Stránka 3 z 33

Napsal: 30.12.2006 12:49
od Hurvajs
Tak jsem dnes osahal tu vrchní silnou hadici, co vede do chladiče a byla teplá (bylo to po cca 3km jízdy) a přitom ručička teploty byla teprve "za kostičkou". Takže to asi bude fakt termostat co? Do chladiče by měl pustit vodu až po zahřátí na provozní teplotu ne? :cry:

Napsal: 30.12.2006 13:13
od Mysak
Ahoj,
kde máte rafičku teploty, když máte auto ohřáté. Já ji mám přesně vodorovně a zdá se, že mě to topí docela v pohodě. :D Mám 3 staré Renaulty 15 z roku 1974 o obsahu 1,3 a 1,6 a topí skoro ihned po nastartování 8O . Nechci svého ff pomlouvat, ale kvalita Renaultu byla dříve oproti ff, ale i ostatním autům lepší než dnes. To co jsem musel již opravovat u svého ff, tak je na Renaultech stále původní 32 let 8O. No je jiná doba a auta jsou stále složitější :D

Napsal: 30.12.2006 13:22
od Hurvajs
To Mysak: Ta rafička má být při provozní teplotě v půlce, to máš dobře. No a s těmi opravami s tebou musím souhlasit. Na Jette jsem za 6 let co jsem ji měl nemusel opravovat skoro nic a na FF už mraky a stále to přibývá :cry:
Jinak teď jsem koukal na termostaty u Kelly a mají tam termostat se spínanou teplotou 88 a jiný s teplotou 92 st. celsia. Má to nějaký zásadní vliv nebo je to jedno? Jaký mám koupit? :wink:

Napsal: 30.12.2006 13:24
od Mysak
Hurvajs píše:Tak jsem dnes osahal tu vrchní silnou hadici, co vede do chladiče a byla teplá (bylo to po cca 3km jízdy) a přitom ručička teploty byla teprve "za kostičkou". Takže to asi bude fakt termostat co? Do chladiče by měl pustit vodu až po zahřátí na provozní teplotu ne? :cry:
Tak to bude asi fakt termostat. Chtělo by ho vyndat a zkusit v kastrolku s vodou a teploměrem kdy ti otvírá. Pokud se ti otevře dříve než má napsáno na termostatu, nevím kolik přesně, ale asi by měl kolem 90°C+-, tak to bude na výměnu za nový :( .

Napsal: 30.12.2006 13:35
od pelen
Hurvajs píše:To Mysak: Ta rafička má být při provozní teplotě v půlce, to máš dobře. No a s těmi opravami s tebou musím souhlasit. Na Jette jsem za 6 let co jsem ji měl nemusel opravovat skoro nic a na FF už mraky a stále to přibývá :cry:
Jinak teď jsem koukal na termostaty u Kelly a mají tam termostat se spínanou teplotou 88 a jiný s teplotou 92 st. celsia. Má to nějaký zásadní vliv nebo je to jedno? Jaký mám koupit? :wink:
88°C bude pro jizni staty a 92°C pro severni staty.

Napsal: 30.12.2006 13:35
od Mysak
Hurvajs píše:To Mysak: Ta rafička má být při provozní teplotě v půlce, to máš dobře. No a s těmi opravami s tebou musím souhlasit. Na Jette jsem za 6 let co jsem ji měl nemusel opravovat skoro nic a na FF už mraky a stále to přibývá :cry:
Jinak teď jsem koukal na termostaty u Kelly a mají tam termostat se spínanou teplotou 88 a jiný s teplotou 92 st. celsia. Má to nějaký zásadní vliv nebo je to jedno? Jaký mám koupit? :wink:
No oni udávají, že je letní a zimní termostat. Koukal jsem na ně jako 8O, že přece nebudu měnit termostat podle ročního období 8O. Asi bych volil ten 92 °C. Někde jsem čet, že u ff se termostat otvírá až při 100°C, že ta tekutina má jiné vlastncsti než voda a nebude se vařit 8O. Asi jsem to četl v manuálu nebo té knížce ,,Jak na to''. Mám ji bohužel v autě a zrovna dělám altík a zámek dveří, tak teď nevím. Za chvíli to jdu dodělat, tak se tam mrknu. Ale asi tu knížku máš taky ne :) .

