracemi vyvlikla z odvetrani a tim padem nasavalo turbo necisty vzduch. Packa by se nemela lehce ulomit, jak se to deje.
2. Filtrbox - viz nahore. Escort TD to ma lip vyresene - o 10 starsi konstrukce!
3. Z odvetrani skrine jde pomerne dost oleje primo na turbo. Muze to byt chyba i dale v motoru-ale podle me to neni muj pripad. Ale mel by tam byt separator v kazdem pripade. Olejova mlha tvaruje turbo postupne, ale vytrvale. Je to dalsi kurvitko.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host