Inteligentni dobijeni - mk V
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
No vidíš, a já někde četl článek jak se má jezdit s lehkou nohou a předvídat situace a vyřazovat před semaforem.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- bembek
- Člen klubu
- Příspěvky: 179
- Registrován: 08.05.2014 17:06
- Bydliště: KE
Inteligentni dobijeni - mk V
Mňa vypiekla 400 km od domu.hannzi2 píše:Pro systém "inteligentního" nabíjení se používá baterie typu AGM např. zde popsáno http://www.exide-cz.cz/cz/produkty/micr ... exide-agm/
Taky jsem psal Zaquikovi.že to chci deaktivovat.
Pěkně mě ta fičura s..e,člověk si není jistý, kdy ho ta baterie vypeče
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Usetri se CO, ale baterky maji poloviční zivotnost.. to je fakt ekologicky 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Tak jsem si napojil ELM krabicku a pres aplikaci Torque sledoval napeti. Nicmene mi behem asi 150km jizdy napeti ukazovalo porad kolem 14,6-14,7V. Nevim, zda mi to ukazuje tu spravnou hodnotu, ale jina volba napeti tam neni. Pripadne poradite, v cem (jaky aplikaci s danym adapterem) to muzu sledovat?
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Inteligentni dobijeni - mk V
Mně to tak šlo. Neni tam údajů o napětí víc?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Raada: A používáš Torque Pro?
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Ano, mam placenou verzi. Dnes rano jsem zase jel 150km a prvnich 50km tam svitilo porad 14,9V.
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Info z ruskeho fora, prelozene cez google translator, nechcelo sa mi to presne prekladat, ale je to v pohode pochopitelne:
Inteligentný regeneratívny nabíjací systém
Inteligentný regeneratívny nabíjací systém je inteligentný regulačný systém nabíjania, ktorý vypočítava a upravuje nastavenú hodnotu napätia batérie.
Hlavnou myšlienkou systému je zvýšenie nabíjacieho napätia generátora v prípade spomalenia automobilu av prípade zrýchlenia automobilu - zníženie. V dôsledku toho počas fázy zrýchlenia nie je vysoké zaťaženie generátora
vyvoláva dodatočnú energiu, naopak, zvyšuje sa, ak je vozidlo vo fáze spomaľovania. Táto stratégia poskytuje významné zníženie spotreby paliva.
Vložil som batériu do auta, zlikvidoval som jej pamäť v BCM, na výlete sledujem, ako sa darí mojej novej batérii ... a ticho hlúpy. Inteligentný systém nabíjania batérie, keď videl, že je batéria nabitá, sa rozhodol, že by sa mal VYPÍNAŤ Počas zrýchľovania a prestojov napätie na semaforoch kleslo na 12,3 V (tj generátor nepracoval vôbec. Keď uvoľníte plynový pedál alebo spomalíte, práve sa začal proces nabíjania batérie a napätie zvýšené na 14,2 V.

Toto správanie elektrického systému mi nevyhovovalo. Vytiahol poistku F22, ktorá je zodpovedná za inteligentný systém nabíjania batérií. Napätie na batérii sa pri bežiacom motore ustálilo na 14,2 - 14,4 V. Žiadne hojdanie 12,3-14,5v

Inteligentný regeneratívny nabíjací systém
Inteligentný regeneratívny nabíjací systém je inteligentný regulačný systém nabíjania, ktorý vypočítava a upravuje nastavenú hodnotu napätia batérie.
Hlavnou myšlienkou systému je zvýšenie nabíjacieho napätia generátora v prípade spomalenia automobilu av prípade zrýchlenia automobilu - zníženie. V dôsledku toho počas fázy zrýchlenia nie je vysoké zaťaženie generátora
vyvoláva dodatočnú energiu, naopak, zvyšuje sa, ak je vozidlo vo fáze spomaľovania. Táto stratégia poskytuje významné zníženie spotreby paliva.
Vložil som batériu do auta, zlikvidoval som jej pamäť v BCM, na výlete sledujem, ako sa darí mojej novej batérii ... a ticho hlúpy. Inteligentný systém nabíjania batérie, keď videl, že je batéria nabitá, sa rozhodol, že by sa mal VYPÍNAŤ Počas zrýchľovania a prestojov napätie na semaforoch kleslo na 12,3 V (tj generátor nepracoval vôbec. Keď uvoľníte plynový pedál alebo spomalíte, práve sa začal proces nabíjania batérie a napätie zvýšené na 14,2 V.

Toto správanie elektrického systému mi nevyhovovalo. Vytiahol poistku F22, ktorá je zodpovedná za inteligentný systém nabíjania batérií. Napätie na batérii sa pri bežiacom motore ustálilo na 14,2 - 14,4 V. Žiadne hojdanie 12,3-14,5v

predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Jak to tedy vypojit na MK.5? Taky to lze udelat pres nejakou pojistku?
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Inteligentni dobijeni - mk V
A to z ruského fóra je pro mk5?
Takže pro mk4 taky f22?
doufám, že to už tady není 10 x napsáno 
Takže pro mk4 taky f22?


Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Prca bude, az nejakyho rozumbradu napadne tohle kontrolovat na emisich/STK 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 321
- Registrován: 11.09.2012 21:48
- Bydliště: Kladno
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
no, mě spíš přijde prča jak tady vymyslíte kraviny jak má auto nabíjet.....to auto je nějak vymyšlený,a nemá přeci smysl se do toho vůbec hrabat...kord za pomocí rádoby samodiagnostik 
ale ať si každý dělá se svým autem co chce, akorát to nechápu u auta za stovky tisíc....ještě bych to možná pochopil u starého keplu bez ceny

ale ať si každý dělá se svým autem co chce, akorát to nechápu u auta za stovky tisíc....ještě bych to možná pochopil u starého keplu bez ceny
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium
05/2018
05/2018
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9480
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Ty jsi odborník
nezlob se na mě, ale inteligentní dobíjení je blbost největší, baterka dostává tak přes prdel, že jí za 2 roky můžeš vyhodit.
Správný nabíjení je, že se má konstantním napětím nabít a po nabití musí klesnout napětí, to dělá regulátor na alternátoru...
Automobilky dávají samé blbosti do auto kvůli emisím CO2, viz třeba inteligentní dobíjení

Správný nabíjení je, že se má konstantním napětím nabít a po nabití musí klesnout napětí, to dělá regulátor na alternátoru...
Automobilky dávají samé blbosti do auto kvůli emisím CO2, viz třeba inteligentní dobíjení

- rob456
- Junior
- Příspěvky: 326
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Raada má rv. 06/2015 tak uvidíme jestli řekne kolikátou už má baterii.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Mam puvodni. Najeto 76tis. km, auto jsem kupoval, kdyz melo 9tis. km. Jak jsem uz tady psal, tak jezdim prevazne delsi trasy. Nabijel jsem 2x za rok nabijeckou, jinak jsem si baterky nevsimal. Az ted jsem zpozornel a zkousel to merit pres Torque pro. Tam je ale jedinej ukazatel napeti a ten je po celou dobu stejny (rozdil 0,1 voltu). Tak teda nevim... Nevim, zda nejakej vliv ma, ze mam automat a velmi casto pouzivam brzdeni motorem (manualne si padlem podradim ve sportovnim rezimu).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host