Stránka 22 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 10:19
od robbert
Sentik píše:No a to jsme zase u toho .. jak dlouho vydrží? Pokud si ho kupuješ jako první, tak máš záruku, tyhle věci neřešíš a i ty cukačky 3km tam a zpět to přežije. Tyhle starosti nech druhému majiteli, který auto kupuje s pořádnou slevou. Trh si poradí :mrgreen: a každé zboží má svého kupce.
Tady si myslím, že nemáš pravdu. Pokud to máš jako druhé auto, klidně ti při podobném nájezdu může vydržet 10 let. Není důvod ho měnit. Jak jsem psal, my jsme podobný případ v práci. měli jsme Fabii od roku 2003 do roku 2015- Za celou tu dobu najela cca 40 000Km. Nebyl důvod ji měnit. A nakonec se vyměnila jen proto, že končily atmosféry a začínaly převládat turba.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:03
od Jemar
Až budeme mít podobné platové podmínky jako na západě, bude se diskuse ubírat úplně jiným směrem. Dokud to tak není, každý bude mít zájem na tom, aby mu auto vydrželo co nejdéle v provozuschopném stavu. Najednou jsi ze 3 let skočil na 7, operák také moc rodin nespasí.
Sám si svým postojem přiznal, že turbomotorům zřejmě také moc nevěříš, zvolil jsi řešení koupit nové auto a po záruce raději prodat a posunout případné průsery na dalšího majitele. To právě bude pro většinu lidí ten problém, ze kterého mají obavy. Většina aut se tu omlazuje přes autobazary. Takže se nediv těmto lidem, že mají o své peníze strach, protože kupovat ojetý benzínový turbomotor je o mnoho větší adrenalin než ojetá atmosféra. :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:05
od Sentik
To souhlasím, s tím adrenalinem :mrgreen: a jen k tomu dodávám, že v případě volby NOVYHO auta a možnosti volby atmosfera vs turbo, jsem zvolil jak jsem zvolil a zvolil bych tak znovu.

Jen se znovu ptám, máte nějakou jasnou statistiku že auta stáří 10 let jsou značně poruchovější s downsize+turbem než s atmosferou? (zvlášt při době, po který jsou ty auta na trhu je na tohle prostě brzo).

Takže bych se soudama ještě počkal ..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:14
od Jemar
Z principu je to motor o mnoho složitější a jeho konstrukce z pohledu objem/výkon už může narážet na technologické, konstrukční a materiálové hranice. S přihlédnutím k často se měnícím a zpřísňujícím se eko předpisům, výrobci ani nemají čas pořádně vychytávat případné nedostatky. Takže lze předpokládat, že i výdrž nebo spolehlivost může být nižší než u klasiky. Píšu záměrně může, větší pravděpodobnost ale určitě je.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:18
od Sentik
Samozřejmě a přesto ti při velmi podobný pořizovací ceně novýho auta umožní zcela jinej zážitek z jízdy..
Podívej jakýma 44kW autama se jezdilo ještě před pár lety a jak to dneska při podobých cenách je úplně jinde. Nehledě na to, že v některých segmentech neni jiný volby, je to riziko, který bych byl i tak ochoten podstoupit ...
Volba už je dneska ale zákazníkovi víceméně sebrána.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:22
od Jemar
Já proti benzínovým turbomotorům mám jen tu jedinou výtku, a to že je u nich větší pravděpodobnost selhání, než u atmosféry. A bohužel pokud jde o LSPI, tak je to selhání brutální. Jinak se s tím jezdí parádně a je to krok dopředu, o tom není pochyb.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:28
od TomFocus
Platí pravidlo, že co v autě není to se nemůže pokazit! To je logika. Nic nevydrží věčně a zrovna dnešní motory a komponenty hlavně, nadměrnou dimenzí neholduji.
Už sem nevydržel....Kolik % vozového parku se obnenuje po 2-3letech :mrgreen: Jsem z korporace (World) kde máme v čr 450 aut a mnoho z nich mám pod palcem :wink: V rotaci 2-4r je jen 5-10% zbytek dle ekonomie!!!!!! Což je i 300tis km a 7-9let!! Náš park.. 50% osobaky, 40% osobní pickupy, 10% dodávky a spesl vozidla.
Roční průměrnej najezd je 35k km!

