1.8 - volnoběžné otáčky
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jirik 1.8 tak to ti snad musí stačit chlapy ti to tu popsali do posledního detailu a já s nimi sto pro souhlasím už jsme to tu jednou vše řešili a tímhle vším prošli, mě ještě pomohlo opětovné doštelování toho šroubku na tom vol. ventilu a pak odpojení baterky na půl dne ale sto pro to prostě pořád není !
1.8 16v Ghia combi 1999
-
- Junior
- Příspěvky: 256
- Registrován: 20.02.2010 19:35
- Bydliště: Brno
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Díky moc za rady. Peťulák mě po SZ již dával typy. Ale zkusil jsem odpojit AKB a nechal jsem ho pár minut odpojený. Po připojení jsem auto projel a hle, jezdím 3 týdny a volnoběh při dobržďování a dojíždění sám od sebe neleze až k těm 5000 (samozřejmě, někdy je 1200 ot/min, ale to se dá snést), jak se mě to před těmi 3 týdny projevovalo. Je to zajímavé. Jako, co jsem si auto koupil, tak jediny co se mě projevuje je podržení otáček při přeřazení (to mě neptrápí vůbec, zvykl jsem si) a někdy jakoby zaseknutí otáček, které zde popisoval Bullitt (taky jsem si zvykl, pač se mě to stalo tak 3x do měsíce). Horší problém bylo toto, protože tento problém přetrvával stále. Jinak ani všeobecně s volnoběhem jsem problémy neměl, otáčky padají relativně dobře. Přece jen lidi se na mě divně dívali (stejně jak na Bullitta, který zde také popisuje problém), když jsem dojížděl ke křižovatce a auto prostě samo od sebe přidaválo z 1000 ot/min na 2, 3, 4 až k 5000 a až jsem zastavil do 0km/h, tak to po 2s padlo na cca těch 900 ot/min. Vypadal jsem (s prominutím) jak blbec za volantem.
Auto mám od února a vlastně toto byl první problém, který mě dostal. Jako je možny, že tím, ja jsem odpojil ŘJ, tak jsem smazal nějákou závadu, která to mohla způsobovat v řízení motoru. Těžko říct. Zatím tedy jezdím a uvidím jak se to bude vyvíjet.

Ford Mondeo kombi 2.0 (107kW), 2010
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
Ford Focus sedan 1.8 (85kW), 1999, GHIA - R.I.P.
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
O.K.--- chce to chlapci, trochu štelovat a štelovat. A trochu toho našeho kutílství!!!Filous píše:Jirik 1.8 tak to ti snad musí stačit chlapy ti to tu popsali do posledního detailu a já s nimi sto pro souhlasím už jsme to tu jednou vše řešili a tímhle vším prošli, mě ještě pomohlo opětovné doštelování toho šroubku na tom vol. ventilu a pak odpojení baterky na půl dne ale sto pro to prostě pořád není !
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
O víkendu jsem udělal poladění otáček podle uvedeného návodu a vyzkoušel během týdne chování:petulak píše:Dal jsem nový snímač km na převod. Za 2. nový volnob. ventil. Za 3. vyčistil drážky na sníma. klapky. Za 4. vyčistil váhu vzduchu. Za 5. vyčistil klapku a celé těleso klapky. Dále jsem na dorazový šroub klapky dal matičku M5. Odpojil jsem konektor od volnob. ventilu, přitáhl jsem tu matičku M5, tak aby motor držel cca 1000 ot. Pak jsem zapojil zpět konektor voln. ventilu, ot. se zvednou asi na 1500-1700. Povoloval jsem pak tu M5 a zárověn přitahoval ten šroubek na volno.vent. až jsem se dostal na těch 750-800 ot. Klapka je sice ne na 100 procent zavřená, ale tu mezírku cca 0.01-0.02 milimetru snímač klapky nezaznamená, vůle tam jsou nepatrné. Toto jsem dělal na teplém motoru. Za studena po nastartování jsou ot. tak 1200-1300. Asi po 2 až 3 minut. spadnou na 950. Pak už při jízdě drží 750-800. Při přeřazování ani nelezou nahoru. Je fakt,že než odjedu od garáže a zamnknu vrata a branku tak už jsem na těch volno. ot. je to tak cca 5 min.
Jinak před tím jsem na tom volnoběhu laboroval dlouho a dělal i jiné skopičiny s odpoj. konekt. na všech čidlech a zkoušel a zkoušel. I jsem si udělal vypínač voln. ventilu přijízdě ale to ŘJ nebrala. Zatím to funguje. Snad ti tento "návod " bude k něčemu!
