Turbo - komu húka krajšie?

Odpovědět
Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od smoula » 09.01.2013 08:53

Tak ono to taky může být fotákem/mobilem, občas ty zvuky působí jinak než ve skutečnosti ;)

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 551
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od foker » 13.01.2013 16:54

Skuska mazania turba - 2,7deci/min :(
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 13.01.2013 18:32

Hmmm, caka ta hromada prace s velmi neistym vysledkom :
- z holandra privodnej trubky oleja do turba vyhodit sitko
- dat dole olejovu vanu a poriadne ju vycistit
- dat dole sitko na sacej strane olejoveho cerpadla mazania motora a opat - vycistit
- pre istotu dat novu privodnu aj odpadovu trubku / hadicu mazania turba
- motor opakovane poriadne preplachnut nejakym na to urcenym sajrajtom
- dat novy olejovy filter
- zopakovat mazaciu skusku

Ak bude prietok stale menej ako 0.3l/min, opat rozobrat, tentokrat ale treba demontovat aj olejove cerpadlo mazania motora a dokladne ho pozriet, ci nie je poskodene. Pri akomkolvek podozreni nadmerneho opotrebovania - vymenit za nove. Nasledne opat vsetko perfektne vycistit, poskladat a znova mazacia skuska. Ak pojde viac ako 0.3l/min, poskladat s repasovanym turbom a sup s tym do vykupu. Ak pojde stale menej, hladat iny motor z buracky, pretoze tento je uz beznadejne zasrany karbonom a inym bordelom a aj po osadeni noveho turba to bez poruchy nedojde ani do najblizsich Acok :twisted:

Spomienky na jeden Focus II 1.6TDCI a jeho mechanika (liborm) su stale zive.

EDIT 14.1.2013 :
Opraveny prietok z 0.3l/s na 0.3l/min
Naposledy upravil(a) V12 dne 14.01.2013 07:57, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 13.01.2013 20:09

v12 ma pravdu.šel bych podle jeho návodu. ted s tym jezdit je o turbo.záleží na tom,jestli jej rovnou chceš nechat repasovat. třeba by ještě vydrželo? ale rozhodně ideální moc nejezdit.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
foker
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 551
Registrován: 15.01.2012 14:27
Bydliště: Nitra

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od foker » 13.01.2013 23:57

Zatial nemam na opravu a neviem ani ci si ho chcem nechat.S mojim, najazdom km/rok by mi to auto mohlo dlho vydrzat.(Nepytajte sa kolko,nechcem byt kamenovany).Takze neviem ci repas alebo nove,neviem odkial to turbo,neviem kde to davat robit.Repas asi do Turbotech,nove neviem.Akej znacky? :wallbash:
Ford S-Max 2014 2.0TDCi 120kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 14.01.2013 07:16

Problem je v tom, ze to opravit musis, aj podpriemerna bazarbuzna taketo auto nevykupi, pretoze so svojim IQ na urovni hupacieho konika vie, ze turbo melie z posledneho a zakaznik mu ho par km po kupe moze prist otrepat o hlavu. A naco si robit zbytocne problemy a vydaje ?

Vzhladom na to, ze auto ma relativne malo najazdene a mizerny prietok oleja turbom, urcite by som to zrepasoval a predal. A hlavne ked najazdis malo km. Co si usetril na nafte, pojde na servis :evil: Na kratke trasy jedine poctivy atmosfericky benzinak, ziadna turbokosa.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 14.01.2013 07:36

V12 píše: Ak bude prietok stale menej ako 0.3l/s, opat rozobrat, tentokrat ale treba demontovat aj olejove cerpadlo mazania motora a dokladne ho pozriet, ci nie je poskodene. Pri akomkolvek podozreni nadmerneho opotrebovania - vymenit za nove. Nasledne opat vsetko perfektne vycistit, poskladat a znova mazacia skuska. Ak pojde viac ako 0.3l/s, poskladat s repasovanym turbom a sup s tym do vykupu. Ak pojde stale menej, hladat iny motor z buracky, pretoze tento je uz beznadejne zasrany karbonom a inym bordelom a aj po osadeni noveho turba to bez poruchy nedojde ani do najblizsich Acok :twisted:

Spomienky na jeden Focus II 1.6TDCI a jeho mechanika (liborm) su stale zive.
Jen bych poopravil na 0,3l/Minutu

Takže on s 0,27l/minutu není tak daleko od minima. Vytáhl bych sítko, tam by mohl něco nahnat :wink:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 14.01.2013 07:52

Kua, preklep, mas pravdu. :oops: :wallbash:
Opravene...

Vytiahnut sitko - to ma napadlo ako prve. Ale :
ked je ale sitko extremne zasvinene a znizilo prietok az pod 0.3l/min, zvysok motora nevyzera lepsie, ako sitko. Lenze ten sa uz tak jednoducho poriesit neda. Okrem toho hrozi, ze sa nejaky bordel dostane az do loziska repasovaneho / noveho turba a je znova pruser.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 14.01.2013 08:06

presne tak, sitko to muze razantne zlepsit a pak bys treba nemusel zatim delat repas, kdyz neni zatim za co......?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od stano. » 14.01.2013 13:31

Suhlasim s V12. Ak je zasvinene sitko, je zasvineny motor. Po vytiahnuti sitka sa moze bordel dostat do hadoce alebo priamo do turba. A to uz asi neprezije...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od cr4sh3r87 » 14.01.2013 14:02

Tak potom koupit nový šroub se sítkem :) A ideálně i s přívodní hadicí mazání a vyčistit odtokovou hadici.
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8452
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od lucky.jack » 14.01.2013 14:46

cr4sh3r87 píše: Jen bych poopravil na 0,3l/Minutu
Za tepla nebo za studena? Nebo je to jedno :?:
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 14.01.2013 14:54

lucky.jack píše: Za tepla nebo za studena? Nebo je to jedno :?:
urcite teply
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od vita_k » 14.01.2013 15:09

sitko zpet do castecne zasvineneho motoru aby se zase zasvinilo? No ja bych si dovolil nesouhlasit. At je radej turbo mazane s bordelem nez vubec.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Turbo - komu húka krajšie?

Příspěvek od V12 » 14.01.2013 22:15

Nie je otazka ci klakne, ale kedy :evil:

Ad mazacia skuska - ci za tepla, alebo za studena :
Osobne si myslim, ze to treba merat za studena. Prve kilometre ide motor studeny a ked pocas tychto prvych km nie je to turbo dostatocne mazane, dostava poriadne do drzky, vlastne do loziska. Oleja tam musi byt dost ihned po natoceni, pretoze prave ten okrem mazania aj vystreduje hriadel v lozisku...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: diver a 3 hosti