Stránka 21 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 12:24
od TomFocus
IvanSt celkem souhlasím až na to že top motor od Peugeotu 1.6 200kw a ten od M.B. 2.0 z AMG Acka je pro druhého majitele sebevrazda na naklady. Ne ani jeden motor sem neměl, ale věřím ,,zatím,, Martinu Vaculikovi ze SM kde v sekci bazar o těchto motorizaci nasbíral podklady a publikoval. Např. o MB A nějaké číslo zpět...a přímo varuje před koupí AMG 45 z důvodu slabé vydrze.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 12:33
od IvanSt
Já jsem to četl. To varování směřuje k nákupu z druhé ruky a obavám, jak se k tomu choval předchozí majitel.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 12:44
od TomFocus
Takže ty auta vlastně nevydrží zacházení na co jsou stavěny. Plyn, brzda vypnutí.

Narazim na to, že dnešní EB jsou také citlivé na zachazeni stejně jako ty extra výkonné AMG...ale to už tu psalo.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 13:39
od Ma.rt
IvanSt píše:To je průběh výkonu v závislosti na otáčkách. Ne že na kolech má TDI s 250 Nm méně, než benzín se 190 Nm.
Asi si nerozumime, ten benzin bude mit na kolech vetsi tocivy moment z duvodu lehcich prevodu. Kdyz ja pojedu se 190Nm na 4500 ot.nejakou rychlosti, je to stejny vykon a moment na kolech, jako kdyz diesel pojede stejnou rychlosti s 380Nm pri 2250 otackach.
To davam jen jako priklad z duvodu jednoduchosti, 2-nasobny rozdil v prevodu a tedy polovicni v Nm.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 13:45
od Sentik
Já už nevím jestli je tahle diskuze o tom, co se víc sere a nebo s čim se líp jezdí :oops:

Jak už bylo popsáno o pár stran dríve, moderní motor je halt krapet složitější, víc komponent, statisticky víc věcí, co může odejít, ale takhle je to se všim - věci jsou dnes složitější, občas holt mín vydrží.
Ale po zkušenostech s atmo 1.6, 1.0 EB a 1,5EB bych se už k atmosféře nevrátil. Teda nevrátil, no, mám ji taky furt doma, ale jezdím s tím vlastně nerad a je to prostě třetí auto v rodině do nepohody. A o tom to je...
Taky jsem se EB bál, ale teď po pár letech si ten krok zpět nedovedu představit a to ani při porovnání 1,6 vs 1.0 EB.

Ale chápu tady asi oba tábory znesvářený, jít a koupit si po "někom" olítanej EB s 120k km na displeji, osobně nikdy.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 14:08
od Karel2
Sentik píše:jít a koupit si po "někom" olítanej EB s 120k km na displeji, osobně nikdy.
timhle jsi to presne vystihl a o tom je cela zdejsi diskuze :D ne o vykonu

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 14:37
od Sentik
Naštěstí to spousta lidí vidí jinak, taky to jednou budu potřebovat prodat :mrgreen:
A až ta doba přijde, tak ty atmosféry už budou tak starý vraky, že stejně na trhu skoro nic jinýho než turbo-babety nebude ... a budem tu řešit jestli "poctivej a jedinej kvalitní EB" a nebo ten "vražedně rychlej novej moderní hybrid/elektromotor" a vše pojede nanovo...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 15:58
od miki21
Za dva roky bude atmosfér ještě dost. :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 22:02
od IvanSt
Diskuze měla být o tom, jestli se vývoj motorů ubírá správným směrem. Ale spíš je to o životním stylu každého z nás. Člověk vždycky brblal, když přišlo něco nového a i díky tomu jsme se dostali tak daleko :palec_nahoru:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 26.02.2019 22:32
od TomFocus
Za mně jsou dnešní malé a střední turbo benzíny extrémě složité a náchylné zkolabovat co se týče řízení paliva, emisí, chlazení. A kvalitní materíály hw to nezvládnou držet (výkon, požadavky na úspory v setrvačnosti a emise).
Za mě...slepá ulička - moc namahané motory.

