Stránka 3 z 3

Re: jaký výfuk

Napsal: 26.08.2015 23:58
od pkadecka
Mám děravou trubku před katalyzátorem, v servisu říkali, že by to za 3500 (materiál i práce) vyměnili i s tím katem (kterej je dost rezavej a taky mám podezření, že se přicpává). Znamenalo by to uříznout kus trubky i s tím katem a navařit novou trubku a nový kat (univerzální). Plus navařit držák = takový tlustý drát, za který je to před katem pověšené na auto.

Dá se spolehnout, že to vydrží? Jde mi hlavně o výdrž těch svárů. Vím, že se to běžně dělá, tj. vyřízne se starý katalyzátor a navaří nějaký univerzál, ale nevím, hodně to tam tepelně pracuje. (Na druhou stranu, nový vlnovec mi tam vařili před dvěma lety a zatím s ním žádné problémy nejsou.)

Přemýšlím, jestli nejít rovnou do výměny celého dílu katalyzátoru, tj. nic nevařit. Katalyzátor MTS by stál od 4 do 5 tisíc, ale to je cena bez práce a bez drobného materiálu (spony, šrouby...):

http://autodily.mjauto.cz/ford/focus-ko ... 99275.html
http://www.autobaterielevne.cz/zbozi/47 ... 6i-16V.htm
http://autodily.automedik.cz/code/MTS|04.3725
http://www.vyfuky-tyll.cz/e-shop/dil-vy ... il=04.3725

Re: jaký výfuk

Napsal: 27.08.2015 09:04
od stano.
Zalezi, ako to zvaria. Urcite nie elektrodou, ale pod atmosferou. Zvar musi byt jednoliaty, bez skar a porov. A to aj zvnutra. Niektori to potom este pretru teploodolnou farbou.

Re: jaký výfuk

Napsal: 27.08.2015 09:41
od pkadecka
Je to servis, kterej dělá jenom výfuky, tak snad věděj, jak na to. Ale i tak, je svařování v takové dílně srovnatelné se sváry na těch hotových dílech?

K natírání svarů barvou - MTS je nenatírá a uvádí to jako přednost a výhodu oproti konkurenci: http://www.mjauto.cz/html/vyfuky_mts.html

EDIT: Katalyzátor vyměněný, stál i s drobným materiálem asi 4300, za montáž si řekli 500. Výrobce katu je MTS, na pohled vypadá pěkně, na trubkách nápisy INOX (= nerez).