ford focus ST - úprava motoru

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
teebee
.
.
Příspěvky: 365
Registrován: 13.07.2009 15:00
Bydliště: Praha

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od teebee » 29.06.2010 11:55

Jeden zásadní problém je, že BF Stage 1 se podle křivek chová jako DS Race+, takže za 5500rpm už umírá. To podle mě vyřeší jen upgrade na Stage 2 nebo 3, ale jedině včetně instalace sání a intercooleru 8) . Prostě se mapou změnilo chování motoru během spektra otáček a nic s tím nenaděláš.

Auto dokáže "zlenivět" i nevyužíváním výkonu, ale to se dá rychle spravit pořádným provětráním pod plným plynem a otáčkama během cca. 20-30km jízdy - pak dokonce zase na pár desítek km opravdu žere míň. Sprinty v Bechyni, myslím, autu na smazání toho případnýho zlenivění úplně stačily - tam to byla spíš záležitost chování motoru na mapě Stage 1ky (bylo potřeba řadit trochu dřív a využívat krouťáku)...
Ford Focus ST, 2007 pre-facelift, 5D, Sea grey
Obrázek

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 29.06.2010 12:55

No, zařadím každý týden ze 3 RZty přes Dušnou, auto i já se aspoň po ránu proberu ...

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 29.06.2010 13:54

Pokud to je fakt s tim "zlenivenim", tak mu nesmis dat sanci :twisted:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
ghostx5844
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 867
Registrován: 30.10.2008 22:34
Bydliště: Trenčianske Teplice, okr.TN

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od ghostx5844 » 10.12.2010 12:56

Chalani ak pojde dalej vsetko ako ma, budem dovozca dreamscience na sk aj cz. Budem sa snazit co najviac priblizit info o produktoch a taktiez priblizit aj ceny "nasim" pomerom. Tak drzte palce :nazdravi:
Ford Mondeo, 2.0TDCi 85kW, M6, 2004, Liftback, Magnum Grey, Titanium S Limited Edition 1/1

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Fokal » 11.12.2010 00:23

:bravo22: :palec_nahoru:
ST150

Uživatelský avatar
tapa
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1089
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od tapa » 04.04.2011 23:39

Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †



Obrázek

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 29.04.2011 23:28

Nedávno mne zaujal tento článek na Cimbu-webu:

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=18

Protože jsem s různými výsledky testoval rozdílné benzíny na všech svých dosavaních autech, rozhodl jsem se otestovat, jestli na tom skutečně něco je. Takže jsem na netu zakoupil tento přípravek, ale k dostání jich je samozřejmě více.

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019

Dnes to dorazilo a protože jsem zrovna jel tankovat, hned jsem do nádrže hodil 50ml. Upřímně, moc jsem od toho nečekal. Proto jsem byl překvapený, že to asi skutečně funguje. Sice jsem po aplikaci najel jen 15 kiláků, ale už teď mám pár poznatků.

1) motor/výfuk okamžitě dostal hlubší a hutnější zvuk, jednoznačně patrné při stojícím autě nebo odřazení za jízdy
2) Motor v nízkých otáčkách (1500 - 2000) reaguje na plyn podstatně rychleji a jde ochotněji do otáček
3) Už lehce nad 2000 ot. se výrazně změnil zvuk z výfuku při přidání plynu - je výrazně ostřejší a sportovnější
4) Při ubrání plynu výfuk "práská" už v nižších otáčkách než dříve na klasickou N95

Loni jsem podobně testoval V-PRacing a změny v chování auta byly podobné. Rozdíl je jen v tom, že u nás ve městě je rozdíl v ceně mezi nejlevnější pumpou s N95 a V-PRacing u Shelky momentálně asi 8 kaček, zatímco co tahle sranda vychází 60 - 80 halířů na litr. Za mne zatím palec nahoru :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 25.06.2011 02:06

Před pár týdny jsem auto upgradeoval ze Stage 1 na Stage 3 (IC Airtec, komplet výfuk Cobra + SW Bluefin 3, ještě chybí vyměnit KN vložku za otevřené sání "KM") a po těch pár set najetých km jsem naprosto spokojen. Už Stage 1 je proti sérii pekelný rozdíl a u dalšího upgrade jsem byl spíš pesimistický. Realita mne ale opět převálcovala. Auto ožilo jak v nízkých otáčkách, kdy se "probírá" o nějakých 100-200 ot. dřív, tak ve vysokých. Dřív nemělo smysl točit přes 5500, u stage 3 je možné motor vytočit přes 6.000 bez známky umírání. Motor teď má mnohem plošší průběh krouťáku a táhne skoro rovnoměrně od 2.500 do 6.000 (s tím, že na I. nebo II. musí být člověk s plynem při zapnutém ESP velmi opatrný, do kopce i na III.při rychlostech okolo 100 km/k běžně hrabe).

Když jsem po montáži výfuku sedl do auta, tak jsem myslel, že letí pryč, jaký to byl rachot. Naštěstí se ale výfuk provozem zakalil a při normální jízdě na zlomek plynu se výrazně ztišil. Zato při přidání o sobě dá hezky vědět a při sundání nohy z plynu krásně blafá a střílí. A tím, jak se zvýšila propustnost výfuku to taky motorem houby brzdí ....