Hybrid alá Toyota....malá (1,6-2,5l) jednoduchá ,,slabá,, atmosféra s el. motorem a nějakýma baterkama v podlaze? Ve městě ještě ok (spotřeba), ale na dálnici běžně za 8l při mizerné dálniční dynamice oproti TB a spotřeba téměř stejná. Výhodu vidím v neporuchovosti (hlavně Toyota, Lexus)!

Ideál? Střední (1,8-2,2l) nenamáhaná ,,atmosféra,, se soft foukáním klidně i el.dmychadlo bez prodlevy a na město el. motor s malýma výkonýma baterkama (plug in hybrid).
Jenže...moc technologií moc peněz velká výdrž systému 8)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 08:49
od Sentik
Ono taky hodně záleží na tom, jestli na to koukáš pohledem průměrnýho českýho občana, kterej považuje 10-15 let auto za "skoro nový" (tohle běžně mezi lidma slyšim a jen si tak dělám :roll: :bebng: ) a nebo pohledem lidí z míst, kde to prostě po 2-3 letech mění a neřeší,..

Já jsem rád, že se ten posun aspoň někam děje, protože za "stejný" peníze člověk jezdí s výkonově úplně jiným motorem než před deseti lety a o to mi jde teď a tady. Spolehlivost se stejně ukáže až za 10-15 let a to už zas bude na trhu něco jinýho..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 09:24
od robbert
O výkonu se asi nemá smysl bavit. Tady je to jasné, ale jak už jsem psal, jde o použití. Pokud budu auto používat jen abych odvezl dítě do školy 3 km tam a 3 km zpátky, tak jak dlouho to nové turbomotory s filtrem pevných částic vydrží?
Tady si myslím, že je opravdu dneska problém něco nového vybrat.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 09:36
od Sentik
No a to jsme zase u toho .. jak dlouho vydrží? Pokud si ho kupuješ jako první, tak máš záruku, tyhle věci neřešíš a i ty cukačky 3km tam a zpět to přežije. Tyhle starosti nech druhému majiteli, který auto kupuje s pořádnou slevou. Trh si poradí :mrgreen: a každé zboží má svého kupce.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 09:42
od Jemar
Sentik píše:Ono taky hodně záleží na tom, jestli na to koukáš pohledem průměrnýho českýho občana, kterej považuje 10-15 let auto za "skoro nový" (tohle běžně mezi lidma slyšim a jen si tak dělám :roll: :bebng: ) a nebo pohledem lidí z míst, kde to prostě po 2-3 letech mění a neřeší,..
Já jsem rád, že se ten posun aspoň někam děje, protože za "stejný" peníze člověk jezdí s výkonově úplně jiným motorem než před deseti lety a o to mi jde teď a tady. Spolehlivost se stejně ukáže až za 10-15 let a to už zas bude na trhu něco jinýho..
Kolik lidí v republice mění auto po 2 - 3 letech? Vzhledem k tomu, že koupě nového auta není vzhledem pádu jeho ceny v prvních letech zrovna investiční bomba, si to může dovolit pár vyvolených, jinak bychom tu asi neměli průměrné stáří auta 14 let nebo kolik. Předpokládám, že v celkových prodejích v ČR budou na prvních místech spíš firmy.
A zase, toto je výpověď někoho, koho zatím žádný problém nepotkal. Ti co už měnili motor po záruce, by toto určitě nenapsali. :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 27.02.2019 09:46
od Sentik
No na západ od nás se /věř tomu nebo ne/ auta opravdu po 2-3 letech mění :mrgreen: U nás tak maximálně po operáku, ale i soukromý auto měnit po 5-7 letech neni myslím takový problém, záleží na preferencích.

A v týhle době ti to často kreje záruka, proto se případnej problém posouvá spíš na druhýho a dalšího majitele, ale ten už zase z podstaty věci (nekupuje novotu) musí sem tam s něčím počítat ...
EDIT: Mě spíš na tyhle diskuzi udivuje, jak se to tu trochu někdo snaží podávat tak, že atmosfericky motory jsou nezničitelny, bezproblemovy, pohodovy a vše downsizovany s turbem umře maximalně po 50k km .. a ono se stačí rozhlídnout po foru a zjistíš, že se to nakonec stejně rozapdne vše :wink: