Stránka 3 z 5
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 19.02.2011 13:59
od C-Maxis
Jeste jeden vyzkum:
+3°C, 1800-2400 ot, 1,1 km uz znatelne teplejsi vzduch na ruce z prostredniho pruduchu, z leveho jeste relativne chladny vzduch. A po 2,9 km uz normalne zhavy vzduch.
bullit píše:Porad to bohuzel srovnavam s Feldou, kde to topilo po 4km uplne varici. Presto je mi ale divny, ze se motor ani po 33km pri venkovnich -5°C proste neprohreje tak, aby otevrel do chladice.
On si motor drzi svoji teplotu a jaky je chladic by mohlo byt uplne jedno.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 20.02.2011 22:06
od bullit
jackdaws píše:je to mozne ale velmi neefektivne, mam vyhrievane predne okno a tiez mi do par minut uplne rozmrazi predne okno nemoze to mat aj on ?

Nene, resi mu to prave klimoska, vyhrivani nema a neefektivni to podle mne neni, protoze si "jen" prihreje predehraty vzduch z motoru, takze o nekakych 10-15°C to nadkopne, ale pro to sklo je to uz pomerne dost na rozmrazeni. Slysel jsem, ze to v nejakych dieselech resi primo elektrohrevem z baterky, coz tedy ukazuje na to, ze tam holt ten vyrazny tepelny deficit je. Dam jeste omrknout to topeni, ale rohodne to varici fouka po 10-15 km, drive dejme tomu vlazne, odhad 25-30°.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 21.02.2011 08:43
od solfan
tak ja som vcera tiez este raz pozoroval...vonku -3, na ruku teply vzduch zacal zase po tych cca 3 km, teplota nastavena na 18 stupnov. klimu mam v zime vypnutu (sem tam zapnem, nech sa preicisti...)
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 21.02.2011 15:15
od jackdaws
bullit píše:jackdaws píše:je to mozne ale velmi neefektivne, mam vyhrievane predne okno a tiez mi do par minut uplne rozmrazi predne okno nemoze to mat aj on ?

Nene, resi mu to prave klimoska, vyhrivani nema a neefektivni to podle mne neni, protoze si "jen" prihreje predehraty vzduch z motoru, takze o nekakych 10-15°C to nadkopne, ale pro to sklo je to uz pomerne dost na rozmrazeni. Slysel jsem, ze to v nejakych dieselech resi primo elektrohrevem z baterky, coz tedy ukazuje na to, ze tam holt ten vyrazny tepelny deficit je. Dam jeste omrknout to topeni, ale rohodne to varici fouka po 10-15 km, drive dejme tomu vlazne, odhad 25-30°.
prave som myslel ze vyhrievanie klimou je velmi neefektivne... vacsinou je to rieseny elektr. ohrevom... niekde tu na fore to uz bolo riesene ze klima v aute sama osebe teda z energie z motora nedokaze oteplit vzduch, iba ak elektrickym ohrevom !!
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 22.02.2011 09:14
od solfan
dnes este jeden test, vonku -8 a teply vzduch podobne ako som uz pisal vyssie...takze mne zacne kurit celkom rychlo...a k tomu este vyhrievane sedacky

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 22.02.2011 10:11
od jackdaws
solfan píše:dnes este jeden test, vonku -8 a teply vzduch podobne ako som uz pisal vyssie...takze mne zacne kurit celkom rychlo...a k tomu este vyhrievane sedacky

dnes ma to napadlo ze by bodli vyhrievane sedacky...
a inak u nás -11 a po 2 minutach na volnobech ma uz prestalo bavit cakat na odmrazenie predneho okna tak som zobral po dlhsom case do ruky skrabku - bol dost ladu na okne....
a ozaj mam odsledovane ze pokial v aute vykurim na povedzme 22 pridem domov a len vystupim a hned zavriem tak vtedy okna jak dive zmrznu ladom, pokial ked pridem zaparkujem a necham --vyvetrat aby sa vnutro v aute ochladilo nezamrzne takmer VOBEC...
to len tak..
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 22.02.2011 10:46
od Vewehr
Má to logiku. Při vyšší teplotě je ve vzduchu víc vody, aniž by došlo ke kondenzaci. Po zavření auta ten vzduch zůstane uvnitř. Auto se ochladí, teplota povrchů (skla) klesne pod rosný bod při této vysoké absolutní vlhkosti, voda zkondenzuje a námraza je tu.
Když vyvětráš, nahradíš teplý vzduch se spoustou vody vymraženým z venčí, který má absolutní vlhkost (množství vodní páry) mnohem nižší. Teplota povrchů tak neklesne až pod rosný bod při dané vlhkosti a ke kondenzaci (námraze) nedojde. Proto taky vždycky větrám

.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 22.02.2011 14:24
od C-Maxis
Ja nijak intenzivne nevetram, parkuji v garazi, rano BC ukazoval -3(venku -10) a zadna namraza. Ale kolik je primo v aute nevim. Znovu si postezuji, nevim, proc to BC neukazuje, kdyz i s vnitrni teplotou pracuje.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 22.02.2011 15:21
od jackdaws
C-Maxis píše:Ja nijak intenzivne nevetram, parkuji v garazi, rano BC ukazoval -3(venku -10) a zadna namraza. Ale kolik je primo v aute nevim. Znovu si postezuji, nevim, proc to BC neukazuje, kdyz i s vnitrni teplotou pracuje.
BC to neukaze lebo vie ze by nas nasral ako mu dlho trva kym zohreje interier...

°°C
Napsal: 23.02.2011 08:39
od C-Maxis
Dneska jsem videl nazornou ukazku, jak se neprimo da zjistit zahraty motor.
Hodi se na to okamzita spotreba. Ja to sice na BC nemam, ale po vynulovani se prumerna spotreba nejakou dobu chova jako okamzita.
Dnes rano venku -12°C, garaz opet -3°C. "Okamzita" byla kolem 14 l/100 pri klidne a opatrne jizde. Teplomer v jeho oblibene teoreticke pozici na "60°C".
Po nejake dobe a jedne zastavce u skoly topeni uz davalo teply vzduch a "okamzita" klesla na zhruba 6 l/100. Teplomer stale 60°C.
Na tohle by se hodil merak na teplotu oleje.
Re: °°C
Napsal: 23.02.2011 16:56
od jackdaws
C-Maxis píše:Dneska jsem videl nazornou ukazku, jak se neprimo da zjistit zahraty motor.
Hodi se na to okamzita spotreba. Ja to sice na BC nemam, ale po vynulovani se prumerna spotreba nejakou dobu chova jako okamzita.
Dnes rano venku -12°C, garaz opet -3°C. "Okamzita" byla kolem 14 l/100 pri klidne a opatrne jizde. Teplomer v jeho oblibene teoreticke pozici na "60°C".
Po nejake dobe a jedne zastavce u skoly topeni uz davalo teply vzduch a "okamzita" klesla na zhruba 6 l/100. Teplomer stale 60°C.
Na tohle by se hodil merak na teplotu oleje.
vies ako zistt presne ako je zahriaty motor nepriamo ???
Okamzita spotreba a na neutrali, je to absolutne cislo nezavisle od rychlosti,kopca, prevod stupna , otacok motora...
u mna pri -11 okamzita 1,1-1,5 l/h a po zahriati 0,4,-0,5 l/h
pri jazde je to tazko posudit lebo to velmi skace... ale tiez pri pridani na 1 aj 20l/100kmh
Re: °°C
Napsal: 23.02.2011 17:23
od C-Maxis
2: jackdaws
C-Maxis píše:...okamzita spotreba. Ja to sice na BC nemam...
Tohle me nepomuze. Ja mam 99,9 l "okamzitou" pri stani

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 08.03.2011 13:52
od bruno1
Dnes jsem schválně také dělal test zahřívání svého Duratec HE 2.0 a zjistil jsem jednu zvláštní věc - v "diagnostickém módu BC", kde je jedna z položek teplota motoru, mi to ukazuje podle mě teplotu skoro o 40 st. vyšší než je skutečnost. Když jsem startoval, teplota vzduchu cca 2st, na BC 37. Teplota postupně rostla, rafika teploměru stále dole, vlažný vzduch cca po 500m, po cca 2km téměř skokově rafička vyleze na "střed budíku" - těsně pod 90st. Tady už se pak stabilně drží po celou dobu jízdy. Je zvláštní, že v tu chvíli kdy je na budíku naskočí 90 si teploty cca odpovídají - na BC 87st. Z topení v tu chvíli už "teplý" vzduch" Při další jízdě se již rafička nepohne, ale teplota na BC dále roste - při běžné jízdě se pohybuje cca kolem 125-130, v tu chvíli už z topení "horký vzduch" (cca 4-5km). Když se tomu řádně "naloží" není problém jít přes 130st, max bylo když jsem pak zastavil 137. st.!!

viz foto

.
pro porovnání jsem to sledoval na svém starém FF1 - ZetecE 1.8 - ten kupodivu fouká vlažný vzduch téměř okamžitě - 100-200m, ale motor se podle obou teploměrů zahřívá výrazně pomaleji - a údaje "Diagnostického módu" a rafičky si cca odpovídají, zahřívání končí u cca 83st (tak 5km).
Mám vyčteno že DuratecHE, by si měl udržovat záměrně vyšší teplotu kvůli emisím atd - cca 97st a má spešl vyhřívaný termostat, kterám to reguluje při požadavku na vyšší výkon. Také je to celohliník oproti litině u 1.8. T teploty v diagnostice BC jsou ale přinejmenším zvláštní...
Je toto normální? Může někdo testnout? Mám trochu strach jestli je vše OK...

Re: provozní teplota motoru
Napsal: 08.03.2011 19:02
od C-Maxis
Ja vcera delal test. Bylo -2°C a 90°C na budiku jsem dosahl az po 10 km. Jizda Prahou, vetsinou 50-70 km/h.
Trochu me prekvapilo, ze teplota vzduchu, ktera mi uz hrala ruce byla 20°C a pri nastaveni DIGI na 22°C AUTO nesel vzduch teplejsi, nez 40°C.
Nahraval jsem teplomer na video, tak to sem taky nekdy dam. Teda spis vysledky, video nema moc smysl.
Re: provozní teplota motoru
Napsal: 30.03.2011 22:09
od bullit
Ackoli to tady zaznelo, tak jsem tomu nechtel verit. Bylo to fakt novym termostatem, ale odhalit to moc neslo, proste vymena pokus omyl. Nakonec se normalne vzdy otevrel, ale trvalo mu to. Zacal otevirat pri cca 60°C, tam si pockal pekne dlouho a pak vyrazil nahoru, proste divnej kousek...