Stránka 19 z 34
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 08:52
od FUGAS
Tady je čerstvý článek o té 1,4TSI s vypínáním válců. Jsem zvědavý, kdy se to stane standartní "výbavou" i u jiných značek
edit.: soráč, já zapoměl ten odkaz vložit
http://www.auto.cz/audi-a1-sportback-jizdni-dojmy-64510
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:06
od Anndy
kde "tady"?

Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:24
od Dzefer
inak tiez som zatial nepochopil naco je dobre to vypinanie valcov, ked tie "necinne" valce aj tak behaju hore-dole, akurat sa tam nevstrekuje palivo. Nechce sa mi verit, ze ich odpajaju od klukoveho hriadela, ak ano, tak klobuk dole
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:32
od Anndy
zeby kvoli tomu neprudeniu paliva?

hehe
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:38
od Dzefer
sak ale piest beha vo valci, trenie tam stale je, ostatne valce ho musia pohanat, tak irenko, rekni mi proc

Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:42
od FUGAS
Anndy: No jo, ale nepotřebují pak ty dva zbylé běžící válce o to víc paliva, by rozhýbali tu "mrtvou" hmotu? Proto taky uvádí úsporu paliva 0,4-0,6l/100km, což není tolik, kolik bych čekal. Taky by řídící jednotka mohla zaznamenávat jak dlouho auto jede na 2 a jak dlouho na 4 válce. To by v budoucnu inzeráty na prodej aut mohly znít nějak takto:
Prodám 5 let staré Audi TSI, půlka motoru má sice najeto již 180.000km, ale ta druhá půlka je skoro nová, ta má najeto pouhých 20.000km 
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:48
od Dzefer
ked uz ide o to, elektronika by to mohla vypinat striedavo.
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:51
od Bastr
Tomuto se takzvaně říká kur..tko na víc;)
A řekl bych že je to k ničemu? teda kromě toho že ten motor bude moc zdechlý....
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:52
od Anndy
No ja predpokladam, ze tie zvysne 2 valce budu mat vacsiu spotrebu ked budu "tahat v zavese" dalsie 2 valce bez paliva, ako keby to bol iba dvoj valec, ale zaroven tato zvysena spotreba bude mensia, ako keby to fungovalo ako stvorvalec. Samozrejme bavime sa o rezime motora, ktory je nenarocny na vykon.
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:56
od Bastr
To už je lepší litrový tříválec než nějaký čtyřválec s dvěma válcama na nic

Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 10:59
od Anndy
to tazko posudit takto od stola. Ak to moze fungovat pri V8 tak preco nie aj pri inych...
Treba nazivo skusit, vidiet a tak...

Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 11:01
od Bastr
Tak určitě ale V8 je trošku jíná káva tak nemíchejme hrušky s jablkama

Nikdy jsem si nemyslel že VW klesne tak dolů až na dva válce...
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 11:29
od Anndy
Ako ina kava?

Bavime sa o principe vypinania. A ten ostava rovnaky. Nebavime sa o tom, ze V4 ide rovnako ako V8, nie? Je jasne, ze rovnako nejdu.
Pri vypnuti stale funguju vsetky 4 piesty, akurat do dvoch netecie palivo. Cize kultitvovanost by mala byt v podstate nezmenena.
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 16:47
od Eidž
škoda, že jste si ten článek alespoň nepřečetli, když už o tom píšete...
Motor sám o sobě je velmi tichý a písty v nečinných válcích se starají o jeho vyvážení v dvouválcovém režimu, zbytek zajistí upravená ložiska klikového hřídele a dvouhmotový setrvačník. Změnu lze při bedlivém poslouchání rozeznat jen z mírně rozdílného zvuku motoru, bez pomoci ukazatele by ale byla prakticky nepostřehnutelná.
důvod, proč automobilky vymysleli downsizing či cylinder on demand je, že nějak snížit emise musí, spotřeba je taky věc, co při koupi hraje roli a přitom zákazník chce výkon.
Já osobně nemám praktickou zkušenost ani s jedním, ale víc milejší je mi cylinder on demand, než downsizing.
Re: EcoBoost motory
Napsal: 26.01.2012 17:37
od miki21
Taky se mi víc zamlouvá to vypínání jednotlivých válců,než nějaká dvakrát oturbená babeta