- klapka+okolí a MAF jsem nečistil - vše bylo čisté
- voln.ventil mám krátce nový, stejně tak ventilek odvětrání klikovky, zkontrolovaná funkce snímače polohy klapky, veškeré hadice kolem sání těsní
- nasadil jsem spínač spojk.pedálu, aby normálně fungoval
- teplý motor: při odpojeném konektoru voln.ventilu jsem matičkou na dorazovém šroubku klapky nastavil 1000ot.(znamená to jako trochu sešlápnutý plyn)
- po zapojení konektoru voln.ventilu otáčky vylezly něco pod 1500ot.(petulak píše 1500-1700)
- petulak píše "Povoloval jsem pak tu M5 a zárověn přitahoval ten šroubek na volno.vent. až jsem se dostal na těch 750-800 ot." - tady si nejsem trochu jistý, šroub na voln.ventilu se dá zcela zašroubovat a k tomu ty otáčky doladit matičkou. Nebo kde mám skončit s utahováním toho šroubu?
Poznatky:
- po nastavení teplý motor běžel dobře, po několika startech volnoběh stále držel, při prošlápnutí plynu se otáčky vracely na volnoběh ukázkově
- druhý den ráno(studený motor) motor naskočil, ale volnoběh nízko(tak ani ne 700ot.), potom ot. vylezly tak na 1500ot., chvíli docela kolísaly 1000-1500, pak se ustálily, ale se znatelným neklidem
- během prvních km jízdy otáčky při řazení padaly hodně rychle, ale moc nízko(pod 500), motor vždy skoro chcípnul(blikla kontrolka nabíjení) - tohle se ale během několika km zlepšilo(zřejmě s ohřátím motoru). V té době bylo chování otáček podle mých představ.
- po nějakých 10km, ve městě najednou začala hrůza - ŘJ si nějak začala držet otáčky = pomalé padání a vystřelování otáček při řazení, při rozjezdech bylo cítit, že ŘJ přidává voln.ventilem a tím auto začalo zrychlovat, musel jsem hodně ubrat plyn, pak i po mírném přidání plynu si zase ŘJ přidala ještě víc, takže stabilní jízda skoro nemožná
- odpoledne cesta z práce podobný děs - vystřelování ot. a pomalé padání při řazení, samovolné přidávání
- musel jsem zase vyndat spínač spojky, což chování vrátilo přibližně na úroveň před "laděním" otáček, jen je studený volnoběh méně stabilní(ŘJ má více práce je uregulovat více přivřeným voln.ventilem) a za tepla je volnoběh trochu níže, což ale nevadí.
Takže teď už vážně nevím, co s tím.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
To je právě to ono, štelovat obojí tak aby ventil fungoval a klapka taky. Ten šroubek na ventilu nesmíš utáhnout na doraz, to ho pak zavřeš. Che to cit a štelovat a štelovat. Neboj,já to dělal celej den. Ohřát-štelovat-projed, nechat vychladnout: štelovat-projed atd. Zkus za tepla: klapku nech zavřenou, přitahuj šroub. venti. až motor bude mít tak 300-400 ot. pak matičkou na dorazu citlivě povoluj klapku, ta se ti bude nepatrně / těch 0.01-02 mm/otvírat, tím docílíš těch 750-800 ot. Ventil funguje.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Když ten šroubek utáhnu úplně, tak ventil stále zůstává pootevřený - je to stejně u nového i původního ventilu. Naopak u escortu byl pístek ventilu v klidu zcela uzavřený(pružinou).
Podobný nastavení(mírně šroubkem přivřít voln.ventil a pootevřít klapku dorazem) jsem už před dobou zkoušel, ale ŘJ to časem doladila zpět a bylo to jako předtím. Nicméně zkusím ještě najít nějaké optimum v nastavení obojího.
Ještě k tý škrtící klapce - máš také tu klapku takovou prohnutou, která v klidu(bez plynu) je pootevřená, pak se mírným přidáním plynu skoro uzavře a pak dál už se otevírá normálně až do maxima? Aspoň takhle je to jako výchozí nastavení u mě.
Osobně si myslím, že tohle stejně nevyřeší můj problém s nepadajícíma otáčkama při řazení a zastavení, hlavně při ostřejší jízdě - tam si ŘJ ventil otevírá sama a s tím asi neudělám nic.
