Stránka 18 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 17:49
od Ma.rt
Wolf78 píše:Pokud si budeš chtít nechat auto třeba 5-7 let a pak ho prodáš a budeš si chtít koupit nové auto , tak budeš tak max. řešit, kde vezmeš elektriku na dobíjení :totlsmile: a ti co si myslí , že něčemu takovému utečou používáním starých paštik , tak jim ekoteroristé ukážou , že s euroeko normou 4 - 5 na silnici nevyjedou :totlsmile: nebo vyjedou ,ale budou platit nejspíše poplatek za znečištění ovzduší , kde se jim provoz potom určitě nevyplatí a pak to stejně hodí do šrotu :wink:
No tak se podivej na rozdily v normach E4/5/6. U benzinu prakticky nic, jen se nove u primeho vstriku resi pevne castice.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 17:55
od Ma.rt
Sentik píše:Naprosto u každý serie motoru najdeš na netu příběh, kdy to někomu chcíplo. At už jde o DuraTec, EcoBoost, TSIčko, TDIčko .. cokoliv.
A co ma za pribeh Duratec? Klapky v sani z prvních let. Nekdo to vyndal, ja mel nove sani za 10 tis., jo radost jsem nemel,ale porad to neni totalni destrukce motoru za 100 tisic. Pak spotreba oleje, ale to bylo po 200tkm, jednak tam lidi lejou, co tam nepatri a jeste si myslí, ze staci vymena po 20tkm, coz plati jen pro idealni rezim, ktery ma tak 5% uzivatelu. Me Duratec po 200tkm olej nebral.
Ale totalni destrukce motoru, protoze jsem poslouchal sipky razeni a jezdil s malo zatizenym motorem, to je uz jina liga. Ale objektivne, ano, většině EB se to nestane. Ale ja se nechci prizpusobovat tomu, co je pro motor dobre...to on ma slouzit mne :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 20:06
od Stehnak
Karel2 píše:Dobre to bagatelizujes, jde preci o spolehlivost a ne o to ze tomu chci uteci. :lol: Bohuzel v dobe el. aut to dopadne hur jak tady.https://www.denik.cz/ekonomika/s-ulevam ... 71017.html
Nakonec tuto daň nezavedli.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 20:35
od IvanSt
Ono to nejspíš dopadne tak, že si v budoucnu stejně koupíte něco s turbem. Třeba právě Focus EB 1.5 nebo 1.6 jako starý auto a pak si řeknete, že ono to vlastně vůbec tak špatný není :) a nebylo.

Do Švýcarska jezdím do malého městečka u Bodamu a ta auta tam, to nevidím ani na zdejších lepších srazech. I tři RSa ve své "nejlepší slávě" ohledně těsnění. Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 20:42
od Ma.rt
Ale jo, ja si novej focus s 1.0 dokazu predstavit. Ten uz je aspon rozumne prostorny, doted to byla uvnitr dost bida. Spis to ale vidim na Mondeo v dehtu, kdybych si mel vybrat prave ted. Kompromis v kazdem pripade.
Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost. Nehnije to a moc veci na prusvihy tam neni.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 21:10
od Wolf78
Ma.rt píše: Nicmene myslim, ze moje auto ma pred sebou jeste dlouhou budoucnost.
Než zavedou emisní zóny :lol: nebo ekodaň s každoročním placením emisních povolenek :bebng:
Ma.rt píše:Ale jo, ja si novej focus s 1.0 dokazu predstavit.
tohle si já třeba nedovedu představit :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 21:24
od Ma.rt
Jako ze by se do mesta smelo jen s E6? Tak to je hoooodne daleko...
Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 21:26
od Wolf78
Ma.rt píše: Tak ten 1.0 tech prusvihu zatim ma asi nejmin z EB, ale taky jsou.
A můžu se zeptat , jaké průšvihy má 1,5 EB ???

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 24.02.2019 21:56
od fofok
Kuci to je neřešitelný a nekonečný téma jako nafta vs benzín.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.02.2019 06:41
od Karel2
Zde https://www.motor.com/magazine-summary/ ... st-engine/ je dobre popsan princip a problem dnesnich benz. turbo motoru a jejich problemy. V podstate to skoro vylucuje pouziti s malym najezdem a mimo dalnice. :nixw:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.02.2019 09:13
od Sentik
stano. píše:Ked vidim, ako sa niektori spravaju k autam a co s nimi robia, nezvaloval by som to hned na vyrobcu.
Niektori dokazu pokazit aj gulicky z lozisiek. Tam aj blbovzdorny motor taha za kratsi koniec.
Amen :gott:

2Ma.rt: Že DuraTec neměl problémy? Sundej růžové brýle a zajdi na UK fora, kde těch aut jezdilo přeci jen víc než u nás ... Rozpadnout se může fakt cokoliv. Stačí mít smůlu.
IvanSt píše: Stará auta tam jsou, ale jejich majitelé se nebuší do hrudi, že to jejich je to poslední poctivé..
To je přesně ono. To říkám furt, zrušit motory jako takový a zpátky koně!

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.02.2019 09:40
od Ma.rt
Smulu ano, zadny motor neni bezchybny. Ale konstrukcni vada je neco jineho. To mel Duratec s temi klapkami. Kdo to zanedbal, hrozila taky destrukce motoru, ale dalo se tomu predejit vymenou sani (navic ten problem byl jen v letech 2000-2003).
Jak uz jsem psal, vetsina EB bude v pohode a k zadnym zavadam nedojde, ale muj rezim pro EB vhodny neni. Nehlede na to, ze jako ojetina je to mnohem rizikovejsi nez ta atmosfera.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.02.2019 09:50
od stano.
Zoberiem si moj 1.8 atmo Zetec.
A potom 1.0 Ecoboost.

Ecoboost na navyse:
pridavnu elektricku vodnu pumpu
variabil na oboch vackach
turbo, s wategate, blowoff, chladenim vodou, naklapanim lopatiek, s tym suvisi samozrejme zlozitejsie sanie a intercooler a zlozitejsi vodny okruh
vysokotlake benzinove cerpadlo pohanane vackou
vysokotlake vstreky
myslim, ze maju aj podtlakovu pumpu/vyvevu
returnless nizkotlaky palivovy system; cerpadlo v nadrzi zapina pri kazdom otvoreni dveri
lamely/zaluzie pred chladicom
EGR
...viac na nenapada

A predsa tie ecoboosty vydrzia v pohode cez 200t km, nejako neumieraju (vo velkom, ako sa tu niektori snazia presvedcovat, o nic viac ako ostatne).

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.02.2019 11:08
od robbert
Z jiného fora:
Ted napisu neco co bych pred dvema lety nevypustil z ust, ale dnes bych radsi vzal octu s 1.0tsi nez 1.4tsi.. sorry ale je to tak..

Treba ja kdyz kupoval kugu, rikal jsem si jo posledni dobry ctyrvalec, ani jsem na focus necekal, pak jsem si ho na tri dny pujcil a muzu bez problemu rict, ze byt to zacatkem roku, dnes mam focus 1.0 kombi a ne kugu..
To psal člověk, který měl původně atmosferického Civica, kterého vyměnil za 1,5 Ecoboost Kugu. jezdí pomalu a v limitech, ale jak píše, vzal by si raději 1,0 než to, co má ted. Takže ten litrový motor asi nebude tak špatný.

Já když jsem s ním jel, přišel mi ten zvuk jako splašená sekačka na trávu, ale co se záběru týče tak byl i v tom Focusu Combi slušný. Takže bych ho apriori neodsuzoval. Určitě si najde své zájemce, kterým dobře poslouží.
Největší problém bych viděl ve způsobu používání. Pokud si člověk koupí auto jen na cukačky a ještě hůř po městě kolem komína, bude jakékoli turbo trpět. Já kupoval do práce auto a nakonec jsem vybral Fabii 1,4 atmo. na její určení je to ideální motor. Jen nevím, co bude příště, když už i benzín má filtr pevných částic. A najet 2 km tam a za půl hodiny zase zpátky může být pro turbo a filtry téměř likvidační. Tu fabii mám 3 roky a najeto 12K km... Takže opravdu nic moc.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 25.02.2019 12:34
od Ma.rt
A to je presne ono. Kdo ma deti a vozi je do skoly a na krouzky, tak se tomuto rezimu nevyhne. A trast se, cemu vsemu jsem ublizil, to nemám zapotrebi.
S 1.0EB jsem jel, kdyz jsem mel jeste 1.8 atmo se stejnym vykonem (92kW). Ze bych si z toho litru sednul na zadek, to fakt ne. Nejake popojizdeni, kde u atmosfery se flakam kolem 1000 ot.,no way. Pak kdyz fouka turbo, tak to jede hezky, ale tezke kvalty to dost potapi. Spotreba jiste nizsi u EB, pokud se mu nebude dupat na krk.