Stránka 3 z 7
Napsal: 14.01.2007 19:45
od Ferino
Hurvajs píše:Považuju to za nesmysl, že to takhle udělali. Vždyť kdyby to tam neudělali, tak si každej může tu klimu zapnout podle svého uvážení a ne aby byl postavenej před hotovou věc

Taky mi vadí, když si auto dělá samo něco jinýho, než já chci. Kdyby se u toho aspoň rožnula kontrolka klimy, aby člověk věděl.
Ale páni technici ve Fordu řekli NE!

Napsal: 14.01.2007 19:47
od Fireice
Hurvajs píše:Fireice píše:No tak já to tam mam taky.Zřejmě pánové ve Fordu ví co dělaj, takže to tak asi má bejt.Zřejmě to skutečně vysouší vzduch.Spíná mi to úplně až ta poslední poloha při ofuku nastavení na okno.Takže to spínání klimi uživatel může mít v pohodě pod kotrolou

No to je relativní, jestli to máš pod kontrolou, protože v zimě většinou musíš dát ofuk na okna, takže nemáš potom šanci klimu vypnout

Považuju to za nesmysl, že to takhle udělali. Vždyť kdyby to tam neudělali, tak si každej může tu klimu zapnout podle svého uvážení a ne aby byl postavenej před hotovou věc

No podle mě to pod kontrolou máš...Ta předposlední tečka na tom ovladači,je ofuk jen na okna.Pakliže to doklapneš až na konec kde je symbol okna,sepne se jen el. spínačem relé,které sepne klima.Já jsem to zkoušel a takhle mi to fachčí.takže je to v poho.Původně jsem si myslel to samé co ty

Napsal: 14.01.2007 20:30
od Jiri02
To Ferino:
To, ze klima je tepelne cerpadlo vim. Lze s nim topit i chladit. Voda kondenzuje v lete, kdy se obvykle pouziva klimatizace na chlazeni.
Ztratove teplo - pisu, ze je z chladiciho okruhu motoru - nic o tom, ze by klima ohrivala ztratovym teplem vzduch nepisu (i kdyz je to vlastne obecne pravda, ale to tu nechci rozepisovat). Tedy teplo, ktere se odvede tak jako tak, bud ven nebo castecne teplovodnim topenim do kabiny.
Na tom, ze vzduch ztraci relativni vlhkost ohratim trvam. Relativni vlhkost je neco jineho, nez si asi predstavujes. Relativni vlhkost je 100% tehdy, kdy se z vlhkeho vzduch srazeji vodni kapicky (rosny bod). To je pripad tech bryli, co tak trefne popisujes.
"A klima v aute bud jede, nebo nejede" - s tim souhlasim. "Ochlazenej vzduch z klimy se pritapi klasickym topenim na pozdavanou teplotu" - je IMHO smyslenka, ktera nema opodstaneni. Proc by to tak u Fordu delali?
K veci: Pokud se Vam zapne klima v poloze rychleho ohrevu okna, tak Vam nejde vypnout? Mne ano, zmacknu tlacitko A/C a vypnu ji.
Napsal: 14.01.2007 22:06
od Ferino
Jiri 2:
v poho, jen jsi psal, že v zimě klima ohřívá vzduch co jde na sklo, když je motor ještě sudenej, to mi právě nějak neštimuje, to by musela jet obráceně.
Nebo jak si myslíš, že klima topí do kabiny?
Napsal: 15.01.2007 22:46
od Jiri02
2 Ferino:
Tak nejak jsem to myslel. Ony to totiz klimatizace (a nejen v aute) obvykle delaji. Jsou, zkratka, o dost vymakanejsi nez lednicka, ktera umi jen cerpat teplo jen jednim smerem (zevnitr ven).
Schvalne, zkus pustit klimu pri studenem motoru (pokud NAHODOU v lednu zrovna nemrzne) a nastav si teplotu na nejvyssi. Budes prekvapen, jak brzo bude foukat teply vzduch v porovnani s tim, ze klimu nechas vypnutou a budes spolehat jen na teplou chladici kapalinu. Aspon u mne to sokovalo znameho, ktery si nemohl vynachvalit Zigulika (ten topil hned a hodne), divil se, ze Ford topi jeste driv.
Napsal: 15.01.2007 23:06
od Hurvajs
Jiri02 píše:2 Ferino:
Tak nejak jsem to myslel. Ony to totiz klimatizace (a nejen v aute) obvykle delaji. Jsou, zkratka, o dost vymakanejsi nez lednicka, ktera umi jen cerpat teplo jen jednim smerem (zevnitr ven).
Schvalne, zkus pustit klimu pri studenem motoru (pokud NAHODOU v lednu zrovna nemrzne) a nastav si teplotu na nejvyssi. Budes prekvapen, jak brzo bude foukat teply vzduch v porovnani s tim, ze klimu nechas vypnutou a budes spolehat jen na teplou chladici kapalinu. Aspon u mne to sokovalo znameho, ktery si nemohl vynachvalit Zigulika (ten topil hned a hodne), divil se, ze Ford topi jeste driv.
No tak to čumím, to slyším poprvé, že by klima uměla i topit.