Podobný nastavení(mírně šroubkem přivřít voln.ventil a pootevřít klapku dorazem) jsem už před dobou zkoušel, ale ŘJ to časem doladila zpět a bylo to jako předtím. Nicméně zkusím ještě najít nějaké optimum v nastavení obojího.
Ještě k tý škrtící klapce - máš také tu klapku takovou prohnutou, která v klidu(bez plynu) je pootevřená, pak se mírným přidáním plynu skoro uzavře a pak dál už se otevírá normálně až do maxima? Aspoň takhle je to jako výchozí nastavení u mě.
Osobně si myslím, že tohle stejně nevyřeší můj problém s nepadajícíma otáčkama při řazení a zastavení, hlavně při ostřejší jízdě - tam si ŘJ ventil otevírá sama a s tím asi neudělám nic.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Klapka je trochu jako by prohnutá, ale jestále zavřená/až na těch 0.1-0.2mm/ jak jsem ji naštelo.
Ale jestli se ti při přidání zavře a pak otevře, tak tam asi bude ten problém. mě se normálně z volnoběhu otvírá áž do plna. A k omu ventilu: když přitahuješ ten šroubek ,tak zkracuješ dráhu plunžru a tím zmenšuješ množství vzduch, který tam"protéká". Když je mezera plunžru větší tím více vzduchu tam letí, a tím více otáček. No nic, budem laborovat dál. To by v tom byl čert, aby jsme to nezeštelovali.

Ale jestli se ti při přidání zavře a pak otevře, tak tam asi bude ten problém. mě se normálně z volnoběhu otvírá áž do plna. A k omu ventilu: když přitahuješ ten šroubek ,tak zkracuješ dráhu plunžru a tím zmenšuješ množství vzduch, který tam"protéká". Když je mezera plunžru větší tím více vzduchu tam letí, a tím více otáček. No nic, budem laborovat dál. To by v tom byl čert, aby jsme to nezeštelovali.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Jak můžete štelovat klapku pomocí dorazovýho šroubku, když ani nevíte na jakou hodnotu jste nastavili potenciometr škrtící klapky? To vám je uplně jedno když pak hlásí třeba 1V řídící jednotce a ta si pak myslí že je přidaný plyn? Bohajeho.... 

Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- Filous
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 01.08.2009 17:23
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Já jim rozumim chlapum zajímaví je že ve Fordu kde na to maj cajky a měli by tomu rozumět s tim taky nic neudělaj a to si to vše můžou proměřovat a vyměňovat vše možné i nemožné až do aleruja jen laborujte a třeba na něco nakonec přijdete hodně zdaru !
1.8 16v Ghia combi 1999
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
A ty si myslíš,že ten snímač registruje 0,1-0.2 mm- odchylky? Zkus ten snímač rozebrat a uvidíš ty vůle na uhlíkových drážkách.A neb : pomož nám ostatním s touto závadou. Co se týče elektrické funkce tohoto snímače,- myslíš že je neznám??cr4sh3r87 píše:Jak můžete štelovat klapku pomocí dorazovýho šroubku, když ani nevíte na jakou hodnotu jste nastavili potenciometr škrtící klapky? To vám je uplně jedno když pak hlásí třeba 1V řídící jednotce a ta si pak myslí že je přidaný plyn? Bohajeho....
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
1. Ty odchylky to registrujepetulak píše: A ty si myslíš,že ten snímač registruje 0,1-0.2 mm- odchylky? Zkus ten snímač rozebrat a uvidíš ty vůle na uhlíkových drážkách.A neb : pomož nám ostatním s touto závadou. Co se týče elektrické funkce tohoto snímače,- myslíš že je neznám??
2. Rozdělaný jsem to měl a rozhodně tam vůle nikde nemám, jestli ty jo, tak je to jedna z chyb
3. Teď mluvíš o odchylkách 0,1-0,2mm ale vejš píšeš že s tim má točit jak kolotočář z lunaparku.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
3. Teď mluvíš o odchylkách 0,1-0,2mm ale vejš píšeš že s tim má točit jak kolotočář z lunaparku.[/quote
Ale ta vůle/0,1-0.2mm je vůle pootevření klapky. pro proud vzduchu. Klapka má průměr cca 6 cm. Osička snímače a tudíž klapky je obdélníkové tvaru cca 9mm na cca 5mm. A tam ta vůle je laicky nezměřitelná. Jinak všude píšu: S CITEM povolovat a nebo utahovat:
Nekritizujej naše postupy, ale spíš porad.
