Realny najazd je pri kupe jazdenky rovnako dolezity udaj, ako tzv. celkovy stav auta. Nech si hovori kto chce a co chce. Pretoze do najdrahsich komponentov auta clovek nevidi. Majme 3 a pol rocny voz s realnym nabehom 200k km ako novy kupeny na Slovensku. 30k km dozadu mal vymenene tlmice, kotuce, brzdove dosticky. Cele to auto je ako nove. V realite potrebuje investicie 4000 EUR, pokial sa to ma urobit poriadne :
- turbo
- EGR
- spojka (este nepreklzuje, ale uz sa to blizi, zabera hodne navrchu)
- vstrekovace
- CR cerpadlo
- DPF
Nic z uvedenych veci nie je mozne poriadne zdiagnostikovat bez rozobrania polovice motora, co predavajuci samozrejme nedovoli. Dotycny to kupil za 8k EUR (jeden z poslednych FFII 2.0TDCI kombi), teraz si bucha hlavu o mur, ako zle kupil. Predajca sa s nim nebavi a vyriesil ho slovami "Co places, kupil si ojetinu a ta nie je nova, preto ziada inesticie". Ku cti predajcu sluzi to, ze kara nebola zmotana, pravnik kupca poradil nesudit sa, pretoze kupujuci podpisal papiere, kde boli vymenovane vsetky problemy auta. Pritom podla vsetkych meritok bolo auto v celkovo super stave. Takze asi tak a vo vyhlade je hladanie motora z buracky, alebo polrocne setrenie na opravy.
Moj verdikt bol jasny - odmietol som ist na prvopociatocnu prehliadku so slovami, ze dolietane sadzomety obzerat nechodim.
Podobny pripad - naaaadherneee Volvo (myslim ze S60) s mojim starym znamym zabozrutom DW10 (2.0HDI, po fordacky 2.0TDCI) pod kapotou. Auto jazdilo pol roka, potom sa zadrel motor v dosledku straty oleja cez turbo bez sprievodnych znakov. Realny najazd 240k km, na budikoch samozrejme krasnych 130 tisic, novy majitel mal tolko rozumu, ze pri kupe preventivne vymenil rozvod aj pumpu. Opat zbytocne vyhodene prachy. Moj komentar k autu bol jednoznacny - neber to, ma to privela km a je to francuzsky diesel, budu s nim iba problemy. Kupujuci hodil do placu poznamku o nepodstatnosti kilometrov, ze u neho rozhoduje celkovy stav. A ten bol ale naozaj super, preto mu jeho dvorny mechanik nakup odobril.
Mondeo 2012 1.6 TDCI s realnym nabehom 180k km - na prvy pohlad super, ale pri vymene rozvodov zistene, ze to potrebuje nove turbo, vstreky a CR cerpadlo v dosledku prevadzky na podivnu naftu, vo filtri pol tona pilin. DPF sa postaral o to, ze sa vadne vstrekovace neprejavovali vizualne, ale iba mierne zvysenym hlukom, co clovek pri takomto nabehu priam ocakava. Opat auto kupene podla celkovo super stavu, v realite nablyskany vyzadujuci poriadne investicie. Dovod - kupujuci bral auto sam podla celkoveho stavu, bez zdiagnostikovania zakladnych udajov ako tlak paliva v raile, plniaci tlak, stav DPF. Ked som sa s tym bol previezt (bohuzial az po kupe), pri prvej akceleracii na stvorke pad do nudzaku s blikajucim zhavenim. Somar kupujuci ho na skusobnej jazde ani nesoferoval, nechal to na predajcu, co bola jeho hruba chyba. CR cerpadlo nedalo viac ako 1200 barov a aj to na chvilku, turbo natlacilo 1.8 baru (absolutne) len tak tak. Pri startovani aj vypinani motora bolo pocut dvojhmotu. Nie velmi ale vycvicene usi to zachytili zcela jednoznacne. Nakup tohto auta bola chyba kupujuceho, ale 130k km na tacho a 8000 EUR bolo neprekonatelne lakadlo.
Fofo II 1.6i - chudak kupec kupil so 280k km v reale, najazdil nejake tie kilometre a s hrozou zistil, ze v motore je olej na minime - auto ho berie liter na 1000 km. Reklamacia nemozna, pretoze kupil opotrebovane auto, co svojim podpisom aj potvrdil, sanca vyhrat pripadny sudny spor takmer nulova. Riesenie - v aute je motor z buracky s nabehom podla vsetkeho 50k km. Auto jazdilo hlavne dlhe trasy do Talianska a spat, toto sa zrejme na motore podpisalo najviac. Moje doporucenie bolo nebrat, privela km na tento motor. Ani som ho nebol pozriet.
Fofo II 1.6i - iba testovacia jazda, auto lenivejsie nez benzinova 63kW Fobia, s ktorou som v ten den prebehol cca 400 km. Kapota hore, kontrola oleja - az po hornu rysku. Natoceny motor, odzatkoval som olej a zatku dobre ze nevystrelilo aj cez kapotu - motor nenormalne tlakoval hlavu. Pokus o nakup bol tym padom ukonceny (nastastie). Auto opat ako nove kupene na SK, na tacho 156k km dolozenych z evidencie STK/EK a servisov, celkovo vo vybornom stave vzhladom na vek - kasna bez korozie, ta sa ukazovala v primeranej miere iba na podvozku. Dotycny nakoniec kupil P307 hatch 1.6 VTI, s ktorym jazdi dodnes a nevie si ho vynachvalit. Kupoval ho ako sluzobny voz priamo od dealera so 150k km na budiku.
FFII 2.0i - celkovy stav dost na figu, vymlete tlmice, silentbloky, silne opotrebovane kotuce, gumy semislicky (majitel bol asi este vacsie prasa ako ja), ale motor perfektny tichucky, ziadne prejavy unavy neboli ani na DMF, ani na spojke po budikovych 230k km, bazarnik nevedel jednoznacne povedat, ci boli tieto komponenty menene, osobne ale myslim, ze nie, pretoze auto bol rocnik 2005 s minimalistickou vybavou a za krasnych 2500 EUR (keby bol po vymene DMF a komplet spojky, bolo by o tisicku drahsie). Kasna s naznakmi korozie na spodnych hranach dveri, kapota doudierana od kamienkov, vydokladovana oprava prestriekanim v dosledku kolizie so srnou. Kupujuci odmietol, ze auto je skarede. O tyzden sa pochvalil s P407 DV6 80kW FAP, ktory uz pol roka stoji pre odfajcene turbo, zrazeny a pridrety motor v dosledku runaway diesla - nie je na opravu a majitel jazdi na prehrdzavenej Filcke.
Mondeo 2.0TDCI z AAA - celkovy stav super, 180k km v reale, ako nove kupene na Slovensku, nikdy nehavarovane (overene v servise), diagnostika bez zavad. Pri ponakupnom servise (rozvody, pumpa, palivovy filter atd.) zisteny binec vo filtri vratane maleho mnozstva pilin. Po najazdeni 10k km prve problemy so vstrekovacmi - nudzak po akceleracii. Verdikt mechanikov - nutna vymena / repas komplet palivoveho systemu za cca 1500 EUR, ktore ale nie su. Auto poskladane a predane do inej pobocky AAA so stratou 3000 EUR.
... a takto by som mohol pokracovat este dost dlho. Prakticky vsetky auta boli celkovo v super stave

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO