Stránka 3 z 4

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 01.11.2021 23:00
od LeonardoTM
petulak píše: 05.10.2021 15:25 Příčiny detonačního hoření:
Použití paliva s nízkým oktanovým číslem.
Zvýšení kompresního poměru, vlivem karbonových úsad.
Nastavení příliš velkého základního předstihu zážehu.
Příliš vysoké teploty nasávaného vzduchu...
Našel jsem ještě jeden možný důvod - "Karbonové povlaky na pístech...", a to zde:
https://www.petrol.cz/petrol-awards/pet ... cinku-6499

Pozoroval jsem totiž na svém autě, že se to klepání (čili detonační spalování) trochu zlepšilo, tj. v některých situacích (např. výjezd ze stejného kruháče na 3-ku), kde to předtím dělalo pokaždé, to najednou už nedělá. Tj. něco se v motoru zlepšilo, aniž bych do něj zasáhl.
Jediné, co by s tím třeba mohlo souviset, je pravidelné přidávání přísady VIF do benzinu.
Pokud jsem tedy měl motor trochu zakarbonovaný a po několika nádržích s VIFem se vyčistil, tak by to asi bylo možné vysvětlení, proč se to s tím klepáním zlepšilo. Netvrdím, že už to vůbec nedělá, ale rozhodně viditelně méně.
Co myslíte, je ten VIF opravdu tak zázračný lék na starší motor plný karbonových úsad?

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 02.11.2021 07:35
od Marlosk
Ahoj,
Samotné detonace to nevyřeší, ale jako doplněk pro "kulatější chod" motoru a nástup do otáček můžeš zkontrolovat/vyměnit svíčky, popř. zmenšit odtrhy (originál jsem měl 1,3mm, po snížení na 1,1mm se při první delší jízdě zlepšil chod v otáčkách 2000-3500 pod zatížením, typicky na trojku zrychlení do kopce - že by se postupně optimalizovaly adaptace?). Nad 3500 bez rozdílu, tam to bylo vždy jak střela (na poměry 1.6). Ale VIFuju taky bohatě a snažím se to postupně rozjezdit, tak to může být jedno s druhým :-). Máš-li endoskop, můžeš přitom nakouknout dovnitř :-).

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 03.11.2021 09:20
od LeonardoTM
Díky za komentář, s výměnou svíček jsem měl podobnou zkušenost a byla to zatím největší pozitivní změna na chování motoru. Projevy stejné, jak píšeš ty, tj. svíčky s menším odtrhem zásadně zlepšily zátah v nízkých otáčkách (a umožnily mi jezdit některé pomalejší zatáčky na 3ku, když se staršími svíčkami se to kuckalo a musel jsem to jezdit na vytočenou 2ku). Svoje zkušenosti jsem psal do tohoto vlákna:
viewtopic.php?f=68&t=33955&start=273

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 04.01.2022 17:44
od LeonardoTM
Tak po dalších asi 2 měsících ježdění mám relativně dobré zprávy: zdá se mi, že se to klepání při rozjezdech tak minimalizovalo, že ho nebudu řešit. Tj. že se vyskytuje jen při "velmi velkém zatížení", konkrétně, když hodně přišlápnu plyn v nízkých otáčkách. Tohle jsem se ale naučil jízdním stylem eliminovat.
Na autě jsem nic neměnil, jen také bohatě přidávám přísadu VIF do benzinu. V XII/2021 vyšel ve SM článek, že složení VIFu se změnilo, aby se vylepšila schopnost nejen čistit ventily (dříve), ale i trysky u přímovstřikových motorů (nově): https://www.auto.cz/jak-se-testuje-znac ... -si-141997

Tak mám pocit, že mi to asi pomohlo... Super :bravo22: :lol:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 04.01.2022 18:33
od Marlosk
Díky za report, ať jezdí! VIF mám už asi taky ten novej, modrej :perfect:

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 04.01.2022 22:09
od jenikHK
LeonardoTM píše: 04.01.2022 17:44 V XII/2021 vyšel ve SM článek, že složení VIFu se změnilo, aby se vylepšila schopnost nejen čistit ventily (dříve), ale i trysky u přímovstřikových motorů (nově): https://www.auto.cz/jak-se-testuje-znac ... -si-141997

Tak mám pocit, že mi to asi pomohlo... Super :bravo22: :lol:
Ten VIF se změnil už vcelku dávno - snad 2017 (osobně používám VIF do benzínu někdy od 2014?)
https://m.facebook.com/vifaditiva/photo ... 979307286/
ale docela dlouho se ještě doprodaval starší - v 2019 jsem ještě kupoval plechovku původního, čirého, ale v létě 2020 mi v 5l balení přišel ten nový, modrý.
Dávám 1.5ml/l, na kontrolu endoskopem se chystám při výměně svíček.

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 05.01.2022 07:44
od phofy
Já ten modrý používám už asi 3 roky určitě 8)

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 11.04.2022 12:17
od LeonardoTM
Ještě další relevantní zkušenost - natankoval jsem benzin N98 a s tím klepáním se to výrazně, ale opravdu výrazně zlepšilo. V podstatě by se dalo říci, že se při rozjezdech z nízkých otáček úplně eliminovalo. Zatím mám vyjeto 1,5 nádrže.
Vím, že do N98 se dává jiná "biopřísada" a také, že má lepší antidetonační vlastnosti. Myslím, že tím se to vyřešilo. Prostě na N98 běží motor tak, jak bych si to představoval (tj. zdravý zvuk a žádné trápení).

Jako vedlejší efekt se mi zdá, že se spotřeba trochu zvýšila (třeba tak o 0,5 l/100 km), ale je příliš brzo na hodnocení (mohly do toho zasáhnout další faktory jako počasí, použití klima a jiný typ tras). Budu průběžně informovat, až to bude po více nádržích...

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 30.09.2022 14:19
od LeonardoTM
LeonardoTM píše: 11.04.2022 12:17 Ještě další relevantní zkušenost - natankoval jsem benzin N98 a s tím klepáním se to výrazně, ale opravdu výrazně zlepšilo. V podstatě by se dalo říci, že se při rozjezdech z nízkých otáček úplně eliminovalo. Zatím mám vyjeto 1,5 nádrže.
Tak asi po 5 nádržích bych přidal další zkušenosti s tím, jaký efekt má benzin. V minulém příspěvku jsem hlásil, že po natankování N98 to klepání ustalo. To platí a po natankování Vervy 100 je to snad ještě lepší. Mezitím jsem tam zkusil opět obyčejný N95 a na ten to zase více klepe. Tj. můj motor je nějak nastavený tak, že vyžaduje pro klidný běh benzín s vyšším oktanovým číslem... Ale proč? Normální Zetec/Duratec jezdí krásně i na obyčejný N95. Už jsem jich měl několik a tohle je první případ takového zmlsaného motoru :| .
Že by ho v tom Německu (kde bylo uvedeno na trh a provozováno 14 let asi dvěma majiteli) nějak potunili?
V Německu se hodně jezdí na ten E10 a pokud je vyroben s přísadou ETBE, tak je to vlastně benzín s vyšším oktanovým číslem (viz zde: https://www.auto.cz/pozor-do-ceska-se-b ... ory-138953)
Vím, že nějaké úpravy na E85 ve smyslu SW úpravy parametrů řídící jednotky (pro větší množství vstřikovaného paliva) byly nabízeny. Nepřímým indikátorem by bylo, že když jezdím podobné trasy s Focusem se stejným motorem, tak mám o trochu nižší spotřebu, takže nastevení Fusiona na vyšší spotřebu by nebylo tak překvapivé... :nixw:

Zatím tedy budu ještě zkoušet následující postupy:
- když přidám dost VIFu do N95, tak to vypadá lépe (myslím tím asi dvojnásobek doporučeného množství; v popisu VIFU totiž píšou kouzelnou alibistickou větičku: "působí preventivně proti zvyšování požadavku na oktanové číslo" :irre:)
- zkusím také nějakou přísadu na přímé zvýšení oktanového čísla (tj. jako, že koupím nejlevnější N95 a tu N98 nebo N100 si vyrobím sám): https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=zv ... D%C3%ADsla
- v SM jsem se dočetl zkušenosti, že i prý použití správného motorového oleje (takového, co má LSPI přísady) způsobuje omezení klepání (i když to bylo míněno primárně pro turbo-motory); takový olej je ale dost drahý
- úprava SW do řídící jednotky (pokud byl upravován, tak zpět na originál nastavení) nebo nějaké HW seřízení předstihu... (to zní jako příliš náročná akce a dokud to jezdí, tak se mi nechce do toho vrtat :nnou: )

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 30.09.2022 17:27
od djdekl
LSPI olej stoji stejne jako beznej... pouzivam Millers

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 30.09.2022 18:32
od jenikHK
Taky mám z Německa nějak rozmlsanej motor :nixw:

Nejlíp to jezdí na N98 od KM Prona nebo Verva100 s dodatečnou dávkou VIFu taky super, ač je v tom víc ETBE.
O dovolené jsem zkusil čistý N95 bez biolihu, rovněž fajn.
Naproti tomu Effecta95 běží motor tvrdě a při akceleraci pocukávání.
Jak jsem už psal jinde, mám podezření, že ta N95 E5 nefunguje tak, jak by měla N95.
Pro zajímavost: i starý dvoutaktní motory jedou na Vervu jak utržený.

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 30.09.2022 19:25
od stano.
Olej riesi svojvolne LSPI, nie klasicku detonaciu kvoli zlemu predstihu.
Nemoze tam byt chiptuning a vyzadovanie vyssieho oktanoveho cisla sponovanim predstihu?

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 27.10.2022 20:04
od Djukenzie
Vy se máte já neustále řeším problém s detonačním hořením u duratecu. Vyzkoušel jsem všemožné čističe ventilů, VIF liju pravidelně. Dělá to dokonce i u vysokooktanového benzínu, byť méně. Auto jsem dával do několika servisů a tam mi řekly, že je to normální. Vždy ale bylo chladno, a to je jediná věc, která to trochu omezí.

Dokonce jsem auto dával i do originálního servisu. Bohužel neúspěšně. Chlap mě odbyl s tím, že nic nenašli a že to duratec dělá. A když v létě jedu třeba po dálnici do táhlého kopce a je opravdu teplo, tak jsou to takové rány, že musím okamžitě zpomalit (ani to úplně nepomůže). A mám strach o motor. Už vážně nevím komu mám co zaplatit za to aby to opravil. A to jsem ochotný, pro ten klid, za to zaplatit.

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 02.11.2022 07:16
od djdekl
Cidlo , cidla klepani ? Nastavena RJ na jine oktany ?

Re: zaklepání ventilů při akceleraci

Napsal: 02.11.2022 08:37
od phofy
A co vlastně máš za motor? 1.6, 1.8, 2.0?