Stránka 177 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 18:53
od Ma.rt
enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
jinak sekunda k dobru na 0-100 nic moc při předjíždění neřeší... to by člověk musel hodně riskovat, aby s jedním to vyšlo a s druhým ne

Overtaking factors with gear reduction or kick-down: 60-100 km/h (s): 4.8 vs. 5.4

a mám dojem, že zrovna mk5 je těžší, než je v papírech a nesedí ani ty papírové hodnoty 0-100, no že mě to nepřekvapuje :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:05
od enjoy
No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:13
od Kaspik
Ma.rt píše: 12.03.2021 18:53 enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
Jásá vs obhajuje/říká, že i ty mají svoje opodstatnění/výhody, je velkej rozdíl! :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:42
od Stanley_vy
enjoy píše: 12.03.2021 19:05 No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
A čím jsi to měřil? Slunecnima, presypacima nebo už máš kapesní hodinky s rucickama? :lol:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:43
od maxik25
viděl to na youtubu :lol:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:48
od Ma.rt
Stanley_vy píše: 12.03.2021 19:42
enjoy píše: 12.03.2021 19:05 No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
A čím jsi to měřil? Slunecnima, presypacima nebo už máš kapesní hodinky s rucickama? :lol:
Tvl ze ty jeste porad misto smsek posilas korespondaky? :totlsmile:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:49
od Ma.rt
Kaspik píše: 12.03.2021 19:13
Ma.rt píše: 12.03.2021 18:53 enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
Jásá vs obhajuje/říká, že i ty mají svoje opodstatnění/výhody, je velkej rozdíl! :mrgreen:
Tak to opodstatneni krome zajmu určitých lobby by me zajímaly...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 12.03.2021 19:50
od enjoy
Stanley_vy píše: 12.03.2021 19:42
enjoy píše: 12.03.2021 19:05 No, když jsi to načal(ja se ani neodvažoval, aby mě místní vlčáci neroztrhali :mrgreen: ), moje Mondeo taky nemá stovku za papírových 10.3, ale poměrně výrazně míň.
A čím jsi to měřil? Slunecnima, presypacima nebo už máš kapesní hodinky s rucickama? :lol:
Pohybem hvězd a zakřivením zeměkoule.. :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 11:46
od Kaspik
Ma.rt píše: 12.03.2021 19:49
Kaspik píše: 12.03.2021 19:13
Ma.rt píše: 12.03.2021 18:53 enjoy: Tady se snažíš zbytečně, když vidím, jak se tu ještě jinde jásá nad elektrem nebo hybridy s automatem, myslím, že na šalináře bude brzy nával :mrgreen:
Jásá vs obhajuje/říká, že i ty mají svoje opodstatnění/výhody, je velkej rozdíl! :mrgreen:
Tak to opodstatneni krome zajmu určitých lobby by me zajímaly...
Nebudu tu řešit dohady o lobby, o zájmech těch a těch, ani podobný teoretický věci, ale čistě odpovídat na tvojí otázku - opodstatnění (z pohledu uživatele).

Žiješ ve městě. Auto používáš ve městě, a u toho o víkendech cestuješ (třeba na chatu).
  • Naftovej motor nedává smysl - po městě ho ani nezahřeješ a bude mít vyšší spotřebu (studenej == i vyšší emise), na víkendový cestování by byl super a nejlepší
  • Benzínovej motor bude lepší volba - po městě bude lepší volba než nafta (i o trochu ekologičtější), na víkendový cestování horší, ale v celkovém porovnání na tohle používání asi lepší volba
  • Plugin-hybrid - po městě motor ani nenastartuješ, spotřebu dokážeš mít 0l/100km (20kWh/100km), emise žádný v danou chvíli nevydáváš (a teď se nebudem bavit, že emise na výrobu elektřiny jsou třeba i stejný, bavíme se o tom, že ty emise jsou jinde a ne v tom městě == ekologičtější pro život ve městě), na víkendový cestování (dnes ve většině je PHEV s benzínem) obvykle stejný jako benzínovej motor - horší než nafta, ale asi lepší volba
Pro tenhle konkrétní případ použití má PHEV svoje opodstatnění. :nazdravi:
Logicky jiná životní situace, jiná potřeba a využití, jinej výsledek.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 12:57
od Ma.rt
Ale jo, s tim se asi da souhlasit, jen jeste mas dopad do ekologie pri vyrobe a likvidaci. A skutecne auta s euro 4-6 jsou takovy problem, ze je třeba jit do takovych extrémů? Fakta o splodinach lodi asi taky znáš. Proc se tedy tak slape do aut? Podle me by stačilo eliminovat stara auta a ty, co zjevne limity prekracuji (relativne nova auta/v Praze treba i autobusy, kterym jde kouř z vyfuku, nevidim zridka). Ten efekt by byl znatelný.
Jinak ja to hodne resim taky z pohledu, ze takovy auto me ridit nebavi, ale to samozřejmě není argument.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 13:12
od Kaspik
To, že eliminace emisí a dalšího u aut je nesmyslná, víme asi všichni. Lodě, průmysl, vlastně asi všechno mimo aut má už dnes větší emise... :) To jsem ale nebral jako téma diskuze teď zrovna... :bebng:

Co se zábavy týče - jasně, je to asi dost individuální i co se konkrétního auta týče. Když budu chtít po pluginu výkon, dá mi ho naplno stejně tak, jako ti ho dá ne-plugin (můžou klidně mít stejný motor - viz Ex a 3.0 EcoBoost, stejnej jako Ex ST 3.0 EcoBoost neplugin v USA), a vlastně to ani nepoznáš... hmotnost bude vyšší (ne vždycky na škodu vzhledem k těžišti baterií, ale většinou nevýhoda), ale krouťák (pokud by v tom výkonu lehce pomáhal) je zase nesrovnatelnej vůči ne-pluginu.