Jediný problém (kromě zvýšené spotřeby, jak si užívám těch koní), je kontrolka motoru, která se vždy po pár set km rozsvítí. Ještě jsem neměl čas zajet na diagnostiku, ale předpokádám, že se jedná o "chudou směs", alias mix benzínu a ethanolu, protože totéž to občas hlásí manželce na volvu, resp.zkušenosti z jiných for.

Shrnuto a podtrženo: Auto je výkonem na finálním stavu. Pekelně svižné a rychlé, na druhou stranu celoročně využitelné jako normální a spolehlivý 5D rodinný hatch, který provozními náklady nijak moc nevyčnívá od série.

P.S. Fenx to Moskito, který mne vždy "nasměroval" na to "nej"

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 25.06.2011 12:57

:bravo22: :palec_nahoru:
Nemas namireno na brzdu??
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od petrpetrpetr » 25.06.2011 17:03

Tesna píše:Před pár týdny jsem auto upgradeoval ze Stage 1 na Stage 3 (IC Airtec, komplet výfuk Cobra + SW Bluefin 3, ještě chybí vyměnit KN vložku za otevřené sání "KM") a po těch pár set najetých km jsem naprosto spokojen. Už Stage 1 je proti sérii pekelný rozdíl a u dalšího upgrade jsem byl spíš pesimistický. Realita mne ale opět převálcovala. Auto ožilo jak v nízkých otáčkách, kdy se "probírá" o nějakých 100-200 ot. dřív, tak ve vysokých. Dřív nemělo smysl točit přes 5500, u stage 3 je možné motor vytočit přes 6.000 bez známky umírání. Motor teď má mnohem plošší průběh krouťáku a táhne skoro rovnoměrně od 2.500 do 6.000 (s tím, že na I. nebo II. musí být člověk s plynem při zapnutém ESP velmi opatrný, do kopce i na III.při rychlostech okolo 100 km/k běžně hrabe).

Když jsem po montáži výfuku sedl do auta, tak jsem myslel, že letí pryč, jaký to byl rachot. Naštěstí se ale výfuk provozem zakalil a při normální jízdě na zlomek plynu se výrazně ztišil. Zato při přidání o sobě dá hezky vědět a při sundání nohy z plynu krásně blafá a střílí. A tím, jak se zvýšila propustnost výfuku to taky motorem houby brzdí ....

Jediný problém (kromě zvýšené spotřeby, jak si užívám těch koní), je kontrolka motoru, která se vždy po pár set km rozsvítí. Ještě jsem neměl čas zajet na diagnostiku, ale předpokádám, že se jedná o "chudou směs", alias mix benzínu a ethanolu, protože totéž to občas hlásí manželce na volvu, resp.zkušenosti z jiných for.

Shrnuto a podtrženo: Auto je výkonem na finálním stavu. Pekelně svižné a rychlé, na druhou stranu celoročně využitelné jako normální a spolehlivý 5D rodinný hatch, který provozními náklady nijak moc nevyčnívá od série.

P.S. Fenx to Moskito, který mne vždy "nasměroval" na to "nej"
Pokud je to opravdu turbo-back a nemáš kat, svítí kontrolka motoru kvůli katu.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 25.06.2011 18:09

...a tu Ti na pozadani odstrani primo u Bluefinu (Superchips) :palec_nahoru:
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 25.06.2011 21:45

Je tam sportovní kat. Při přehrátí softu mi to to vždy na pár set km zmizelo.

Problém bude skutečně spíš v benzínu, protože místní pumpa, nejlevnější široko daleko, mj. prodává i E85, a už 2x dostala flastr za to, že měli v N95 víc ethanolu (tuším 7-8%), a to už jednotka zřejmě pozná. Manželka má ve Volvu atmosférický "základ" STčka (2.4i) a taky jí to dělá, jen s tím rozdílem, že když je benzín zase OK, tak se kontrolaka vypne.

Ale pro jistotu si o dovolené zajedu na diagnostiku, kdyby to bylo nco jiného.
Naposledy upravil(a) Tesna dne 25.06.2011 22:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Anduril » 25.06.2011 21:55

Sportovni kat nemusi byt dostatecny.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Marťas » 25.06.2011 22:49

Presne takhle - vzdy po par set km - se projevuje lambda.
A ty tam cpes N95 po vsech tech upravach? Vzdyt primo Bluefin doporucuje N98+...
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Tesna
.
.
Příspěvky: 100
Registrován: 26.05.2009 16:52
Bydliště: ValMez

Re: ford focus ST - úprava motoru

Příspěvek od Tesna » 25.06.2011 23:29

Liju tam N95 s aditivy, protože v rozumném dojezdu nebo po mé běžné trase nikdo nemá 98 oct., poblíž jsou jen 2 Shellky s VP-R, ale 40 kaček za benál nedám. Navíc jsem si taky ověřil, že tohle je bohužel aspoň u nás pravda:

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whol ... ze&item=18

Mě auto jede na VP-R a N95 + aditivum subjektivně stejně. A výrazně lépe, než na N95, tankovaný kdekoliv - značka nebo no name. Ani rozdíl mezi běžným N95 a "prémiovým" VP-95 nepozná (stejně jako moje minulá 1.8T).

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host