Stránka 22 z 23
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 08:35
od silverwolf
no, ono to nemusí vždycky zamrznout ve filtru, ale hlavně během jízdy v potrubí od nádrže k motoru
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 09:49
od onysx
no a to je další věc co mně sere.proč to není nějak pořešený?proč není na nádrži předehřev nafty?pak by za ten kousek nestíhala zamrzat

a hlavně PROČ ostatní jezděj a my ne?
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 10:04
od vitut
Ze by to zamrzlo v trubkach, to uz opravdu musi byt hooodne mraz nebo letni nafta. Nejcasteji se zalepi filtr vyloucenym parafinem. Reseni je vyhrivany filtr, ten ale FoFo1 nikdy nemel, tam se spoleha na ohrev nafty vratnym potrubim, pripadne se montoval na prani ohrivac nafty. U 1.8 TDCi je ohrev filtru az od FoFo2.
A proc ostatni jezdi? Treba motory VW s rotacnim cerpadlem a PD jsou v podstate zemedelsky stroje, tam je propustnost filtru nekde na 30 um, coz temer odpovida normovane zkousce. Takze nafta splnujici napr. -30 °C tam filtrem projde jeste pri -25 °C. Novejsi motory maji pak uz vsechny predehrev filtru. U vstrikovani Delphi je propustnost filtru 2 um, tam se na to neda spolehnout ani pri -10 °C. Je to spis chyba evropske normy platici beze zmeny uz od roku 1965. Ale nic neni cernobily - mam dva sousedy s Octou2 a jezdi ted taky vlakem ...
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 16:39
od onysx
tak a teď se zeptám na tohle.když ho dám do dílny rozmrznout musím vymněnit pal.filtr nebo stačí vypustit tu sr....ku odkalovákem ven a nasát naftu z potrubí?pokud tam mám 25 litrů nafty do -23 a 25 litrů do -35+3 násobek aditiva na tech 25 bude už to ok?nebo se na to mám vprdnout nechat ho stát až bude kolem -10ky a vyjezdit to?pořád myslím na ten polskej upgrade filtru.říkal jsem si jestli by to nešlo zapojit přes vypínač a relátko s intervalem +-10min jako to je na vyhřívání zadního skla.nejsem z odporkovýho fochu tak se ptám na radu někoho kdo má zkušenost.díky Roman
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 17:06
od Eidž
Pokud máš kanystry, tak naftu odčerpej. Až budou vyšší teploty, parafín se rozpustí sám a naftu normálně vyjedeš.
Pokud chceš něco bastlit, tak místo závislosti na čase je potřeba měřit teplotu a regulovat to dle teploty. Protože kolem 0 může být čas sepnutí 10 min i moc... Takže bych se do toho raději nepouštěl.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 18:06
od onysx
nojo ale pro teploty kolem nuly to přece není potřeba.jde spíš o teploty pod -10 a víc.do teď jsem neměl problém nastartovat.baterie je od toho co jsem fofo koupil,žhavičky vymněněný předloni,filtry a náplně mněním každý rok.celoročně aditiv do nafty.letos jsem to holt podcenil nedal aditiv tak jako jindy a navíc tyhle mrazy fofo v itálii ani tady ještě nezažil.tohle už je fakt extrém.pokud to někomu netartuje při 0 tak není chyba v naftě ale úplně jinde.bohužel dopracovat se opovídajícího výsledku bez kupy zbytečně vyhozenejch peněz nejde.kámošovi klekl pažout 807ka-kleklo turbo a přitom motor.vymněněno turbo a opraven motor.první jízda a turbo k.o.cizí předmět v sání.nové turbo a filtr pevných částic.první cesta za hranice města a po 5 km nouzák a auto nejede.odpověď mechanika byla ta že je mrtvý asi jedno z čidel tlaku nebo co.jsou tam 3 nebo 4.nejlepší vyměnit všechny-cena 1250,-za kus.a na to proč to nezjistili hned jen krčí ramenama.takže se ani nelze divit tomu když tu lidi prodávaj auta který nejdou natočit v období kdy nemrzne protože to nikdo neumí opravit.ale k problému.radíš vytáhnout naftu a dát novou ale co ten filtr?mněnit nebo ne?
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 21:49
od Rada_C
Jestli vyměnit filtr nebo ne, když už jednou zamrzl, to by mě taky zajímalo. Natankoval jsem tam teď Max diesel do -35 od OMV, po tom co mi to předtím zamrzlo. Ale stejně mám strach abych to zítra ráno až pojedu domu natočil.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 22:05
od tomason
To si Pražák

