Stránka 182 z 187
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 07:10
od Ma.rt
enjoy píše: 14.03.2021 22:06
Marte, dávej si bacha, mě už maxik taky balil
Taky ti psal SZ, "ze by rad zakopal valecnou sekyru s ze prece nebudeme zli kluci a ze muze poslat i fotecku?"
Ja se fakt po...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 07:56
od maxik25
Ale no tak Ma.rt , co nám to tady podsouváš

já tobě SZ ??

Koukám stejná konspirace jako všechno zde od vás napsáno
A když se na vás dva " hošany"

kouknu a porovnám: stejné bydliště, stejné auta, stejné přiteplené názory, tak mi z toho jednoznačně vychází to co píšeš: teplý bratři v 2,0 Mondeu

tak už jen pro to bych si stejné auto nikdy nekoupil, když vidím kdo v tom jezdí
A jen tak pro pobavení ostatních, můžeš udělat printscreen obrazovky s údajnou SZ ??

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 08:41
od Sentik
Kaspik píše: 14.03.2021 11:46
.......
Tak jsem si počet fajn část o PHEV řešení v pořádným autě ... no a pak to šlo zas do hajzlu
Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/ tam někde 15 stranek vzadu psal, že nechápe, jak se můžem radovat nad podobným řešením,
Hmm, já to pořád vidím jako fajn kompromis jehož jedinou nevýhodou je jeho složitost a případná servisní náročnost....
Ale ta je mi nakonec vlastně ukradená
Ale pravidelný denní ježdění (což je pro většinu lidí stejně do 50km) odjezdit na elektro a k tomu mít normální motor, proč ne.
Kaspik píše: 14.03.2021 13:12
Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT

), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Tady jen za sebe dodám... Já mam podobnej pocit pokaždý, když jedu s čímkoliv co má CVT. To je jak projíždka v mixéru...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 10:31
od Kaspik
Sentik píše: 15.03.2021 08:41
Hmm, já to pořád vidím jako fajn kompromis jehož jedinou nevýhodou je jeho složitost a případná servisní náročnost....
Ale ta je mi nakonec vlastně ukradená
Za mě je pořád ještě nevýhoda i pořizovací cena (jako u většiny novejch věcí, viz elektrokola - mají momentálně raketovej boom a vývoj rychlej jako telefony pár let zpět, ale to se usadí), a pak ta hmotnost pokud bys PHEV uvažoval do menšího auta na tyhle potřeby - mít 1.5EcoBoost + 15kWh baterku ve Fiestě nebo Focusu (aby manželka mohla dojíždět těch 30km na elektro) je u auta týhle velikosti mnohem větší nárust než třeba u Exe... Zase se ti ale líp rekuperuje tou hmotností.

Takže možná jen ta cena teď.
Sentik píše: 15.03.2021 08:41
Kaspik píše: 14.03.2021 13:12
Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT

), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Tady jen za sebe dodám... Já mam podobnej pocit pokaždý, když jedu s čímkoliv co má CVT. To je jak projíždka v mixéru...
Já jinak moc zkušeností s CVT nemám, ale tahle mě dost odrazuje od toho je získávat.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 10:40
od Sentik
No jo, váha a náročnost na umístění - to je fakt.
Třeba u Kugy se s tím tuším moc nemazlili a prostě tu baterku "připlácli" zespodu, zadeklovali a nazdar
V další generaci už to asi poladí líp.
To je těžký, přitom zrovna u aut velikosti Fiesty/Pumy/Focuse by to asi mělo největší smysl, protože jejich využití kolem města je asi jinde než u těch velkých aut. Ale i tohle se počítám bude vyvíjet a to rychle - automobilkám nic jinýno nezbejvá - když to jde "befelem"
Otázka je, jestli se půjde touhle cestou - PHEV i do menších aut a nebo se půjde cestou mHEV a pak rovnou prostě elektrický auta a hotovo. Netuším.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 10:46
od ZaQik
netusite nekdo, proc ford pro duratec pouziva prevodovku CVT ... jine motory ji nemaji
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 10:55
od Anduril
eCVT pouzita v hybridech neni to samo co CVT. Vlastne to nema spolu nic spolecneho, neni to variator, ale planetova prevodovka.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:03
od Kaspik
A na otázku "proč" - jak asi víš, CVT obecně je trochu úspornější (a pomalejší), lehčí, levnější... Kugu si nekupujou žádný sportovci, takže většině lidí CVT bude vyhovovat, a Ford tím může dál tvrdit jak má nižší spotřebu, lepší emise, ..., ...
O eCVT nemám nejmenší tušení, takže k tomu nemůžu nic říct.
Ale asi se to Fordu očividně vyplácí:
https://www.sandicliffe.co.uk/blog/ford ... -distances
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:04
od Karel2
tady je j Powershift a taky podle recenzenta nic moc
https://www.youtube.com/watch?v=GsVamocK1sM to je v podstate duvod proc automat nemusim, nekde je "vybornej", ale nekde ho spatne naladi a je to za trest s tim jezdit
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:14
od Anduril
eCvt neni jen nejake prevodovka, je to cely system toho hybridu (tedy planetova prevodovka a na ni napojene 2 elektromotory, ktere funguji take jako generatory a starter benzinoveho motoru). Ve vysledku to sice zni jako bezny variator, ale neni. System nema klasickou spojku a pomoci rizeni tech elektromotoru umoznuje ruzne vyuziti jednotlivych komponent v ruznych rezimech. Benzinovy motor pak muze bezet v idealnich otackach, coz je u eko vozidla dulezite

Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:20
od Ma.rt
Sentik píše: 15.03.2021 08:41
Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare

nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:22
od stano.
e-CVT nema s CVT konstrukcne nic spolocneho. Len vysledny dojem - otacky motora nesuvisia s rychlostou auta.
Ako pise Anduril, je to planetova prevodovka, kombinovana s 2 eletromotormi/jeden je aj generator.
Aj to je dovod, preco napriklad Yarisa v automate radsej eCVT hybrid ako CVT spalovak. Na tej eCVT sa v podstate nema velmi co pokazit, ziadne (klasicke) spojky, ziadne remene.
Dnes pri kupe maleho auta s automatom su na vyber 4 moznosti: robotizovany automat (manual so solenoidmi) napr Hyundai i10, potom sucha dvojspojka napr Ibiza, Fabia, i20, potom CVT napr Swift, Sandero, Yaris, Space Star, Clio, a nakoniec hybrid napr Yaris, Jazz.
Fiesta u nas s automatom uz nie je.
S powershiftom a hejtom nesuhlasim. Ale tak kazdy ma ine predstavy a ocakavania.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:38
od Kaspik
Ma.rt píše: 15.03.2021 11:20
Sentik píše: 15.03.2021 08:41
Někdo ze zastánců jediných správných motorů /tedy asi atmosfér/
Aspon jeden dukaz, jinak jsi tu za lhare

nikdo tu nic takového netvrdil. Myslel jsem, ze aspon nekteri tu mají rozum...
Tak už stačilo, ne? ... vlastně stačilo nereagovat a nepokračovat v tom
stano. píše: 15.03.2021 11:22
e-CVT nema s CVT konstrukcne nic spolocneho. Len vysledny dojem - otacky motora nesuvisia s rychlostou auta.
Ako pise Anduril, je to planetova prevodovka, kombinovana s 2 eletromotormi/jeden je aj generator.
Aj to je dovod, preco napriklad Yarisa v automate radsej eCVT hybrid ako CVT spalovak. Na tej eCVT sa v podstate nema velmi co pokazit, ziadne (klasicke) spojky, ziadne remene.
Dnes pri kupe maleho auta s automatom su na vyber 4 moznosti: robotizovany automat (manual so solenoidmi) napr Hyundai i10, potom sucha dvojspojka napr Ibiza, Fabia, i20, potom CVT napr Swift, Sandero, Yaris, Space Star, Clio, a nakoniec hybrid napr Yaris, Jazz.
Fiesta u nas s automatom uz nie je.
S powershiftom a hejtom nesuhlasim. Ale tak kazdy ma ine predstavy a ocakavania.
za mě PowerShift v naftě taky super. A fiesta pořád je v automatu, 7st. automatická DCT == dvouspojka. Nebo se mýlím?
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:51
od Sentik
Jj, Fiesta s DCT je normálně v nabídce ... naopak očekávám, že bude tlačená víc a víc, stejně jako u Focusu, kde 1.5 bez automatu není možný objednat pěkných pár měsíců....
DCT mi přijde z automatů nejpříjemnější, při porovnání třeba s některou konkurenční DSG mi přijde, že mín škube. Ale to je jen subjektivní dojem, kterej raději nikomu nevnucuju.
No a ta Kuga PHEV, to je stejně zvlášní slepenec, relativně velká 2,5ka, slabá na dnešní dobu, k tomu tedy eCVT a PHEV.
Takže je to drahý, moc to nejede, je to složitý, při předjíždění se to točí někam nevim kam a že by to žralo nějak o moc mín, to taky ne

Je to prostě o způsobu využití, pro klidnýho řidiče, příměstskej provoz a semtam vytáhnout o vejkendu na vejlet .. OK. Ale žadný sportování, prosím.
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Napsal: 15.03.2021 11:56
od stano.
Pozeral som teraz cennik, ano uz je. Koncom minuleho roka u nas nebola. Takisto napr. Focus s 1.5 ecoboost bol iba v automate, ina moznost nebola.