Atmosféra vs. downsizing motory
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
...
Naposledy upravil(a) smoula dne 26.02.2021 19:22, celkem upraveno 1 x.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
...
Naposledy upravil(a) smoula dne 26.02.2021 19:22, celkem upraveno 1 x.
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Možná to tu už někde je YouTube Video
Vaculíkovy recenze jsou fajn, tak mezi tím blábolením to myslím neuškodí, i kdyby to tu bylo 2x.
Snad už chápou i poslední zastánci starých aut, proč šel vývoj tímto směrem. V moderní době dá 1.0EB tříhrnek ve všem podstatném na prdel starým průměrným atmosférám včetně 2.0i. Lepší výkon ve všech ohledech, lepší spotřeba, stejná ne-li vyšší spolehlivost, jen možná ne tolik blbuvzdorné
Vaculíkovy recenze jsou fajn, tak mezi tím blábolením to myslím neuškodí, i kdyby to tu bylo 2x.
Snad už chápou i poslední zastánci starých aut, proč šel vývoj tímto směrem. V moderní době dá 1.0EB tříhrnek ve všem podstatném na prdel starým průměrným atmosférám včetně 2.0i. Lepší výkon ve všech ohledech, lepší spotřeba, stejná ne-li vyšší spolehlivost, jen možná ne tolik blbuvzdorné

Ford Focus ST 2014
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Proč šel vývoj tímto směrem chápou jistě i zastánci starých aut.
Jen tím nejsou nadšení.
Vyměnil jsem sice Focus ST170 za Fiestu ST, takže 4-válec za 4-válec a dvoulitr atmosférický za 1,6 turbo.
Nestěžuji si, ale kdyby byla možnost mít ten 173 koňový dvoulitr v téhle Fiestě, líbilo by se mi to nejvíc ze všeho.
Ale pořád lepší třeba i 3-válec benzínový, než auto na baterky.
Vývoj šel sice tímhle směrem k elektrice taky (taky chápeme proč, ale nesouhlasíme s prolhanými zdůvodněními tohoto směru), ale zatím to - naštěstí - není nutnost kupovat.
Ale jak říkám - buďme rádi i za benzínový tříválec, hlavně když to není benzínový dvouválec biturbo nebo elektrický pohon...
Jen tím nejsou nadšení.
Vyměnil jsem sice Focus ST170 za Fiestu ST, takže 4-válec za 4-válec a dvoulitr atmosférický za 1,6 turbo.
Nestěžuji si, ale kdyby byla možnost mít ten 173 koňový dvoulitr v téhle Fiestě, líbilo by se mi to nejvíc ze všeho.
Ale pořád lepší třeba i 3-válec benzínový, než auto na baterky.
Vývoj šel sice tímhle směrem k elektrice taky (taky chápeme proč, ale nesouhlasíme s prolhanými zdůvodněními tohoto směru), ale zatím to - naštěstí - není nutnost kupovat.
Ale jak říkám - buďme rádi i za benzínový tříválec, hlavně když to není benzínový dvouválec biturbo nebo elektrický pohon...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Elektriku bych nezatracoval. Může to být dobrá volba i pro ty, kteří potřebují blbuvzdorné auto na krátké trasy a s turbobenzínem mají nepřekonatelný osobní problém.
Nejspíš kvůli výkonové špičce, nebo zvuku motoru?Tonda-B píše: 20.02.2021 14:19 Nestěžuji si, ale kdyby byla možnost mít ten 173 koňový dvoulitr v téhle Fiestě, líbilo by se mi to nejvíc ze všeho.
Ford Focus ST 2014
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Skvělé reakce na přidání, omezovač nastavený 7.350 a možnost jet 220 - 230 km/h hodiny a hodiny - třeba v Německu mezi druhou a čtvrtou ráno ale při spotřebě 16 l/100 km.
Už ne 230 - 240, protože tam už se motorový olej po pár minutách začne hřát - motor má sice větší výměník olej-voda než původní dvoulitr, ale chtělo by to ještě větší.
Skvělá převodovka Getrag.
Jednoduchá údržba - řemen plus vodící kladka plus napínací kladka za Kč 2.500,-.
Žádné problémy s LSPI - tedy ani rozbité písty, nepřímé vstřikování, takže motor měl celý sací a kompresní zdvih na promíchání benzínu se vzduchem.
U Fiesty jsem vyřešil reakce na přidání, které jsou u turbomotorů takové dietní, jiným mezichladičem, takže už jsou skoro tak pěkné jako u atmosféry.
Bojím se tankovat něco jiného než 100-oktanový OMV benzín a do každé nádrže přidávám VIF na čištění vstřiků a sacích ventilů.
Výkon mám sice na zkalibrované brzdě s dobrou vzduchotechnikou změřený 203,5 koně, ale maximálku mám nižší než jsem měl se 173 koňmi u Focusu.
Ve 210 km/h zařadím šestku a na 220 se dostanu rychle, ale pak už se tomu moc nechce.
Taky mi vadí, že nemám žádné údaje o teplotě a tlaku motorového oleje, které byly u Focusu standardně na přístrojovce. A tady bych chtěl ještě navíc údaje o plnícím tlaku, když je to turbomotor.