Napsal: 30.12.2006 13:42
od Hurvajs
JJ knížku mám v elektronické podobě, mrknu se. Asi tam dám ten 92, alespoň mi to bude topit o 4stupně víc :lol:

Napsal: 30.12.2006 13:46
od pelen
Pocatek otevirani termostatu podle "Jak na to" je 86-92°C.

Napsal: 30.12.2006 13:51
od Hurvajs
pelen píše:Pocatek otevirani termostatu podle "Jak na to" je 86-92°C.
Aha, hmm, tak to je asi jedno co tam dám, stejně si myslím, že ty 4 stupně nehrají už takovou roli. Šoupnu tam ten 92 a hotovo. 8)

Napsal: 30.12.2006 13:53
od pelen
Kdyz jsem hledal v katalogu nahradnich dilu http://www.cat.apm.cz tak pro benzin 1,6 16V je oteviraci teplota 82°C a pro diesel 1,8 je teplota 87 nebo 88°C.

Napsal: 30.12.2006 13:56
od Hurvajs
pelen píše:Kdyz jsem hledal v katalogu nahradnich dilu http://www.cat.apm.cz tak pro benzin 1,6 16V je oteviraci teplota 82°C a pro diesel 1,8 je teplota 87 nebo 88°C.
No já to hledal přímo pro 1,8 benzín a tam je na výběr z těch dvou co jsem psal.

Napsal: 30.12.2006 14:00
od pelen
Hurvajs píše:
pelen píše:Kdyz jsem hledal v katalogu nahradnich dilu http://www.cat.apm.cz tak pro benzin 1,6 16V je oteviraci teplota 82°C a pro diesel 1,8 je teplota 87 nebo 88°C.
No já to hledal přímo pro 1,8 benzín a tam je na výběr z těch dvou co jsem psal.
Ja bych tam dal take ten 92°C. Mel by zpusobit rychlejsi nabeh na provozni teplotu motoru.

Napsal: 03.01.2007 14:32
od Mira
Stenly píše:
petulka píše:Musím říct, že mně focus co se týče topení trochu zklamal. Felda topí dřív a intenzivněji.Skoro to až opaluje obočí a řasy :lol: U fofa to nastupuje tak jako vlažnějc a příval teplého vzduchu se nekoná.Co ale musím ocenit, tak skutečnost, že Fofo má perfektně zvládnutý rozvedení dle poloh ovladače.Krásně to hřeje na nohy, což u feldy ani omylem. Při delší cestě nad 30 km je ve fofu jak v pokojíčku. :D
Jojo, už kdysi v recenzích topení u feldy chválili. Na nohy mi topila dobře, ale jen vpředu, vzadu nohy mrzly.
U Fofo se topení nechá pomoci zapnutím vnitřního oběhu, teda až po ofouknutí skla :wink:
Když ale topí pomalu jít na termostat - u feldy jsem ho také měnil a poznal jsem to až při celodenních mrazech
Naprosto s Vámi souhlasím, taky jsem měl před tím feldu a pravda co píšete. Navíc se mi teď pořád nedaří "vyladit" teplotu vzadu, vozím na delší trasy děti a vzadu pořád zamlženo - teda jen boční okna. Navíc když mám foukání na poloze "1" začínají se mlžit i ty boční v předu. :( ááále co, pořád se s FoFo ještě poznáváme :D

Napsal: 03.01.2007 16:35
od Stoker
Z aut která jsem měl topí fofo nejpozději,ale je s ním suveréně nejlepší svezení.Když mrzne tak nastartuju o pět minut dřív než vyjedu,ale nedovírám dveře :lol: :lol:,no a topí mi hned.Mám výhodu že mám RD.

Napsal: 03.01.2007 17:28
od Skubi
no parkuji venku, a i když bylo - 10 °C, tak než jsem projel město, cca 2km, tak už bylo v autě příjemně no a po chvíli už musím ubírat na teplotě, protože začíná být topinková teplota, ale je fakt, že musím nechat ventilátor aspoň na 2, jinak se mlží přední boční skla. jinak píše Mira, zadní boční se mi taky mlží :( takže je musím otřít a pak už to je v pohodě.