Naše společnost je zhruba průměr s obměnou voz. parku.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:31
od Sentik
Jemar píše:Já proti benzínovým turbomotorům mám jen tu jedinou výtku, a to že je u nich větší pravděpodobnost selhání, než u atmosféry. A bohužel pokud jde o LSPI, tak je to selhání brutální. Jinak se s tím jezdí parádně a je to krok dopředu, o tom není pochyb.
Jasně, vždyť to je přesně shrnutí mojeho názoru na věc.
Jen jsem v tom možná trochu optimističtější (což jde zcela proti mojí povaze, ale co už :roll: ) v tom, že výrobci jsou tak moc ekošílenstvím tlačeni do tohoto řešení, že masovost výroby snad případnou pravděpodobnost zmetka hodně zmenší.

2TomFocus:
To je na jinou diskuzi evidentne, ale můžu ti říct za sebe, že co jsem at uz osobně nebo pracovně v kontaktu z lidma u UK/Ger, tak starší auto 3 let nemá nikdo ... Jinde to zas bude jinak, to nemá smysl resit.
EDIT: A ještě - samozřejmě, co v autě neni, se pokazit nemůže, ale kvůli tomu jezdit holobytem jak kdysi fakt nebudu... Zpět na koně, ten se nekazí :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:40
od Jemar
Sentik píše:Samozřejmě a přesto ti při velmi podobný pořizovací ceně novýho auta umožní zcela jinej zážitek z jízdy..
Podívej jakýma 44kW autama se jezdilo ještě před pár lety a jak to dneska při podobých cenách je úplně jinde. Nehledě na to, že v některých segmentech neni jiný volby, je to riziko, který bych byl i tak ochoten podstoupit ...
Jiný zážitek ano, ale velké nadšení z výkonu tlumí daleko větší hustota dopravy, padesátka na každém kroku, městské zóny, stacionární a mobilní radary. Takže suma sumárum je ten výkon dobrý jen k rychlému předjetí....

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:43
od Sentik
2Jemar:
Nesouhlasím, záleží kde bydlíš, ale opět je to na jinou diskuzi... Jsou mezi námi tací, co tráví 90 procent času na okresce ... :roll: a ten rozdíl z radosti z auta je pak propastnej.

Jezdit denně "v autovlaku" jako spousta kolegů, řešim auto naprosto jinak.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 11:45
od TomFocus
Sentik...a když D,GB mění auta po 2-3 proč je stáří voz.parku 6-8let :mrgreen: Ne nemá to cenu....

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 12:05
od robbert
Tom: To je o firemních autech. Tam je situace trošku jiná. Statistika je celková. Ale všude, v každé společnosti jsou lidé s příjmy vysokými a nízkými. Takže soukromník si nové auto dovolí méně než firmy. Ale to už nesouvisí s motory.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 12:42
od TomFocus
Ale prd příjmy malé velké. Realita je jen jedna, 70% aut točí firmy zbytek privat +- je to v celé EU - CH není ue a tam je to obráceně a stáří voz. parku není 3 ani 5 let. A tam ty příjmy jsou :perfect:
Kluci vy si melete jen tu svoji.
Proč firmy točí auta v nejakych cyklech? No přece kvůli nákladům! Ojety auto stojí ve finále více než nový. A ta hranice díky dnešním choulostivim novým motorum je pár let (4-6). Drzaky už jsou jen nakladaky a autobusy.....jezisi hlavně mě netlucte do hlavy, že každej nakladak stojí jak deset aut. Srovnávám BMW 5 s nakl. 18t :wink:

Ale už končím...hrách házet nechci...
Auta se točí 2-3r všichni vyhodí ročně 200k km, auta jsou enormní drzaky jen již díky nevydrží spadli do kolonky spotřebák....to není proto, že na auto za 4kila má každej...

:beer:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 12:53
od robbert
Tom: však já s tebou v podstatě souhlasím. Asi jsi nepochopil to, co píšu. U firem je vlastnictví aut dáno zákonem resp dobou odpisování, které je stát od státu jiné. Ale obecně platí, odepíšeš auto a kupuješ nové.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 15:09
od finsa
Neznám teda žádnou větší firmu která by měla auta ve svém vlastnictví, všechno je to leasing nebo operativní leasing, a tomu jsou i přizpůsobené servisní intervaly tak aby náklady na dobu pronájmu byly co nejmenší. Z toho plynou prodloužené servisní intervaly a ty nesmyslné výměny oleje po 30 tis. a podobně. Dobu leasingu to přežije úplně bez problémů a problémy se začnou projevovat až když to nebude starost ani firmy ani leasingovky.
V tomhle si myslím je síla atmosfér, ty přežijí špatné zacházení snáze než složité downsizované turbomotory.