nevýhody dieselu (poradte)

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od Eidž » 19.09.2010 21:24

Diesel má větší účinnost, než benzin, ten je fyzikální fakt, proto spotřeba bude vždy nižší. Což vzhledem k cenám paliva jen snižuje provozní náklady.
U benzinu je zajímavá varianta přestavby na LPG. U ojetého vozu to z finančního hlediska ovšem prodražuje benzin plus LPG, nebot ojetina BA či nafta už bývá srovnatelná. A přestavba je plus 30 tis. Kč. (což je cena nových vstřiků do common railu...) U nového vozu je diesel za tučný příplatek a pokud fakt nejezdíte v desítkách tisíc km ročně, tak se to finančně nevyplatí.
A cena oprav - ano, každá ojetina žere prachy.
Studený benzin bude vždy víc žrát, než studený diesel.
Osobně jsem štastný, že nemám DPF. I když to znamená, mít starší ročník. Který má víc kilometrů a tím pádem větší riziko problémů. A pokud mě potká nemoc dieselů, tak jsem ochoten jít do opravy, nebot si to opravuji pro sebe a pro další dvěstě tisíc kilometrů.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


fanhob8
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: 09.06.2010 21:51

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od fanhob8 » 19.09.2010 22:02

ti eidž: můžeš mi tu někde napsat aspoň nějaké ceny za údržbu auta s motorem TDCI (vstřiky, čerpadlo, rozvoďák,výměna oleje atd.) Z TDCI mám strach právě kvůli common railu a podle fóra taky hůř startuje v zimě. Předem díky. Jinak s těma nákladama máš pravdu, můžu koupit špatně benzín a dám do toho stejně jako do špatně koupeného dieselu. Četl jsem to tady několikrát.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od ballu » 20.09.2010 08:02

Eidž: do 10km po studeném startu, je spotřeba nafty a benzínu celkově stejná. U benzínu je však výhoda, že dříve topí. Po nastartování má benzín o moc větší spotřebu, ale jen těch prvních 3-5km pak je motor prohřátý a spotřeba jde dolů a topí, což nafta dalších 5-7km stále jede do zahřátí na bohatší směs.To však nesmí pustit topení, to se pak km prodlužují. Po zahřátí jde spotřeba nafty rapidně dolů , a tím se dostane pod spotřebu benzínu. To pak je ta km mez, kdy nastává výhodnost naftového motoru , vzhledem k délce jetých km. Při cestách do 15km se nafta nevyplatí, spotřeba není o moc nižší jako benzín, olej by se měl měnit v půlce to je po 7000 km a opotřebení mechanických dílů taky dostane více zabrat. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od Ma.rt » 20.09.2010 19:56

minuly tyden me vezl soused v oktavce PD a zhruba na 5. km mel prumernou spotrebu 9, ja mivam s benzinem tak 10.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od tomason » 20.09.2010 20:06

:mrgreen: Já teda nevím ,když sme jeli z hor Liberec v zimě a marastu tak měl 4,5litru na PP.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od alexino » 20.09.2010 20:40

co se týče zimy, tak sem ještě neměl problém, jezdím s autem pravidelně i na hory, auto promrzlý na kost, několikrát sem vyjížděj za teploty pod -20 stupňů a zatím VŽDY auto naskočilo hned napoprvé. Tankoval sem naftu buď s VIFem (Shell, TopQ), nebo teď spíš Vervu... Za dva roky byla jediná oprava prasklá hadice k turbu (1500,- i s prací) - samozřejmě nepočítám výměnu destiček a podobné provozní záležitosti...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od ballu » 20.09.2010 22:21

Pánové, jste mimo mísu, stále se bavíme o prvních 10 km po startu, a tam jaksí nafta nemá v žádném případě navrch :( Jak píše Ma.rt kokta měla 9L/100km na 5km , on mívá 10L/100km, ale mu se to bude snižovat na dalších 5km na 8,5L/100km a bude to topit, což ta naftová kokta dalších 5 km bude žrát těch 9L/100km dále , ale budou vám mrznout prsty na nohou. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od Eidž » 20.09.2010 22:44

Já nevím jak jiné diesely, ale ten můj do 2 km topí (že by přídavné elektrické topení? ;-) ale to je snad u dieselu nutnost!). Ano, benzin mi topí do 1 km. Ale na ten 1 km mám vyhřívanou sedačku ;-)
Co se týká teploty chladící směsi, což není totéž jako prohřátí všeho, tak ještě nemám zimní zkušenost, ale 10 km, když bylo ráno chladno a jel jsem z garáže nestačilo.( Což je dáno tím, že jezdím v rovinné oblasti, diesel nemá zátěž a tak prohřátí chvíli trvá. Jenže, o to právě jde - čím víc tepla motor vyrobí, tím víc je přeměna spalování neefektivní, nebot motor má topit nebo točit? A při spalování benzinu vzniká víc tepla....)Nicméně PP ukazoval jako vždy na té trase, žádné zvýšení spotřeby, třeba o litr, dva, či dvacet jsem neregistroval.
Jakou mám spotřebu vidíte, jaká spotřeba bude v zimě uvidím.
Ceny oprav - zaokrouhleno, bez záruky - setrvačník (dvouhmota) + spojka 20 tis, vstřiky - nutno měnit všechny, jeden á 8 tis. + čerpadlo 20 tis. O výměně/opravě DPF nemám info, bo jej na autě nemám.
Delphi systém je náchylnější, později (od 2003 či 2004?) dávali Bosh a s tím už je (údajně) mín potíží.
Pokud bude řidič prasátko, tak mu spojka odejde dřív, pokud bude normální a bude vozit náklad, tak mu odejde taky.
Jinak toto vlákno je o tom, že lidi co nemají diesel a jen o něm něco slyšeli, tak píší, jak je poruchový a drahý... Ano, na tomto foru není problém najít hodně neštastníků, kteří se s TDCi mořili, až to raději prodali. Jestli hledáte nejméně poruchové auto, tak si kupte lítačku na autobus, nebot tam servis dělá někdo jiný...
A koupit diesel, který má najeto minimum, je jaxi nesmysl. Důležitý je, že s dieselem je třeba jezdit jinak, než s BA. Jinak každý, at se rozhodne, pro co chce. Ale jaxi je lepší psát o tom, co mám v garáži, než o tom, o čem jsem slyšel/četl...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od alexino » 21.09.2010 13:59

