Stránka 3 z 23

Re: chladiaca kvapalina

Napsal: 17.06.2007 22:30
od dandyta
martyG píše:Ahoj chlapi, dnes som po týždni otvoril garáž, že sa poteším pohľadom na môjho nového fofíka, otvorím kapotu a zistím, že mi zmizla tá červená vodička z vyrovnávačky. Som z toho trochu vedľa, s autom som už trochu jazdil, všetko bolo ok. Nechal som ho týždeň odpočívať a teraz toto. pod autom žiadna kaluž ani tie plasty pod autom nie sú mokré. Otázka znie, že kde môže byť ta vodička :?: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ak maš ružovu kapalinu tak sa dobre popozeraj po motore či nie je zafarbeny takou farou-hadice, temostat, nadrzka.
Mne sa tratila v zime kapalina-termostat netesnil, štarter ktory je hned pod nim som mal cely na ružovo. 8O

Napsal: 17.06.2007 22:43
od Jenda25
Jo to sem zapoměl, v místě netěsnosti je tam růžová barva, jak to tam zaschne, podle toho se to pozná nejlíp.

Napsal: 17.06.2007 22:44
od Jenda25
2dandyta: tak to je přesně problém co sem měl i já.

chladiaca kvapalina

Napsal: 17.06.2007 23:19
od Martin41
To MartyG: musíš taky vědět, že kapalina může dosahovat po rysku MAX až při provozní teplotě motoru. Mrkni se taky, jestli to co chybí není v oleji. Ale to je ta nejhorší varianta.

Napsal: 17.06.2007 23:57
od pelen
Vytahni olejovou merku, nemela by na ni byt bila olejova emulze.

Napsal: 19.06.2007 09:49
od FII
Mě teď také vyteklo asi 0.5 l chladící kapaliny. V garazi jsem mel malou louzi pred naraznikem zbytek jsem ztratil po cestě, naštěstí je kapalina mastná tak se neodpaří a dá se sledovat kudy unikla. Bohužel se mi to nepodařilo zjistit, jsou jen stopy 10cm po levé straně chladiče, všechny připojené hadice jsem jsem kontroloval i manžety a nikde stopy. Skoro se mi zdá, že jak bylo vedro tak byl větší tlak v soustavě a někde to pustil ten chladič. Od té doby jsem už několikrát jel a už nic neuniklo. No auto je v záruce, dám to do autorizáku, ale důvěru k nim nemám. Vždy když jsem něco chtěl tak to udělaly blbě, na nic nepřišly nebo něco poškodily.

Napsal: 19.06.2007 10:16
od Ferris
pelen píše:Vytahni olejovou merku, nemela by na ni byt bila olejova emulze.
presne tak :idea: ked je to z vonku vsetko ciste moze to presakovat do motora ak je to mala netesnost (zatial) tak sa to vypari - zhori ale urcite by som to riesil
stalo sa mi to na escorte cez tesnenie pod hlavu mi to prerazilo bolo hrdzave jak svina , motor stratil na vykone chladiaca sa dostala do oleja ,mal som stastie ze nic neprasklo
8O :D

Napsal: 19.06.2007 21:49
od martyG
olejovú mierku som kontroloval už minimálne dvakrát a je čierna ako cigáňova ruka :D , takže žiadna voda tam nie je, ani mi z výfuku nejde biely dym, skôr by som to typoval na nejakú tu hadicu alebo vodné čerpadlo, prípadne termostat. Zatiaľ fofo stojí v garáži až trochen pojazdím, skúsim nájsť nejakú tú červenú zrazeninu. Momentálne som dolial, tak to posledujem, ako sa to bude správať :roll: :roll:

Napsal: 01.08.2007 21:32
od martyG
konečne sa mi podarilo dostať ku kompu. mojim najnovším zistením je, že mám asi podobný problém ako dandyta alebo jenda25, totiž mám tiež mokrý štartér. Už som volal s mechanikom, natlakuje systém a skúsi nájsť netesnoť. Mohli by mi tí skúsenejší fofáci napr. dandyta popísať, v čom je presne môj problém :?: Vo forde koiš mi chlapec hovoril, že by to mohla byť prasknutá aj príruba na termostate, no neviem...

Napsal: 01.08.2007 21:36
od pelen
Pri natlakovani urcite pouziji tlakomer a podle toho, zda tlak bude klesat, se pozna, ze je v systemu netesnost. Pak se hleda, kde ta netesnost je.

Napsal: 01.08.2007 21:58
od martyG
to pelen: vďaka za radu :wink:

Re: chladiaca kvapalina

Napsal: 06.08.2007 08:28
od MK
Martin41 píše:To MartyG: musíš taky vědět, že kapalina může dosahovat po rysku MAX až při provozní teplotě motoru. Mrkni se taky, jestli to co chybí není v oleji. Ale to je ta nejhorší varianta.
To neni tak docela pravda, viz. strana 172 navodu k FoFo, doplnuje se za studena a muzes ji doplnit mezi rysky min a max, pri provozu muze prekrocit rysku max...

Jinak jsem se chtel zeptat, jelikoz mam kapalinu jiz temer po min, jestli nemate nejaky konkretni typ, ktery se tam lije - nevim, jestli je na kazde kapaline uvedno, ze vyhovuje specifikaci Ford... Zkusim pohledat.

Re: chladiaca kvapalina

Napsal: 06.08.2007 08:57
od Kóťa
MK píše:
Martin41 píše:To MartyG: musíš taky vědět, že kapalina může dosahovat po rysku MAX až při provozní teplotě motoru. Mrkni se taky, jestli to co chybí není v oleji. Ale to je ta nejhorší varianta.
To neni tak docela pravda, viz. strana 172 navodu k FoFo, doplnuje se za studena a muzes ji doplnit mezi rysky min a max, pri provozu muze prekrocit rysku max...

Jinak jsem se chtel zeptat, jelikoz mam kapalinu jiz temer po min, jestli nemate nejaky konkretni typ, ktery se tam lije - nevim, jestli je na kazde kapaline uvedno, ze vyhovuje specifikaci Ford... Zkusim pohledat.
Jsem na tom stejně...Mám to na min...A to nebylo.Takže asi horší těsnost uzávěru.....Musím tam dolít tu červenou?Vždyť se jedná o trošku.Myslíte,že destilkou bych to zkazil? :roll:

Napsal: 06.08.2007 09:20
od MK
Myslim, ze destilkou by se mirne zmenil pomer koncentratu a vody - doporucuje se 50/50 - mohlo by to znamenat mensi mrazuvzdornost a mensi antikorozni ucinky. Kapaliny je tam 5 litru a od min do max se posle me litrik vejde, coz je 20%... Radeji bych dolival zredeny koncentrat 50/50.

Napsal: 06.08.2007 09:54
od Kóťa
Tak to si mě přesvědčil.Máš pravdu...A už si něco pohledal co koupit?????