,tady zase tolik nemrzne a na co jezdíte celý rok to by mě fakt zajímalo.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 22:30
od Rada_C
Nejsem zrovna pyšnej na to že mi to zamrzlo. Než se to stalo tak jsem tankoval u Benziny v Chlumci nad Cidlinou a dával zimní aditivum od VIF. A filtr má najeto asi 20 000km.

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 22:54
od tomason
Jakou naftu topq nebo Vervu a kolik aditiva si dal.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 23:07
od Rada_C
Tankoval jsem topq ( asi čtyři dny předtím než začalo takhle mrznout ), ale aditiva jsem dával podle tankovaných litrů.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 06.02.2012 23:15
od ajvn
No jak si tady tak čtu ten onysxuv dotaz na tu výměnu filtru, já bych vyměnil. Zkušenost ze svého Forda nemám, ještě jsem nějaký větší problém se startem neměl, ale docela dost jsem si užil s Nissanem Atleonem ( náklaďák 7,5t) . Tam mi to vytuhlo ve filtru dost často, je to blběji řešené než ve Focusu. A když jsem se v servisu ptal, jestli stačí filtr dát přes noc do tepla a pak jet, tak mi řekli, že ne, ať si ho nechám raději až na léto, pak že se v té teplotě nad nulou vyplaví veškeré zbytky parafínu co tam zbudou. No a udělal jsem i praktickou zkoušku - filtr, který byl v teple po zparafínování asi týden, vydržel být průchozí jen do dalšího rána, pak byl zase KO. Dal jsem funglovku a jezdilo to už bez problémů - teploty byly +- pořád stejné. Ale jak říkám, je to náklaďák - ovšem princip je zcela totožný.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 07.02.2012 15:54
od onysx
tak jsem byl s holkou u zubaře a cestou jsem se stavil v kšeftě s nahradníma dílama s dotazem zda filtr mněnit nebo ne a jestli mají delfáckej a za kolik.borec říkal neměnit-ale to je jen jeho názor.delfi by mě objednal a do druhýho dne by bylo doma ale co mne dostalo byla cena-550,-.co jsem tak hledal na netu našel jsem cenu kolem litru.sakra stále dumám jestli poslat 6set do popelnice za 14dní starej filtr.
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 07.02.2012 17:57
od Rada_C
Tak musím potvrdit, že má ajvn asi pravdu. Dnes ráno - teplota -13, palivo OK (Max Diesel), ale filtr KO. V pátek ráno byl zamrzlej a přesto, že jsem s autem jezdil se a měl zahřátej motor, tak jsem dnes ráno startoval pěkně dlouho než motor naběhl. Je pravda, že oproti minule měl alespoň celou dobu snahu chytit. Auto pěkně kašlalo, ale už jsem pomalu ztrácel naději, když to chytlo. Asi to chce opravdu delší dobu, než se filtr pročistí a v současné době, když mráz stále nepolevuje, je asi jediným řešením vyměnit. A nebo strčit do garáže a hujá MHD.

Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
Napsal: 07.02.2012 22:20
od Milano
Proč kupovat novej filtr, když si ho můžeš vzít domů, kde vše roztaje a pak ho zas hodit zpátky do auta??? Já to teda po těchto problémech nikdy nedělal, jen jsem natankoval jinou naftu a byl klid. Samozřejmě to chce ujet nějakou dávku km kdy je třeba jen -10C...