No, můj názor je ten, že jestli někdo řeší, kolik auto žere prvních 5 kilometrů, tak ať si opravdu žádný nekupuje!. Jinak potvrzuju že chrochta dýl topí, u mě to trvá zhruba 5 km. Ale tohle opravdu taky neřeším...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od ballu » 21.09.2010 15:39

alexino: tvá odpověď je trochu vytrhnutá z kontextu, nikdo tu neřeší spotřebu prvních 5km po startu. Jen jsou uváděny souvislosti při používání auta na kratší trasy a to jestli je proto vhodná nafta, nebo benzín. Všechna auta topí po 300 m , jedno více druhé méně, ale vždy něco za něco. a to nikdo z nás neodrbe jen trochu ovlivní. A první zásadní ovlivnění je na krátké couračky volba nafta nebo benzín. Další a to minimální je rozjetí po startu nebo to nechat 2 - 3min bublat na místě. I tuto věc mám osobně vyzkoušenou na stejné trase ráno do práce. Jednou jsem nastartoval ,vynuloval PP, nechal 3 min motor prohřát a pak vyjel. Při zaparkování u práce mě PP ukazoval nějakou hodnotu. Druhý den to samé, za stejného počasí , jen s tím rozdílem , že jsem po nastartování vyjel. Rozdíl spotřeby na 14km trase mě ukazoval PP 0,5L. Tak vím co zde píši. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od Ma.rt » 21.09.2010 19:13

Jak pise ballu, je to o tom, zda se nafta/benzin vyplati za danych podminek, ktery mame kazdy jiny. Asi tu vsichni kupujeme ojetiny a tam je porizovaci cena ojeteho auta BA nebo TD zhruba stejna a resime provozni naklady. Ja osobne docela zvazuju diesel, uz jen proto, ze jezdeni s nim se mi moc libilo :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od tomason » 21.09.2010 19:41

Zatím nic lepšího nikdo nevymyslel,diesel je nejefektivnější.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od Ma.rt » 21.09.2010 20:30

kdyz to beres z realnych moznosti co se tyce kW a spotreby paliva, tak ano. na druhou stranu vyssi poruchovost v porovnani s benzinem je neoddiskutovatelny fakt. ale je to urcite zachazenim ze strany ridice. Pokud se s TD jezdi slusne (a kdo to zaruci za majitele pred nami) a tankuje kvalitni palivo (u nas take neni samozrejmosti), tak verim, ze jsou to drzaky. Rovnez moda staceni tachometru moc naftakum nenahrava, protoze se asi staci vice (vyssi km najezd) a pak to mereni poruchovosti taky neni uplne spravedlivy.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od kaminek » 21.09.2010 21:17

Ma.rt,jezdil jsem mnoho let jenom s benzinovýma autama a s naftovými jsem pomalu opovrhoval :lol: .Ale jen do té doby, než jsem koupil diesla.Teď mám druhýho v řadě a řeknu ti ,že když někdy dám do vyhledávače nějakou značku auta,co bych třeba chtěl ,tak automaticky vyřazuji benzíny.Neříkám ,že jsou špatný ,ale pokud máš dobrýho diesla ,jseš z něj nadšenej .Hlavně ta spotřeba se s benzínem nedá vůbec srovnávat a že žere studený pomalu jak benzín není pravda .Jezdím do fabriky denně 13km s toho 2 km městem a nafťak mi bere minimálně o 2 litry méně než co bral benzín :wink: prostě je to tak.Je pravda že tu pár lidí má s nimi (diesly) problémy a pak to opticky vypadá že to jso časovaný bomby ,ale není to tak,jsou to držáci a benzín se mu nevyrovná.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: nevýhody dieselu (poradte)

Příspěvek od hihi » 22.09.2010 00:51

Ani jednu zimu jsem se při popojíždění v řádech jednotek kilometrů nedostal přes sedm litrů... Velmi obtížně se na druhou stranu dostávám pod pět (takhle ekonomicky to jde, ale jen když se kochám palivoměrem). Tím chci říct, že je zcela jedno, zda benzín, či nafta (zkušenost z TDDI). Nicméně, když jsem měl 1,6 16V Zetec v Escortu, to bylo v zimě hned teplo a kosa me ve fíkovi nesmírně štve...

Mimochodem: vzhledem k hustotě nafty a benzínu je spotřeba vztažená ke gramu paliva prakticky shodná... Objemově je to samozřejmě jinak a na pumpě se platí objem, ne hmotnost :-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host