Ale ta vůle/0,1-0.2mm je vůle pootevření klapky. pro proud vzduchu. Klapka má průměr cca 6 cm. Osička snímače a tudíž klapky je obdélníkové tvaru cca 9mm na cca 5mm. A tam ta vůle je laicky nezměřitelná. Jinak všude píšu: S CITEM povolovat a nebo utahovat:
Nekritizujej naše postupy, ale spíš porad.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- cr4sh3r87
- .
- Příspěvky: 559
- Registrován: 28.09.2008 14:21
- Bydliště: Přerov
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Pokud pootočíš klapkou, ať je to o jakej kousíček chceš, změníš tím krajní hodnoty potenciometru škrtící klapky. Po tomhle zákroku musíš tedy udělat výmaz krajních hodnot načtené jednotkou (na diagnostice). Po výmazu stačí rožnout kontrolky a prošlápnout plyn několikrát nadoraz ať se nastavěj nový hodnoty.
To k té klapce.
Dál:
Brždění motorem není jen otázka vypnutí paliva jak se mnozí domnívaj. no nechce se mi to psát vlastními slovy, tak ti to sem zkopnu z jinýho webu.
Jestliže řidič během jízdy uvolní pedál akcelerátoru a tím zcela uzavře škrtící klapku, je motor poháněn kínetickou energiívozidla. Tento jízdní stav se nazývá decelerace. Z důvodu sníženíspotřeby paliva a škodlivých emisívýfukových plynů je při tomto stavu omezena dodávka paliva. Před vypnutím vstřikovacích impulsů se nejdříve změní okamžik zážehu (pozdější zážeh), aby se zmenšil skok točivého momentu. Po překročení určité otáčkové hranice (nad otáčkami volnoběhu) dojde k obnově vstřikování. Tato otáčková hraniceje uložena v řídící jednotce v závislosti na různých parametrech, jako je například teplota motoru nebo otáčková dynamika, aby nedocházelo v žádném provozním stavu ke kolísáníotáček. Při prvních obnovených ímpulsech je nutné opět vytvořit palivový film. Řízení okamžiku zážehu musízároveň zabezpečit hladký náběh točivého momentu.
K vašemu problému jen řeknu to že možná hledáte uplně na špatném místě, co když je chyba v jednotce? V softwaru? U mě to je chyba v jednotce nejspíš, pač po výmazu se auto chová naprosto super, ale po ujetí cca 100km to začne dělat to co vám, akorát mě padaj otáčky při řazení rychlej.Na plněprogramovatelné jednotce mi auto jezdilo, tak jak auto jezdit má, byl to luxus.
To k té klapce.
Dál:
Brždění motorem není jen otázka vypnutí paliva jak se mnozí domnívaj. no nechce se mi to psát vlastními slovy, tak ti to sem zkopnu z jinýho webu.
Jestliže řidič během jízdy uvolní pedál akcelerátoru a tím zcela uzavře škrtící klapku, je motor poháněn kínetickou energiívozidla. Tento jízdní stav se nazývá decelerace. Z důvodu sníženíspotřeby paliva a škodlivých emisívýfukových plynů je při tomto stavu omezena dodávka paliva. Před vypnutím vstřikovacích impulsů se nejdříve změní okamžik zážehu (pozdější zážeh), aby se zmenšil skok točivého momentu. Po překročení určité otáčkové hranice (nad otáčkami volnoběhu) dojde k obnově vstřikování. Tato otáčková hraniceje uložena v řídící jednotce v závislosti na různých parametrech, jako je například teplota motoru nebo otáčková dynamika, aby nedocházelo v žádném provozním stavu ke kolísáníotáček. Při prvních obnovených ímpulsech je nutné opět vytvořit palivový film. Řízení okamžiku zážehu musízároveň zabezpečit hladký náběh točivého momentu.
K vašemu problému jen řeknu to že možná hledáte uplně na špatném místě, co když je chyba v jednotce? V softwaru? U mě to je chyba v jednotce nejspíš, pač po výmazu se auto chová naprosto super, ale po ujetí cca 100km to začne dělat to co vám, akorát mě padaj otáčky při řazení rychlej.Na plněprogramovatelné jednotce mi auto jezdilo, tak jak auto jezdit má, byl to luxus.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: 1.8 - volnoběžné otáčky
Tak jsme zase o něco chytřejší. mě to co jsem popisoval funguje. Dokonce si myslím,že to i mín "žere". Hlavně aby se to podařilo odstranit i ostatním. Od toho tu vlastně jsme. Abychom si radili.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host