Stránka 18 z 74

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 09.01.2013 08:53
od smoula
Tak ono to taky může být fotákem/mobilem, občas ty zvuky působí jinak než ve skutečnosti ;)

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 13.01.2013 16:54
od foker
Skuska mazania turba - 2,7deci/min :(

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 13.01.2013 18:32
od V12
Hmmm, caka ta hromada prace s velmi neistym vysledkom :
- z holandra privodnej trubky oleja do turba vyhodit sitko
- dat dole olejovu vanu a poriadne ju vycistit
- dat dole sitko na sacej strane olejoveho cerpadla mazania motora a opat - vycistit
- pre istotu dat novu privodnu aj odpadovu trubku / hadicu mazania turba
- motor opakovane poriadne preplachnut nejakym na to urcenym sajrajtom
- dat novy olejovy filter
- zopakovat mazaciu skusku

Ak bude prietok stale menej ako 0.3l/min, opat rozobrat, tentokrat ale treba demontovat aj olejove cerpadlo mazania motora a dokladne ho pozriet, ci nie je poskodene. Pri akomkolvek podozreni nadmerneho opotrebovania - vymenit za nove. Nasledne opat vsetko perfektne vycistit, poskladat a znova mazacia skuska. Ak pojde viac ako 0.3l/min, poskladat s repasovanym turbom a sup s tym do vykupu. Ak pojde stale menej, hladat iny motor z buracky, pretoze tento je uz beznadejne zasrany karbonom a inym bordelom a aj po osadeni noveho turba to bez poruchy nedojde ani do najblizsich Acok :twisted:

Spomienky na jeden Focus II 1.6TDCI a jeho mechanika (liborm) su stale zive.

EDIT 14.1.2013 :
Opraveny prietok z 0.3l/s na 0.3l/min

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 13.01.2013 20:09
od vita_k
v12 ma pravdu.šel bych podle jeho návodu. ted s tym jezdit je o turbo.záleží na tom,jestli jej rovnou chceš nechat repasovat. třeba by ještě vydrželo? ale rozhodně ideální moc nejezdit.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 13.01.2013 23:57
od foker
Zatial nemam na opravu a neviem ani ci si ho chcem nechat.S mojim, najazdom km/rok by mi to auto mohlo dlho vydrzat.(Nepytajte sa kolko,nechcem byt kamenovany).Takze neviem ci repas alebo nove,neviem odkial to turbo,neviem kde to davat robit.Repas asi do Turbotech,nove neviem.Akej znacky? :wallbash:

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 07:16
od V12
Problem je v tom, ze to opravit musis, aj podpriemerna bazarbuzna taketo auto nevykupi, pretoze so svojim IQ na urovni hupacieho konika vie, ze turbo melie z posledneho a zakaznik mu ho par km po kupe moze prist otrepat o hlavu. A naco si robit zbytocne problemy a vydaje ?

Vzhladom na to, ze auto ma relativne malo najazdene a mizerny prietok oleja turbom, urcite by som to zrepasoval a predal. A hlavne ked najazdis malo km. Co si usetril na nafte, pojde na servis :evil: Na kratke trasy jedine poctivy atmosfericky benzinak, ziadna turbokosa.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 07:36
od cr4sh3r87
V12 píše: Ak bude prietok stale menej ako 0.3l/s, opat rozobrat, tentokrat ale treba demontovat aj olejove cerpadlo mazania motora a dokladne ho pozriet, ci nie je poskodene. Pri akomkolvek podozreni nadmerneho opotrebovania - vymenit za nove. Nasledne opat vsetko perfektne vycistit, poskladat a znova mazacia skuska. Ak pojde viac ako 0.3l/s, poskladat s repasovanym turbom a sup s tym do vykupu. Ak pojde stale menej, hladat iny motor z buracky, pretoze tento je uz beznadejne zasrany karbonom a inym bordelom a aj po osadeni noveho turba to bez poruchy nedojde ani do najblizsich Acok :twisted:

Spomienky na jeden Focus II 1.6TDCI a jeho mechanika (liborm) su stale zive.
Jen bych poopravil na 0,3l/Minutu

Takže on s 0,27l/minutu není tak daleko od minima. Vytáhl bych sítko, tam by mohl něco nahnat :wink:

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 07:52
od V12
Kua, preklep, mas pravdu. :oops: :wallbash:
Opravene...

Vytiahnut sitko - to ma napadlo ako prve. Ale :
ked je ale sitko extremne zasvinene a znizilo prietok az pod 0.3l/min, zvysok motora nevyzera lepsie, ako sitko. Lenze ten sa uz tak jednoducho poriesit neda. Okrem toho hrozi, ze sa nejaky bordel dostane az do loziska repasovaneho / noveho turba a je znova pruser.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 08:06
od vita_k
presne tak, sitko to muze razantne zlepsit a pak bys treba nemusel zatim delat repas, kdyz neni zatim za co......?

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 13:31
od stano.
Suhlasim s V12. Ak je zasvinene sitko, je zasvineny motor. Po vytiahnuti sitka sa moze bordel dostat do hadoce alebo priamo do turba. A to uz asi neprezije...

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 14:02
od cr4sh3r87
Tak potom koupit nový šroub se sítkem :) A ideálně i s přívodní hadicí mazání a vyčistit odtokovou hadici.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 14:46
od lucky.jack
cr4sh3r87 píše: Jen bych poopravil na 0,3l/Minutu
Za tepla nebo za studena? Nebo je to jedno :?:

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 14:54
od vita_k
lucky.jack píše: Za tepla nebo za studena? Nebo je to jedno :?:
urcite teply

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 15:09
od vita_k
sitko zpet do castecne zasvineneho motoru aby se zase zasvinilo? No ja bych si dovolil nesouhlasit. At je radej turbo mazane s bordelem nez vubec.

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Napsal: 14.01.2013 22:15
od V12
Nie je otazka ci klakne, ale kedy :evil:

Ad mazacia skuska - ci za tepla, alebo za studena :
Osobne si myslim, ze to treba merat za studena. Prve kilometre ide motor studeny a ked pocas tychto prvych km nie je to turbo dostatocne mazane, dostava poriadne do drzky, vlastne do loziska. Oleja tam musi byt dost ihned po natoceni, pretoze prave ten okrem mazania aj vystreduje hriadel v lozisku...