Stránka 3 z 4
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:04
od venca.mar.
To vím.Jak poznám že alternátor dává dostatečný proud? Napětí mám v pohodě,14,2 - 14,5 podle venkovní teploty.Mám 4 měsíce starou baterku,nedávno jsem ujel 500Km a baterka má druhý den 12,2V a třeba za 14 dní 12V.Jinak mi to dělá od doby co my vařili na autě výfuk a neodpojovali baterku.Neodešlo třeba něco v alternátoru? Nebo třeba ukostření minus kabelu na kastli? Mám to orezlý a nemůžu to povolit,hrozí že tu M6 utrhnu.

Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:21
od ZaQik
1. citujes primo predesly prispevek
2. opakujes dotaz, ktery uz jsi polozil v jinem vlakne
... dve poruseni pravidel - jsi tu poprve?

(a to uz jsem musel slucovat Tvuj prvni dnesni dotaz do existujicicho vlakna)
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:27
od venca.mar.
Opraveno.

Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:30
od ZaQik
nezapojils do auta nejaky novy spotrebic?
kolik V nameris na svorkach baterky pri nastartovanem motoru?
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:32
od venca.mar.
Teď 14,2 - 14,3V, v zimě po delší jízdě to klidně doleze na 14,5V.Když zapnu výhřev okna tak to spadne ale regulace to dožene.Nic jsem tam nepřidával,jen plašič,ten mi to za 3 týdny vybije,takže jsem ho odpojil.
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:41
od ZaQik
a meris to na svorkach baterie? nebo nekde v zasuvce nebo je to cislo z displeje budiku?
Alternátor
Napsal: 17.07.2021 20:41
od oscaar
No pokud ti svařovali výfuk a ne odpojili baterii, tak je to jasné. Zajdi do servisu, kde to svařovali a reklamuj znicenou baterii od svařování!
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 17.07.2021 20:44
od venca.mar.
Jak na baterce tak i v autě na ukazateli z Číny to samý.Jinak starší foto,teď tak 14,2V,když trochu přidám tak 14,3V.Fotka je po ujetí 150km,ono to postupně vyleze takhle nahoru,i v létě.Prostě tomu nerozumím,místo aby to zezačátku dávalo víc a pak ubralo,tak to funguje obráceně,čím víc km ujedu,tím větší napětí.A místo baterie Bosch S5 51ah jsem teď kupoval Exide Premium 45ah což je blíže originálu,jezdím spíš krátký trasy.
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 18.07.2021 15:26
od venca.mar.
Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží.

Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 18.07.2021 16:47
od miki21
Dělá mi to to samé, akorát podle čínského měřáku, co máš na fotce, spadne na 12,3. Po vypnutí motoru 12,8 a pak klesne a drží i měsíc. Baterie varta silver dynamic. Pokud to startuje lehce naposlech, tak to neřeš. On ten měřák v zapalovači ukazuje každý jinak.
Počkej do zimy. Při prvních mrazech se případné problémy projeví.

Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 20.07.2021 10:37
od Ma.rt
Varta mi běžne ukazovala 12,1-12,2 V. záleží na proudu, ktery je akumulator schopný davat a kapacite, kterou dokáže udrzet. Varta mi vydrzela vzdy 6-7 let, po prvnim problemu se startovanim sla pryc. Nekdo by to treba dobil nabijeckou a pak by to asi fungovalo, ale za ty nervy mi to nestoji.
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 20.07.2021 12:04
od vladka1
Napětí baterky se měří bez zátěže. Spíš tomu nic neni a těch 12,2 sis jen všiml... 14 - 14,5 je OK a těch 12,2 při zátěži (aktivní ŘJ) je taky OK.
Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 04.10.2021 21:38
od norias
venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26
Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží.
Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V. Pokud chces hledat problem tak mer napeti pri startovani. Strc tam ten merak a jak ti pri startu napeti pada pod 10V tak muzes mi baterku jednou nohou v kremikovem nebi neli uz v nem. Jinak cca 11V pri starto je ok.
Re: Výměna alternátoru
Napsal: 29.05.2024 11:21
od LeonardoTM
venca.mar. píše: 17.07.2021 19:28
Zdravím,měnil někdo u Focuse 08 1,6 16V altík za 120A?Jde mi o to jestli dával Denso z Volva nebo nový co se běžně prodávají třeba DENSO Alternátor DAN1041 a jak funguje ten neoriginální.
Mám teď vlastní praktickou zkušenost. Odešel mi ten starý originální altík (Ford A115IM = Denso DAN588) na 105A a chtěl jsem dát pro jistotu silnější na 120A. Koukal jsem také na Denso DAN1041 a nakonec jsem vzal ekonomickou řadu od AS-PL A6088.
Záludnosti montáže stručně shrnul ZaQik v předchozím příspěvku -
viewtopic.php?t=51534&start=27
Já jsem se inspiroval různými videi na YTB, kde dělají výměnu altíku a ponechávají starý drážkovaný řemen (např. tohle
https://www.youtube.com/watch?v=3bf6Ix5saBI). Mám brzy v plánu rozvody, tak při tom ho pak nechám vyměnit (doporučený postup od výrobce je totiž použití speciálního napínáku, které se smí udělat prý jen jednou u nového řemene).
- demontáž jde vcelku dobře - jen je potřeba mít speciální ořech Torx (E8) na ten závrtný šroub
- kabel jsem ponechal v původním natočení (aby se využilo původní bezpečné vedení a nikde nedotýkal), takže jsem trochu upilovával plastové krytí kolem plusového šroubu
- napnutí řemene při montáži - je potřeba docela velká síla, takže je vhodné nějaké páčidlo - viz foto asi metrové tyče, kterou jsem opatrně (přes hadrové vypodložení) opřel o stranu altíku a zapřel se o karoserii (také s vypodložením)
Jinak pro pobavení - polský výrobce mi připravil horkou chvilku, když jsem po prvním pokusu o montáž zjistil, že tam nejde prostrčit šroub do jedné díry a příčinou byl masivní otřep v odlitku, který nešel vyklepnout (viz červené šipky na fotce), musel jsem ho odvrtat a pak zase znovu namontovat altík...

Re: Demontáž alternátoru 1.6
Napsal: 29.05.2024 13:26
od LeonardoTM
norias píše: 04.10.2021 21:38
venca.mar. píše: 18.07.2021 15:26
Tak po 15 dnech co tu auto stojí tak má baterie 12,1V.To bude mít i za 14 dní,jen pořád nechápu proč spadne z těch 12,8 na tuhle hodnotu a pak už drží.
Pokud nabijes baterku jizdou tak se logicky zvedne i napeti o par mV. Jak pak auto stoji tak se samovolne neco vybije a bud rad ze to drzi 12.1V...
Pro obecné posouzení stavu baterie (stav nabití podle napětí) jsem před časem našel nějakou přehlednou tabulku v článku ze Světa motorů. Je nutné to změrit u "odpočaté" baterie, která není zatížená, tj. např. po noční odstávce a ideálně zvednout kapotu bez použití dálkového ovládání.
Např. těch 12,1V by podle této tabulky pak odpovídalo nabití na cca 40%.