Ale nehádám se, hned zítra ráno to zkusím. Jinak jsem zkoušel to zapínání klimy při ofuku oken a mně to nedělá. Upřímně řečeno jsem rád, nemusím si hlídat, jestli mám ovladač v úplně krajní poloze nebo ne a prostě si klimu pustím kdy chci já

Napsal: 15.01.2007 23:36
od Jiri02
Jiri02 píše:
No tak to čumím, to slyším poprvé, že by klima uměla i topit.

Ale nehádám se, hned zítra ráno to zkusím. Jinak jsem zkoušel to zapínání klimy při ofuku oken a mně to nedělá. Upřímně řečeno jsem rád, nemusím si hlídat, jestli mám ovladač v úplně krajní poloze nebo ne a prostě si klimu pustím kdy chci já

Tak to jsem opravdu zvedav. Mozna, ze se ted klima nezapne - muze tam byt ochrana proti spusteni v mrazu, o tom se tu psalo a nevim, zda se tom nepise i v navodu - pak by totiz klima mela dost makacku vyzdimat z uz tak dost studeneho vzduchu nejake to teplo k nacerpani do kabiny a ta cast, ktera v lete hreje muze zamrznout. Mne tuto zimu-nezimu klima pri ohrevu okna pokazde zapinala a mrazy jsem s ni jeste nezazil. (V navodu jsem si precetl jen to, ze by klima mela bezet aspon 1/2 hodiny mesicne, ale ten navod jsem mel pujceny, svuj nemam. Co se, prosim, o tom pise v jinych navodech?)
Good luck!
Napsal: 16.01.2007 00:09
od Ferino
Jiri02 píše:
V navodu jsem si precetl jen to, ze by klima mela bezet aspon 1/2 hodiny mesicne, ale ten navod jsem mel pujceny, svuj nemam. Co se, prosim, o tom pise v jinych navodech?
To je obecná známost, je to proto, aby se klimou prohnala náplň, která mimo jiné obsahuje nějaké snad mazné a konzervační složky. Je to na ochranu klimy a zvýšení její životnosti.
Napsal: 16.01.2007 00:28
od hihi
Lidičky...
Místo pocitu rukou si vemte teploměr. Budete se divit. To, že vnímáme teplo, ještě neznamená, že to teplé je. Značně to právě souvisí s relativní vlhkostí. (30st. u moře x 30st. u nás...). A u klimy to znamená asi tolik, že 10st. suchývzduch "je teplejší" než vlhký vzduch ALE ve skutečnosti není. Takže vemte ten teploměr

