Stránka 3 z 10
Re: Turbo
Napsal: 23.07.2010 23:40
od _djproces
bavme sa o studenom pri teplom bez debaty ze ides pri 2500 otackach turbinka nech fuka to je jasne
Re: Turbo
Napsal: 24.07.2010 07:18
od buceek07
Tak u studenyho radši tu trojku...ty ot. sou tam cajkovy...záleži na noze...2500ot. není moc záleži jak rychle to na ně vyhoniš atp...a 1200ot na 4 je při nějakejch necelejch 50 blbost...nechtěl bych byt ten motor...tedá já mám benzín a 50 na 4 jezdím, ale až je to zahřáty a stejně je tam víc ot. jak 1200...u miho dvoulitru je 4 při 50 cajková a minimální konstrukční rychlost na 5 je 53 a to je nějakých 1800ot+-...
Re: Turbo
Napsal: 20.08.2010 12:00
od palacinka
Tak u ropáka je na čtverku při 50km/h na otáčkoměru 1500ot. a ne žádných 1250ot. a vzhledem k tomu, že kdybych měl se studeným TDCi točit maximálně 1800ot. tak se skoro ani nerozjedu

. A já např. i za studena točím až do cca 2250ot., ale taky záleží jakým způsobem se k tomu dostanu, protože je rozdíl tomu šlápnout a rychle motor do těchto otáček doslova vyhonit a nebo v klídku jemným zacházením s plynovým pedálem se k těmto otáčkám dostat a vzhledem k tomu, že máme proměnlivou regulaci lopatek v turbu, tak turbo při jemném zacházením s plynovým pedálem dává jiný a nižší postupně se zvyšující tlak na základě s jemným zacházením s plynovým pedálem než když tomu prostě vytnu skoro na podlahu a turbo se snaží jet na max., toto jde prostě cítit i v sedadle jak motor tlačí, tudíž se prostě v mém případě nemusím v tomto případě ničeho bát, prostě motor nepodtáčet a to ani za studena a ani za tepla a klidně motor za studena lehce vytočit ale jemně, ne jako magor, magorovi stejně nepomůže cokoli říkat, ten si bude pořád dělat a tvrdit co se mu zachce.
Re: Turbo
Napsal: 20.08.2010 14:13
od HmerX
Amen

Re: Turbo
Napsal: 14.09.2010 15:47
od ACEMajky
_djproces - sorry,a le neco si o tom precti a v necem se taky pohrabej
jaky obtokovy ventily, kde jsi to videl, kde jsi to cetl..
Jaky ze je lepsi jet v obci 50 na 4ku pri 1200, nebo na 3ku pri 2500ot - tu prevodovku mi ukaz. Aspon teda co ja vim, tak prevodovka v TDCi mondi dela na 4ku pro 50km/hod 1500ot a na 3 ku tam bude kolem 2100-2200ot...
Jediny co muze ublizit turbu pri studenym motoru je nizka mazivost, pokud pouzicvas shit olej. Po nastartovani trva synterice zhruba asi 10-15s nez se dostane do vsech mist, proto se doporucuje nakopnout pri mrazech a chvili pockat nez vyrazis, cili pokud vyrazis hned a na vyssi otacky, tak do turba jeste nemusi jit olej nebo ma malou mazivost a turbo proste neni mazany, coz pri tech otackach, co toci je nevhodne...
Dalsi vec je dochlazeni turba, proste je mazany olejem z motoru a jak ej turbo po rychle jizde rozpaleny, tak proste vypnout hned motor znamena napeceni oleje na osicku turba...
Kdyby jsi mel jeste nejaky dotaz, nevahej napsat...

Re: Turbo
Napsal: 14.09.2010 18:28
od Brehowicz
No myslím že tady už nenapíše nic,dostal tu dobry kapky.
Re: Turbo
Napsal: 15.09.2010 14:35
od buceek07
Re: Turbo
Napsal: 16.09.2010 09:15
od ACEMajky
vis jak, tak at si o tom aspon neco precte, precijenom na escortu sem menil turbo obyc s wastegate za turbo s promenlivou geometrii lopatek, tak vim o cem mluvim

Re: Turbo
Napsal: 10.11.2010 18:25
od pette
neví někdo co odchází na el. regulátoru k turbu (turbo po diagnos. je prý OK) Mo 2006 TDCI 96Kw
nebo kde regulátor sehnat nebo kdo jí umí opravit ? V servisu chtějí nesmyslný prachy

Re: Turbo
Napsal: 10.11.2010 19:44
od ACEMajky
Obecne je s tim problem a je to k nesehnani, jedine komplet s turbem....
V nej pripade je spatny kontakt na dratkach na zakladni desce..
Re: Turbo
Napsal: 26.04.2011 17:46
od zdenek34
Pokud někdo má nebo v budoucnosti bude mít problém s el. regulátorem turba u TDCi, tak dejte vědět. Mám kontakt na chlápka, který toto opravuje a podle druhu závady si bere od 2 do 3 tis. Kč. Pošleš mu svůj regulátor, on ho opraví a pošle hned zpět. Přesně jak říkáte je to k nesehnání nebo za hříšné peníze.
Re: Turbo
Napsal: 26.04.2011 18:30
od Vlada
Kontakty (drátový propojky), motůrek a nebo vůle na šneku. Elektronika (plošňák) podle mě neodejde... jestli je zatuhlý táhlo tak to bude motůrek a možná šnek.
Re: Turbo
Napsal: 26.04.2011 19:03
od Brehowicz
Ale jo odcházi i ta elektronika na plošňáku,možná tím když je dlouhodobě zvýženy prutok ampér tím že je to přituhnuté a jde to huř ,možná vlhkostí ,kdo ví.
Re: Turbo
Napsal: 13.05.2011 21:03
od Venca a Martinka
Tak to tu čtu a to co tu cintá ten panáček za bludy to je teda maras pane Karas.
Já si nedovedu představit jak ráno nastartuju a vyrazím po ujetí 500m do fajnového stoupátku a točím si do 1500ot.To bych jel na 1 a těm ostatním řidičům zamnou by vypadaly vlasy!Takové mám rád

.Proto 250m jedu z kopce a točím do 1750ot.a lehce šlapu na plyn tak až cítím menší odpor je to asi ve 15%+- pak hezky dojedu až na kope na 5 rychlostní stupeň aniž bych motor nějak trápil pořád udržuji tak 1700ot a nebo prostě podřadím.(Kopec není tak dlouhý,takže ho skoro setrvačností vyjedu,ale když jedu o ulici níž tak musím zastavit na stopce a začínám přímo pod kopcem)
Ale to prostě musí člověk cítit že ten motor prostě trpí.Já se divím že ten motor po 300 000KM nevyleze a každé ráno tě nekopne hezky do PRDELE.
Re: Turbo
Napsal: 13.05.2011 22:58
od psena
Ja jezdim bezne plynule po rovince nebo z kopecku od 1500ot/min.
Nevidim jedinej duvod , proc by to melo vadit klikove hrideli nebo dvojhmotnostnimu setrvaku.
Nejak si to nedokazu mechanicky vysvetlit.
Ale chapu, ze je dobry motor obcas procistit tim, ze ho pekne prozenu. Tohle zjisteni me potesilo...zitra dostane kour.