Kuga v PHEV mě fakt nebaví (ten rádoby 2.5 Duratec uvnitř v kombinaci s CVT :puke_r: ), dokonce jsem to myslím nazval že jsem asi nikdy neřídil nic horšího, Ex v PHEV (3.0 EcoBoost s 10st automatem) mě baví moc.
Audi RS6 v minulé generaci mě při zkoušení bavila hodně, nová má V8 4.0 hybrid - a bavila mě pořád naprosto stejně. To není o hybridu... :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 14:20
od Ma.rt
No ja zabavu v aute ani nepricitam vykonu. Svym zpusobem je pro me zabavna i Fiesta 1.3, byt to nejede.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 14:41
od enjoy
přesně tak! :palec_nahoru:
Rychlé Audi, modla výkonu, papírově super, ale jsou to nečitelné těžké nedotáčivé(enormě) mrchy. Človek si sice cvrnkne do gatí z akcelerace, ale celkově to nebaví..
Paradoxně strašně zábavné auto pro mě byla obyčejná mazda 3(1.6i 90k), měla geniální podvozek, posez byl super atd..
Na druhém pólu výkonu, když jsem řídil SLK 55 AMG Black series(V8 atmosféra, cca 550 koní), tak tohle auto ani zapnutá stabilizace nedokázala krotit, to auto bylo vyloženě nebezpečný, při plném plynu hrabala nepřetržitě i na trojku(100m černé čáry za váma). Do zatáček jedině bez plynu. ve 300km/h se tak nadzvedávalo, že byl velký stres to řídit.A takové auto by člověk papírově bral jako super zábavné a kdoví co ještě..
Pak se na světě vyskytne například BRZ, v podstatě s malým výkonem a kupodivu je to super zábavné auto. Prostě jak je to přemotorovaný, nebo to má na hovno rozložení váhy(koncern), tak se v tom člověk prostě necítí. K čemu je, že to můžeš sešlápnout na rovině, když na sjezdu z dálnice by tě vypráskala i ta Fiesta.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 15:05
od Kaspik
Vy ale odbíháte od tématu. Co koho baví je samozřejmě individuální - vy tu ale obecně v posledních příspěvcích (nejen) jdete proti turbomotorům, a proti hybridům - přitom k tomu prostě jenom není důvod, nic víc jsem tím říct nechtěl. :nazdravi:

Tebou zmíněný SLK 55 AMG Black je atmosféra, není hybrid, neprošel downsizingem, a přitom tě nebaví. Tak pak možná není chyba ani v jednom z toho, ne?
Já nejsem zastánce ani hybridu, ani turbomotoru, ani atmosféry, ani nafty. Se vším mám vlastní zkušenost a říkám, že každý z nich má svoje opodstatnění a využití. Jenom je potřeba na to koukat ne jen ze svýho vlastního úhlu využití, získávat si svoje vlastní zkušenosti a nehanit všechno nový jenom proto, že to není pro mě. :palec_nahoru:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 14.03.2021 15:24
od enjoy
Možná to tak vyznělo, ale nechtěl jsem říct, že mě to nebavilo. Jen jako celek je to prostě nesmysl, bojíš se, nevíš, nedokážeš využít výkon, podvozek atd..
Hrozně se tu jistá skvadra diví, že Mondeo 2.0i je v souboru vlastností super auto. "Stejná" motorizace 2.0FSI v Octavii, je ale naopak jako celek bezpohlavní plechovka. Přitom "stejné"..
Nebo Superb 3.6 V6, dálniční přesuny nad 200km/h? Tak akorát dát si po 50km jedno nebo dvě cigára na uklidnění, protože opět podvozek, nervy v kýblu.
Zkušeností se silnějšími vozy mám víc a asi jediné opravdu silné auto, proti kterému nemůžu říct ani popel byl S65 AMG 4matic(ne není to mýlka, opravdu s 4matic, který se sériově nedělal). To byla raketa, 260km/h dva prsty na volantu a ani jsi nevěděl..
Já proti hybridům nejsem, nevadilo by mi jezdit potichu a "zadarmo" do práce a z práce. Například nová Ravka ujede 75 km na baterky a má stovku za 6, to je super. Nevidím nevýhodu(kromě ceny).

ps: proč mám na daily do Prahy Rangera, když je to na tento spůsob využití totální nesmysl? Protože jako soubor vlastností je to naopak super.