.
Klima neumí chladit "jen tak trochu". Takže "buď chladí naplno, nebo vůbec (samozřejmě, že chladí i v případě, že klima právě "doběhla", protože "je studená").
Klima neumí topit.
Principielně sice ano, ale to by někdo (něco) muselo obrátit příslušný cyklus. A o tom, že se klimatizace chová jako tepelné čerpadlo si půjdu asi něco přečíst, za svých současných znalostí s tímto výrokem nesouhlasím, ale mohu se mýlit. Ona totiž klima funguje vlastně jen na principu adiabatické expanze plynu. Jen dodávám, že je jasné, že část klimatizačního okruhu se nutně musí zahřívat (v ledničce třeba chladič (neplést s výparníkem) a kompresor. Jenže chladič klimy v autě rozhodně nebude teplý dřív než motor a hlavně z něj nevedou žádné hadice s teplovodným (zahřátým) médiem kamkoliv do topení.
Ad 1/2h chod. To je kvůli mazání. R34 se plní současně s olejem, který maže např. kompresor klimatizace. Což, čas od času neuškodí.
Závěr: klima JEN chladí a motor JEN hřeje. Vzájemným poměrem se dosahuje požadované teploty a to i u automatické klimy (jde o to, co to řídí).
PS: Pro přesnost připouštím, že existují (někde jsem to četl) i klimatizační jednotky se schopností "fungovat jen tak trochu" a nechladit na maximum. Aut se to, pokud vím, netýká. Následující věta je můj dohad: A má to svůj důvod - klima běží stejně moc, nezávisle na míře chlazení. Takže je rozumnější cyklicky spínat, než aby vše běželo stále.
Napsal: 16.01.2007 12:47
od Jiri02
Tak proc se klima zapina pri nastaveni teploty na max. a pri zapnuti "foukani" na predni sklo? Teorii vychladit a vysusit a pak ohrat se mi nechce verit, protoze pri zapnuti klimatizace mi topi na okno nejak zaracene brzo. Ale mohu se mylit.
Ja jsem jen popisoval, jak se to chova u mne v aute...
Napsal: 16.01.2007 13:11
od chmelko
klima chladit len tak trochu nemože, pretože je závislá na presnom pomeru tlaku..to znamená, že pracuje pri určitom tlaku...ked chladí menej, obecne to znamená, že sa zvyšil pomer vzduch/R-134a
a system je netesný...v podstate je tesný prakticky skoro nikdy..najvačšiu paseku robia spoje ale netreba zabudat aj na hadice, ktoré maju tiež svoju prirodzenu priepustnost, prirodzene sa R134a neopotrebuvava nikdy, takže ak by niekto dokázal vymysliet 100% neuníkový system nemusela by sa kapalina menit nikdy.obecne uznávana hodnota pre únik media je 5g/rok.
klima iba chladí a vysušuje,ale NEOHRIEVA kabínu- samozrejme ako bolo spomenute vyšie A/C system sa aj nahrieva ale to čisto iba kvoli tomu, že ak chceme sposobit kondenzovanie, musí byt teplota jednej látky iná ako teplota tej druhej...ale pozor, samotné medium sa nahrieva iba do cca.40-45 stupnov..
Napsal: 16.01.2007 16:08
od Hurvajs
Jsem rád, že pánové chmelko a hihi potvrdili to, co jsem si myslel, totiž, že klima neumí topit.

Napsal: 16.01.2007 16:26
od Ferino
Hurvajs píše:Jsem rád, že pánové chmelko a hihi potvrdili to, co jsem si myslel, totiž, že klima neumí topit.

Tak tak ...

Napsal: 16.01.2007 20:05
od Ahmed
Jiri02 píše:Tak proc se klima zapina pri nastaveni teploty na max. a pri zapnuti "foukani" na predni sklo? Teorii vychladit a vysusit a pak ohrat se mi nechce verit, protoze pri zapnuti klimatizace mi topi na okno nejak zaracene brzo. Ale mohu se mylit.
Ja jsem jen popisoval, jak se to chova u mne v aute...
Ano, klima se zapne pri foukani na celni sklo. Sam si muzes vyzkouset, ze s maximalni teplotou to nic spolecneho nema a nema to na to zadny vliv, zapne se, i kdyz budes mit teplotu na minimu.
Napsal: 17.01.2007 00:12
od hihi
Ta klima se zapiná proto, že pánové od Fordu mají pocit, že v tom případě chceme okno odmlžit (což je obvykle pravda). No a když na zamlžené sklo letí suchý vzduch (je víceméně jedno jakou má teplotu), tak se odmlžuje velmi rychle.