Stránka 3 z 4

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 17.11.2012 14:35
od ustecak
HonzaFF píše:Vážení příznivci předřadných odporů, uvědomujete si jednu věc - že tím drasticky snižujete svítivost?
To je ale chybná dedukce. Jestliže do 12ti voltové žárovky jde skoro 15 V,tak se přežhavuje a tudíž i snižuje její životnost.Snížení napětí odporem je proto vhodné.Svítivost žárovky je daná jejím napětí a to má být 12 V (+/- něco).

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 17.11.2012 20:13
od Zdema74
Mam namontované předř. odpory již dva roky a zatím bez výměny žarovek.A svítivost se mi nezda menší .

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 07:37
od stano.
ustecak píše:
HonzaFF píše:Vážení příznivci předřadných odporů, uvědomujete si jednu věc - že tím drasticky snižujete svítivost?
To je ale chybná dedukce. Jestliže do 12ti voltové žárovky jde skoro 15 V,tak se přežhavuje a tudíž i snižuje její životnost.Snížení napětí odporem je proto vhodné.Svítivost žárovky je daná jejím napětí a to má být 12 V (+/- něco).
Ta ziarovka ma sice na sebe napisane 12V. Ale predsa je to auto ziarovka. Nikde inde sa nepouziva. A auta maju napatie palubnej siete 13.8 - 14.5V. Predpokladam, ze vyrobcovia ju dimenzuju prave na toto napatie.
Treba pocitat aj s ubytkom napatia na kabloch, vypinacoch, spojoch, atd.

Co som nasiel podrobnejsie info, tak Osram udava parametre ziaroviek pri napati 13.2V.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 10:42
od kemo
Taky mi žárovky odcházely poměrně často (cca jednou za půl roku a 8000km). Pak jsem nuceně vyměnil alternátor a související a od té doby bez problémů.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 10:52
od Infinter
Já jsem si taky pořídil předřadné odpory a je to OK. Svítivost je stejná, jen mi to naposledy v servisu seřídili tak, že na nulu svítím jen kousek před auto :nixw:

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 11:24
od vitacz
Co to je za kravinu, jak na 0 můžeš svítit jen před auto? To jako na 5 svítíš pod auto? :D

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 12:43
od VH123
VA charakteristika vlákna žárovky není lineární, odpor roste spolu s teplotou, takže tu největší proudovou prdu dostane vlákno než se rozžhaví, proto taky žárovky praskají nejčastěji při rozsvěcení. Stejnou práci pro odstanění špičky by udělala třeba zenerka nebo transil, ale tohle je výrazně levnější řešení.
Jelikož jsem zkusil porovnat baj voko svítivost obou světel kdy u jedné žárovky už byl připojený odporový drátek a u druhého ne, myslím že rozdíl ve svítivosti je okem nepostřehnutelný.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 13:06
od spanel
Jestliže .... Osram udava parametre ziaroviek pri napati 13.2V, pak dle informací na netu je snížení napětí na žárovce díky odporovému drátu cca 0,5 V. To pak vychází "přepětí" stejně až na cca 14,2 V, tedy o 1 V na žárovce.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 13:40
od Infinter
vitacz píše:Co to je za kravinu, jak na 0 můžeš svítit jen před auto? To jako na 5 svítíš pod auto? :D
Jasně že ne, ale měl jsem to původně tak, že 0 při prázdném autu svítila trochu nahoru nad silnici (mírně oslňovala), takže stačilo to stáhnout o chloupek níž a by to ideál. Teď to mám tak, že mi to co mám nestavené na 0 bych, chtěl mít tak na 2-ce. Ale to už jsme OT.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 14:19
od stano.
spanel píše:Jestliže .... Osram udava parametre ziaroviek pri napati 13.2V, pak dle informací na netu je snížení napětí na žárovce díky odporovému drátu cca 0,5 V. To pak vychází "přepětí" stejně až na cca 14,2 V, tedy o 1 V na žárovce.
Oni udavaju parametre pri tomto napati. To neznamena, ze je to idealne prevadzkove napatie. A nezabudaj na ubytok napatia na kabloch, spojoch, vypinaci, atd.
Ja idem dnes/zajtra dorobit pridavne uzemnenie svetiel. Mam predFL auto (H4) a svetla som dal poFL (H7+H1). Na dialkovych teraz svietia obe ziarovky, na co nie je stavana zem. Pri tejto prilezitosti odmeriam ubytok napatia na kabloch, zaujima to aj mna.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 19.11.2012 20:14
od vitacz
Infinter píše:
vitacz píše:Co to je za kravinu, jak na 0 můžeš svítit jen před auto? To jako na 5 svítíš pod auto? :D
Jasně že ne, ale měl jsem to původně tak, že 0 při prázdném autu svítila trochu nahoru nad silnici (mírně oslňovala), takže stačilo to stáhnout o chloupek níž a by to ideál. Teď to mám tak, že mi to co mám nestavené na 0 bych, chtěl mít tak na 2-ce. Ale to už jsme OT.
Aha teď chápu :-) :palec_nahoru:

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 20.11.2012 20:51
od stano.
Takze tu su vysledky merania.
Mam FoFo I, pred FL model. A namontoval som svetla po FL.

Volnobeh, napatie v palubnej sieti: 14.1V - 14.2V
Zapnutie stretavacich H7, napatie v palubnej sieti na volnobehu: 13.8V
Zapnutie stretavacich H7, napatie na svorke H7: 13.1V
Zapnutie stretavacich H7 + dialkovych H1, napatie na svorke H7: 12.8V

Kedze mam predFL auto, kabelaz ma len jeden minusovy kabel zo svetla, pretoze v H4 svieti bude jedno alebo druhe vlakno. PoFL maju uz dva, kedze svietia H7 a H1 naraz. Takze som na doma robenej prepojke do svetiel vytiahol jeden minusovy vodic, dal na neho ocko a ukostril. Takze svetlo je pripojene na karoseriu priamo cca 30cm kablom. Vysledok: v poslednom merani stuplo napatie na H7 z 12.8V na 13.2V.

Vysledok: To, ze Osram udava parametre ziaroviek pri 13.2V je opodstatnene. Ono tam tych cca 13.2V naozaj je!

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 28.07.2013 20:44
od Roztrzity
měním žárovky 2x - 3x ročně, nadávám, ale neřeším.

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 28.07.2013 22:22
od HonzaFF
Roztrzity píše:měním žárovky 2x - 3x ročně, nadávám, ale neřeším.
Já jsem na tom podobně - měním tak po 10 tis. a pokaždé u toho nadávám tak, že by se průměrný dlaždič přiučil :huraa: :wallbash:

Re: H 7 často odcházejí

Napsal: 28.07.2013 22:33
od Standa.64
Mám vyzkoušené,že pokud prdne žárovka tak vyměním obě.Jejich výdrž je potom delší.Dřív jsem cca po 7-8 měs. měnil pouze tu vadnou,ale do měsíce praskla i druhá.Někde jsem se dočetl.že jetá žárovka má menší odpor vlákna,tím pádem skrz ní teče větší proud než v nové a rychleji odejde.Nyní mi žárovka odejde tak po ročním provozu.