Stránka 3 z 4

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:04
od venca.mar.
To vím.Jak poznám že alternátor dává dostatečný proud? Napětí mám v pohodě,14,2 - 14,5 podle venkovní teploty.Mám 4 měsíce starou baterku,nedávno jsem ujel 500Km a baterka má druhý den 12,2V a třeba za 14 dní 12V.Jinak mi to dělá od doby co my vařili na autě výfuk a neodpojovali baterku.Neodešlo třeba něco v alternátoru? Nebo třeba ukostření minus kabelu na kastli? Mám to orezlý a nemůžu to povolit,hrozí že tu M6 utrhnu. 8O

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:21
od ZaQik
1. citujes primo predesly prispevek
2. opakujes dotaz, ktery uz jsi polozil v jinem vlakne
... dve poruseni pravidel - jsi tu poprve? :roll:
(a to uz jsem musel slucovat Tvuj prvni dnesni dotaz do existujicicho vlakna)

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:27
od venca.mar.
Opraveno. :roll:

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:30
od ZaQik
nezapojils do auta nejaky novy spotrebic?
kolik V nameris na svorkach baterky pri nastartovanem motoru?

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:32
od venca.mar.
Teď 14,2 - 14,3V, v zimě po delší jízdě to klidně doleze na 14,5V.Když zapnu výhřev okna tak to spadne ale regulace to dožene.Nic jsem tam nepřidával,jen plašič,ten mi to za 3 týdny vybije,takže jsem ho odpojil.

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:41
od ZaQik
a meris to na svorkach baterie? nebo nekde v zasuvce nebo je to cislo z displeje budiku?

Alternátor

Napsal: 17.07.2021 20:41
od oscaar
No pokud ti svařovali výfuk a ne odpojili baterii, tak je to jasné. Zajdi do servisu, kde to svařovali a reklamuj znicenou baterii od svařování!

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 17.07.2021 20:44
od venca.mar.
Jak na baterce tak i v autě na ukazateli z Číny to samý.Jinak starší foto,teď tak 14,2V,když trochu přidám tak 14,3V.Fotka je po ujetí 150km,ono to postupně vyleze takhle nahoru,i v létě.Prostě tomu nerozumím,místo aby to zezačátku dávalo víc a pak ubralo,tak to funguje obráceně,čím víc km ujedu,tím větší napětí.A místo baterie Bosch S5 51ah jsem teď kupoval Exide Premium 45ah což je blíže originálu,jezdím spíš krátký trasy.
Napětí dobíjení.jpg

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 18.07.2021 15:26
od venca.mar.
Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží. 8O

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 18.07.2021 16:47
od miki21
Dělá mi to to samé, akorát podle čínského měřáku, co máš na fotce, spadne na 12,3. Po vypnutí motoru 12,8 a pak klesne a drží i měsíc. Baterie varta silver dynamic. Pokud to startuje lehce naposlech, tak to neřeš. On ten měřák v zapalovači ukazuje každý jinak.
Počkej do zimy. Při prvních mrazech se případné problémy projeví. :mrgreen:

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 20.07.2021 10:37
od Ma.rt
Varta mi běžne ukazovala 12,1-12,2 V. záleží na proudu, ktery je akumulator schopný davat a kapacite, kterou dokáže udrzet. Varta mi vydrzela vzdy 6-7 let, po prvnim problemu se startovanim sla pryc. Nekdo by to treba dobil nabijeckou a pak by to asi fungovalo, ale za ty nervy mi to nestoji.

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 20.07.2021 12:04
od vladka1
Napětí baterky se měří bez zátěže. Spíš tomu nic neni a těch 12,2 sis jen všiml... 14 - 14,5 je OK a těch 12,2 při zátěži (aktivní ŘJ) je taky OK.

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 04.10.2021 21:38
od norias
venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26 Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží. 8O
Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V. Pokud chces hledat problem tak mer napeti pri startovani. Strc tam ten merak a jak ti pri startu napeti pada pod 10V tak muzes mi baterku jednou nohou v kremikovem nebi neli uz v nem. Jinak cca 11V pri starto je ok.

Re: Výměna alternátoru

Napsal: 29.05.2024 11:21
od LeonardoTM
venca.mar. píše: 17.07.2021 19:28 Zdravím,měnil někdo u Focuse 08 1,6 16V altík za 120A?Jde mi o to jestli dával Denso z Volva nebo nový co se běžně prodávají třeba DENSO Alternátor DAN1041 a jak funguje ten neoriginální.
Mám teď vlastní praktickou zkušenost. Odešel mi ten starý originální altík (Ford A115IM = Denso DAN588) na 105A a chtěl jsem dát pro jistotu silnější na 120A. Koukal jsem také na Denso DAN1041 a nakonec jsem vzal ekonomickou řadu od AS-PL A6088.
Focus_stary-alternator-105A.jpg
Focus_novy-alternator-120A.jpg
Záludnosti montáže stručně shrnul ZaQik v předchozím příspěvku - viewtopic.php?t=51534&start=27
Já jsem se inspiroval různými videi na YTB, kde dělají výměnu altíku a ponechávají starý drážkovaný řemen (např. tohle https://www.youtube.com/watch?v=3bf6Ix5saBI). Mám brzy v plánu rozvody, tak při tom ho pak nechám vyměnit (doporučený postup od výrobce je totiž použití speciálního napínáku, které se smí udělat prý jen jednou u nového řemene).
  • demontáž jde vcelku dobře - jen je potřeba mít speciální ořech Torx (E8) na ten závrtný šroub
  • kabel jsem ponechal v původním natočení (aby se využilo původní bezpečné vedení a nikde nedotýkal), takže jsem trochu upilovával plastové krytí kolem plusového šroubu
  • napnutí řemene při montáži - je potřeba docela velká síla, takže je vhodné nějaké páčidlo - viz foto asi metrové tyče, kterou jsem opatrně (přes hadrové vypodložení) opřel o stranu altíku a zapřel se o karoserii (také s vypodložením)
Focus_napinani-remene.jpg
Jinak pro pobavení - polský výrobce mi připravil horkou chvilku, když jsem po prvním pokusu o montáž zjistil, že tam nejde prostrčit šroub do jedné díry a příčinou byl masivní otřep v odlitku, který nešel vyklepnout (viz červené šipky na fotce), musel jsem ho odvrtat a pak zase znovu namontovat altík... :dih:

Re: Demontáž alternátoru 1.6

Napsal: 29.05.2024 13:26
od LeonardoTM
norias píše: 04.10.2021 21:38
venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26 Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží. 8O
Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V...
Pro obecné posouzení stavu baterie (stav nabití podle napětí) jsem před časem našel nějakou přehlednou tabulku v článku ze Světa motorů. Je nutné to změrit u "odpočaté" baterie, která není zatížená, tj. např. po noční odstávce a ideálně zvednout kapotu bez použití dálkového ovládání.

Např. těch 12,1V by podle této tabulky pak odpovídalo nabití na cca 40%.
Autobaterie_nabiti-podle-napeti.jpg