Příspěvek
od ballu » 09.02.2013 23:45
V odkazech to je hezky popsáno. Vše je závislé od hranice adhéze, to znamená, že při použití širších gum , se o nějakých 10% snižuje pravděpodobnost kopnutí ABS do pedálu. Proto při dupnutí na brzdu v autě na širších gumách a ABS ani trochu neťukne, je známkou toho , že velikost kotoučů a kvalita brzd již zaostává výkonově za osazením pneumatik s vyšší přilnavostí. Proto se i tímto pozná kvalita pneumatiky, při jedné ABS ještě kopne, ale u měkší pneumatiky která má větší přilnavos se začnou kotouče rozžhavovat do ruda. Nikdy se nestane, že na brzdy se chodí v ideálním přímém směru, vždy je podvozek trochu rozvlněn nerovnostma , mírným natočením kol do rejdu,4 gumy mají každá jinou přilnavost a v tuto chvíli nastupuje ABS, které to má srovnat na přiměřenou sílu na každé kolo, aby se nebloklo. To by však musel být i perfektní cit v noze na pedálu, aby se nadávkoval tlak tak aby ABS nemuselo kopnout. Tomu však nedojde , protože to gramznutí na pedál úmyslně nebo v krytické situaci vždy nějakou odezvu ABS do pedálu udělá. Stačí to vysvětlit technicky z praxe takto? dokonce jsem dělal ověřovací serii logické kostky ABS pro Porsche.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V