Ahoj, chtěl bych lehce obnovit toto téma, protože se mi jedná o z asi 70 % stejné rozhodování. Jen místo Octavie posadím na podvozek a motor Golfa VII a pokud se neurazíte, přidám do osudí ještě slovenského Korejce.
Vybírám a hledám už nějakou dobu auto pro mamku a sebe. Teď máme Corsu B r. v. 2000, 1.0 40 kW, koupeno s 20000 km v březnu 2001, akutálně se 127000 km. Roční nájezd v posledních letech je asi 10 000 km.
To vše píšu proto, že bych rád vybral auto, které si povede po takových letech a kilometrech taky tak obstojně. (Dobře, teď jsme měnili zadní nápravu, protože bylo kolo na ulomení, už dřív jsme měnili snímač otáček klikové hřídele, protože to několikrát nestartovalo a taky mi za jízdy prasklo lanko spojky. Ale jinak v pohodě.).
Nové či lehce ojeté auto by mělo mít dobrou výbavu, minimálně:
dvouzónovou klimatizaci, loketní opěrku vpředu, tempomat, zadní parkovací senzory.
Výhodou jsou:
senzory také vpředu, zadní parkovací kamera, senzor světel a stěračů, vyhřívané sedačky, vyhřívané sklo, vyhřívaný a multifunkční volant.
Kategorie aut Corsa, Fiesta, Polo, Fabia atd. nesplňují podmínku dvozónové klimatizace, jdeme tedy o kategorii výše.
Ve hře jsou:
Ford Focus 1.0 EB 92 kW
VW Golf 1.2 TSI 77/81 kW. (do poloviny 2015: 77, dále 81, u příležitosti zdražení)
Kia cee'd 1.6 GDI 99 kW nebo 1.0 T-GDI 88 kW.
Obecné klady a zápory:
Focus má komfortní podvozek a multilink. Naladění posilovače se mi zdá trochu příjemnější než v Golfu. Přes vyšší výkon má horší zrychlení na z 0 na 100 km/h (11,0 s) a dle Spritmonitoru o 0,5 l /100 km vyšší spotřebu (6,7 l/100 km) než Golf (6,2 l/100 km).
Modrá grafika přístrojů mi moc nesedí (na modrou oko nejhůř ostří), ale přežil bych to. Velké plus má v Titaniu za startování tlačítkem. (V dnešních autech se totiž nějak nemůžu porovnat mezi volant a pedály – koleno mi koliduje s klíčem v zapalování. Když odsunu sedadlo, potřeboval bych zas vytáhnout volant víc, než to jde.)
Celkově je ale výbava Focuse při srovnatelných cenách bohužel nejhorší. Tedy: je to vyváženo nadprůměrným zpracováním a spolehlivostí?
Golf má údajně tužší podvozek, kterého se bojím. Silnice ve městě nejsou nic moc. Názory na to, zda je u něj rozpoznatelný multilink od jednoduché nápravy se různí. Volant mi v malé rychlosti mi v jednu chvilku přišel poměrně tuhý, ale naprosto bez odezvy od kol. Přes nižší výkon má Golf lepší papírové zrychlení a nižší spotřebu. Design zevnějšku i vnitřku je usedlejší, což nám ale nevadí, naopak Golf působí menším dojmem než Focus tím, že je hranatější. Koleno a klíček je věčný problém, ale porovnal bych se s tím nakonec. Výbavu lze celkově dostat na lepší úroveň při srovantelné ceně. Tedy: měl jste někdo možnost bezprostředně srovnat tato dvě auta podvozkově?
Cee'd je nejlevnější, přitom s nejvyšší výbavou, vč. navigace, která je u konkurentů cenově téměř nedostupná. Podvozek je laděn víc do komfortu, ve srovnání s Golfem určitě, s Focusem nevím. Jízdní vlastnosti na limitu asi horší. Známým problémem je velký hluk z podběhů. Pak jsou tu drobnosti, jako že loketní opěrka není výsuvná, při sklápění zadních opěradel je nutné vyndat z nich opěrky hlavy (a zasadit je do připravených děr na zvednutých sedácích), pak docela hrozná grafika palubních přístrojů (limitátor ukazuje nastavenou rychlost jinde než tempomat!, okamžitá spotřeba není sdělována číslem, ale grafem - k čemu mi to je?, rozlišení displeje je s nadsázkou tak 30x10...).
Určitou roli při výběru bude asi hrát také to, že servisy máme od domu:
Ford 0,5 km, Kia 3 km, VW 14 km autorizovaný garážový, 36 km autorizovaný u prodejce.
Teď konkrétní auta, která mám aktuálně vyhlídnutá:
Ford Focus 5dv. TITANIUM 1.0EB 6st. man, 2015 (404 900 Kč)
http://www.autokora.cz/podrobnosti-ojet ... n=norm&pg=
+ levnější než Golf
+ barva
- nemá vyhřívání ničeho kromě zrcátek
- nemá parkovací kameru
Nabídka nového vozu do výroby s kamerou a vyhříváním skla a ostřikovačů: 446 tisíc.
Volkswagen Golf 1.2 TSI Comfort Edition (418 900 Kč)
http://www.dasweltauto.cz/Car/972219/go ... rt-edition
- dražší o 14 tisíc
- horší nájezd
- bílá barva (přežili bychom)
+ výbava Comfort Edition (xenony, senzor světel a stěraců, sedadla ergoActive s vyhříváním, přední i zadní senzory a parkovací kamera)
Nabídka nového vozu do výroby, avšak bez LED denního svícení, jinak stejný v černé barvě: 443 tisíc. (Maraton Edition odpovídá Comfort Edition až na pár drobností, vč. kamery.)
Kia cee'd 1.6 GDI nebo 1.0 T-GDI
ceníková cena edice EURO 2016 je s 1.6 GDI 404 980 Kč, s 1.0 T-GDI 399 980 Kč.
+ má navigaci
+ má vyhřívaný volant již v ceně
- cena laku není zahrnuta v této ceně, tedy ještě přičíst asi 15 tisíc (u konkurentů již započteno)
- turbomotor je úplně nový, takže nechci být beta tester
- 1.6 GDI je ve vyšších otáčkách znatelně hlučnější než skvěle odhlučněný 1.0 EB u Focuse.
Co tedy s tím? Když se ptám různých lidí, tak někteří Korejce okamžitě odsoudí, někteří pro drobné poruchy, někteří pro poruchovost motorů. Někdo odmítá koncern kvůli podvozku. Někdo EB kvůli tomu, že je to tříválec. Oba turbomotory mají vyšší riziko spotřeby oleje kvůli turbu.
Záruky jsou FoFo 5 let, Golf CE měl myslím taky 5 let jako standard, Kia má 7 let. U tohoto F i G je ale již rok pryč...
Budu vděčný za jakoukoli radu a za nějakou konkrétní zkušenost!
Pokud máte nápad, kam lépe tento příspěvek umístit, učiňte tak prosím! Myslím, že můj vypracovaný souhrn, ač je otázkou, může poskytnout i nějaké odpovědi. Asi by se to hodilo na nějaké obecné fórum, ale na těch značkových je vždycky jakási odbornější atmosféra.
Ještě jednou díky!