Stránka 3 z 7

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 08.11.2019 18:32
od rob456
No vidíš, a já někde četl článek jak se má jezdit s lehkou nohou a předvídat situace a vyřazovat před semaforem.

Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 08.11.2019 18:55
od bembek
hannzi2 píše:Pro systém "inteligentního" nabíjení se používá baterie typu AGM např. zde popsáno http://www.exide-cz.cz/cz/produkty/micr ... exide-agm/
Taky jsem psal Zaquikovi.že to chci deaktivovat.

Pěkně mě ta fičura s..e,člověk si není jistý, kdy ho ta baterie vypeče :bebng:
Mňa vypiekla 400 km od domu.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 08.11.2019 20:24
od Ma.rt
Usetri se CO, ale baterky maji poloviční zivotnost.. to je fakt ekologicky :dih:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 10.11.2019 19:44
od Raada
Tak jsem si napojil ELM krabicku a pres aplikaci Torque sledoval napeti. Nicmene mi behem asi 150km jizdy napeti ukazovalo porad kolem 14,6-14,7V. Nevim, zda mi to ukazuje tu spravnou hodnotu, ale jina volba napeti tam neni. Pripadne poradite, v cem (jaky aplikaci s danym adapterem) to muzu sledovat?

Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 07:27
od vita_k
Mně to tak šlo. Neni tam údajů o napětí víc?

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 09:58
od rob456
Raada: A používáš Torque Pro?

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 14:57
od Raada
Ano, mam placenou verzi. Dnes rano jsem zase jel 150km a prvnich 50km tam svitilo porad 14,9V.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 15:27
od FLA
Info z ruskeho fora, prelozene cez google translator, nechcelo sa mi to presne prekladat, ale je to v pohode pochopitelne:

Inteligentný regeneratívny nabíjací systém
Inteligentný regeneratívny nabíjací systém je inteligentný regulačný systém nabíjania, ktorý vypočítava a upravuje nastavenú hodnotu napätia batérie.
Hlavnou myšlienkou systému je zvýšenie nabíjacieho napätia generátora v prípade spomalenia automobilu av prípade zrýchlenia automobilu - zníženie. V dôsledku toho počas fázy zrýchlenia nie je vysoké zaťaženie generátora
vyvoláva dodatočnú energiu, naopak, zvyšuje sa, ak je vozidlo vo fáze spomaľovania. Táto stratégia poskytuje významné zníženie spotreby paliva.

Vložil som batériu do auta, zlikvidoval som jej pamäť v BCM, na výlete sledujem, ako sa darí mojej novej batérii ... a ticho hlúpy. Inteligentný systém nabíjania batérie, keď videl, že je batéria nabitá, sa rozhodol, že by sa mal VYPÍNAŤ Počas zrýchľovania a prestojov napätie na semaforoch kleslo na 12,3 V (tj generátor nepracoval vôbec. Keď uvoľníte plynový pedál alebo spomalíte, práve sa začal proces nabíjania batérie a napätie zvýšené na 14,2 V.

Obrázek

Toto správanie elektrického systému mi nevyhovovalo. Vytiahol poistku F22, ktorá je zodpovedná za inteligentný systém nabíjania batérií. Napätie na batérii sa pri bežiacom motore ustálilo na 14,2 - 14,4 V. Žiadne hojdanie 12,3-14,5v

Obrázek

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 15:38
od Raada
Jak to tedy vypojit na MK.5? Taky to lze udelat pres nejakou pojistku?

Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 18:25
od vita_k
A to z ruského fóra je pro mk5?

Takže pro mk4 taky f22? :) doufám, že to už tady není 10 x napsáno :)

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 18:44
od Ma.rt
Prca bude, az nejakyho rozumbradu napadne tohle kontrolovat na emisich/STK :-D

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 18:56
od tezkac
no, mě spíš přijde prča jak tady vymyslíte kraviny jak má auto nabíjet.....to auto je nějak vymyšlený,a nemá přeci smysl se do toho vůbec hrabat...kord za pomocí rádoby samodiagnostik :-)
ale ať si každý dělá se svým autem co chce, akorát to nechápu u auta za stovky tisíc....ještě bych to možná pochopil u starého keplu bez ceny

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 19:13
od phofy
Ty jsi odborník :palec_nahoru: nezlob se na mě, ale inteligentní dobíjení je blbost největší, baterka dostává tak přes prdel, že jí za 2 roky můžeš vyhodit.

Správný nabíjení je, že se má konstantním napětím nabít a po nabití musí klesnout napětí, to dělá regulátor na alternátoru...

Automobilky dávají samé blbosti do auto kvůli emisím CO2, viz třeba inteligentní dobíjení :roll:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 19:51
od rob456
Raada má rv. 06/2015 tak uvidíme jestli řekne kolikátou už má baterii.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 11.11.2019 21:05
od Raada
Mam puvodni. Najeto 76tis. km, auto jsem kupoval, kdyz melo 9tis. km. Jak jsem uz tady psal, tak jezdim prevazne delsi trasy. Nabijel jsem 2x za rok nabijeckou, jinak jsem si baterky nevsimal. Az ted jsem zpozornel a zkousel to merit pres Torque pro. Tam je ale jedinej ukazatel napeti a ten je po celou dobu stejny (rozdil 0,1 voltu). Tak teda nevim... Nevim, zda nejakej vliv ma, ze mam automat a velmi casto pouzivam brzdeni motorem (manualne si padlem podradim ve sportovnim rezimu).