Elektrická auta se vyrábí a prodávají už taky 150 let a jistě si zájemce najdou i dnes, ale jako řešní uhlíkové neutrality je to nesmysl a velká lež.
Už ne 230 - 240, protože tam už se motorový olej po pár minutách začne hřát - motor má sice větší výměník olej-voda než původní dvoulitr, ale chtělo by to ještě větší.
Skvělá převodovka Getrag.
Jednoduchá údržba - řemen plus vodící kladka plus napínací kladka za Kč 2.500,-.
Žádné problémy s LSPI - tedy ani rozbité písty, nepřímé vstřikování, takže motor měl celý sací a kompresní zdvih na promíchání benzínu se vzduchem.
U Fiesty jsem vyřešil reakce na přidání, které jsou u turbomotorů takové dietní, jiným mezichladičem, takže už jsou skoro tak pěkné jako u atmosféry.
Bojím se tankovat něco jiného než 100-oktanový OMV benzín a do každé nádrže přidávám VIF na čištění vstřiků a sacích ventilů.
Výkon mám sice na zkalibrované brzdě s dobrou vzduchotechnikou změřený 203,5 koně, ale maximálku mám nižší než jsem měl se 173 koňmi u Focusu.
Ve 210 km/h zařadím šestku a na 220 se dostanu rychle, ale pak už se tomu moc nechce.
Taky mi vadí, že nemám žádné údaje o teplotě a tlaku motorového oleje, které byly u Focusu standardně na přístrojovce. A tady bych chtěl ještě navíc údaje o plnícím tlaku, když je to turbomotor.
Elektrická auta se vyrábí a prodávají už taky 150 let a jistě si zájemce najdou i dnes, ale jako řešní uhlíkové neutrality je to nesmysl a velká lež.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tim neni nadsen zadny rozumne uvazujici clovek. A kdo ma klapky na ocich ted, nejspis prozre az u elektriky. Ale to bude za dlouho. Ty nesmysly, jak se do 10 let nebudou vyrabet spalovaci motory, to je asi tak realny, jako kdyz jsme ve skole malovali obrazky, jak se v roce 2000 bude litat na měsíc.Tonda-B píše: 20.02.2021 14:19 Proč šel vývoj tímto směrem chápou jistě i zastánci starých aut.
Jen tím nejsou nadšení.

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jenze se podívej, kolik ty elektroauta stoji, to se na jezdeni kolem komina nevyplati, resp. tezko budou lidi ochotni tolik investovat.IvanSt píše: 21.02.2021 11:27 Elektriku bych nezatracoval. Může to být dobrá volba i pro ty, kteří potřebují blbuvzdorné auto na krátké trasy a s turbobenzínem mají nepřekonatelný osobní problém.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tonda-B: fakt je tam nepřímé vstrikovani? 1.6T neni ecoboost?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To jsem psal pořád o tom atmosférickém motoru.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Cena pořízení je jen jedna věc.Ma.rt píše: 21.02.2021 13:17 Jenze se podívej, kolik ty elektroauta stoji, to se na jezdeni kolem komina nevyplati, resp. tezko budou lidi ochotni tolik investovat.
Další jsou provozní náklady - údaje z Norska ukazují, zejména díky vysokým cenám a opotřebení pneumatik, že nižší provozní náklady jsou jen iluze.
A pokles hodnoty při prodeji po letech další podstatná věc.
Zatím nás politici nutí do koupě něčeho, co nabízí míň za víc.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jj tam byl 2.0 duratec 110kW se 6kvaltem, super kombinace. 1.6t jiste jede lip, ale...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja jsem na tohle kratke jezdeni pořídil ojetou Fiestu. Na 5 tis.km rocne je celkem jedno, ze to zere pres 7, jednou rocne olej a filtry za 1200. A tot vse. Těžko tomu muze konkurovat náklady elektromobil, i kdybych tu fiestu koupil jako novou treba za 250 tis.Kc.Tonda-B píše: 21.02.2021 13:29Cena pořízení je jen jedna věc.Ma.rt píše: 21.02.2021 13:17 Jenze se podívej, kolik ty elektroauta stoji, to se na jezdeni kolem komina nevyplati, resp. tezko budou lidi ochotni tolik investovat.
Další jsou provozní náklady - údaje z Norska ukazují, zejména díky vysokým cenám a opotřebení pneumatik, že nižší provozní náklady jsou jen iluze.
A pokles hodnoty při prodeji po letech další podstatná věc.
Zatím nás politici nutí do koupě něčeho, co nabízí míň za víc.
S posledni vetou stopro souhlasím.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
127 kW.Ma.rt píše: 21.02.2021 13:54 Jj tam byl 2.0 duratec 110kW se 6kvaltem, super kombinace. 1.6t jiste jede lip, ale...
Jede Fiesta opravdu líp?
Zatím nějak jede, uvidíme jak dlouho...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To jsem ani nevěděl, ze delaly i 127kW verze. Tak to pak asi takovy rozdil proti 1.6t nebude. Minimalne to bude zábavnější 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti