Stránka 169 z 170

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 16.09.2025 06:03
od Karel2
https://www.autozive.cz/elon-musk-tesla-benzin
no u Muska sice jeden neví, ale byla by to pěkná rána zelenejm komančům :mrgreen:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 05.11.2025 07:06
od ZaQik
https://www.novinky.cz/clanek/auto-nemc ... u-40547027

v Nemecku nekomu konecne doslo, proc byl takovy zajem o dotace na hybridy - firmy usetrily na porizovacich nakladech vozoveho parku ... jeste je mohlo napadnout omezit objem jednoho tankovani benzinu/nafty u stojanu :roll:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 06.11.2025 07:19
od miki21
Tak je to správně. Na lůzu musí být přísnost. Když něco nechtějí dobrovolně, musí se jim to nařídit. :cooler:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 12.11.2025 17:48
od Tonda-B
Nacházíme se uprostřed absurdního experimentu, ve kterém se mnozí snaží popřít technickou a ekonomickou realitu i preference zákazníků a za pomoci nespočtu umělých mechanismů vnutit 100 procentům kupců něco, co by si přirozeně vybralo možná několik, možná několik desítek procent z nich. Je to stejně nesmyslné jako pokusy poručit větru a dešti a tak se to jednoduše nemůže povést. Seberte elektromobilům jejich umělou podporu a celý experiment je u konce během pár dnů.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 12.11.2025 18:22
od stano.
Jasne. Lebo nejaky tonda z krcmy to opat cele prekukol.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 12.11.2025 18:42
od Tonda-B
Tak atˇ to prokoukne i stano z krčmy:
V USA skončila v září federální dotace na nákup elektromobilů.
To neznamená, že skončily i státní dotace a všechny možné nepřímé dotace výrobců.
Skončily jen tyhle přímé dotace federální.
A tedˇ výsledky prodejů elektromobilů v USA v měsíci říjnu (ve srovnání se zářijovými prodeji:
Ford: - 60%
Subaru: - 98%
Hyundai/Kia: - 50% / - 70%
No a tedˇ si zkus představit, že by skončily i nepřímé dotace elektromobilů.
Netrvalo by to dlouho a experiment by skončil.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 12.11.2025 21:34
od stano.
Pokles predaja na americkom trhu je vsepokryvajuci argument :perfect:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 06:31
od miki21
Ber to jako názornou ukázku, ne jako argument.
Příklad, rozumíš?

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 07:50
od Tonda-B
Pokud něco proběhne na 2. největším trhu z hlediska prodeje automobilů, je to jistě významnější, než kdyby to proběhlo třeba v okolí Margecan.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 09:06
od stano.
Dokazes pochopit taku dost podstatnu vec, ze prave moment zrusenia dotacii sposobil vyrazny presun nakupov pred ten termin a z toho vyplyvajucu stagnaciu nakupov po? Evidentne nie, inak by si sa s takou blbostou neohanal.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 11:48
od miki21
Jako, že všichni honem nakoupili před zrušením dotací ( prodej raketově stoupl) a teď se půl roku neprodá nic, než se to vrátí zpět na původní výši?
Tomu opravdu věříš? :totlsmile:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 14:41
od Tonda-B
stano. píše: 13.11.2025 09:06 Dokazes pochopit taku dost podstatnu vec, ze prave moment zrusenia dotacii sposobil vyrazny presun nakupov pred ten termin a z toho vyplyvajucu stagnaciu nakupov po? Evidentne nie, inak by si sa s takou blbostou neohanal.
To by mi potíže nedělalo - pochopit to - kdyby to byla pravda a celá pravda.
Podívejme se na to tedy u Forda meziročně: říjen 25 / říjen 24 (atˇ nám to neovlivnˇuje září 25)
A pokles tu je - krásných -25% prodejů elektromobilů.
Dokážeš pochopit, že to není úspěch?
A že k tomu stačilo jen odstranit jednu jedinou položku z celé řady zvýhodnění elektromobilů.
Ale Ford je současně jediný výrobce automobilů, u kterého můžeš zjistit, jak vypadá ekonomika výroby elektromobilů,
protože ji má oddělenou do divize Model e.
Jsou tu náklady na vývoj elektromobilů, na jejich výrobu, distribuci a proti tomu výnosy z jejich prodeje.
Mám sice jen lonˇská čísla I. až III. Q 2024, ale letošek neslibuje nic lepšího:
Ztráta divize Model e činila 86 mld. korun, když prodej elektromobilů činil 68 tisíc aut.
Jinak řečeno - na každém prodaném elektromobilu prodělal Ford 1,26 milionu korun.
Naštěstí má Ford svoji divizi spalovacích aut, která na tenhle elektrický kšeft vydělává.
Není už čas tuhle elektrickou absurditu odpískat?
A nejen v USA, ale na celém světě.
Ford chválím - ne za to co dělá a že na tom prodělává, ale za transparentnost.
Třeba Sˇkoda říká, že Elroq prodává se ztrátou, ale nikdo nedokáže spočítat s jak velkou.
I kdyby chtěl.
Protože vývojové náklady na Elroq se spláchnou do celkových vývojových nákladů a podobně je to s některými dalšími náklady.
A ostatní výrobci to mají stejné.
Jediná výjimka je Ford.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 15:37
od stano.
A zrazu z -60% mame -25%. Mohli by sme si to rozobrat aj dalej, ale s hlupakmi a demagogmi nebudem stracat cas.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 18:18
od Tonda-B
Kdo není schopen pochopit rozdíl mezi meziročním a meziměsíčním srovnáním opravdu nebude moc bystrý.

Klidně si dál mysli, že zrušení federálních dotací v USA nemělo na nic vliv a že elektromobily jsou spásou lidstva.

Souhlasím s tvojím názorem - s hlupáky a demagogy nemá smysl ztrácet čas.
Budu se tím v tvém případě řídit.

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Napsal: 13.11.2025 18:41
od Tonda-B
Zákaz spalovacích motorů v roce 2035?
To není ani nutné.
EU automobilkám a spalovacím motorům potichoučku utahuje smyčku cestou dalších verzí Euro 6.
Euro 6e má sice všechny podstatné emisní hodnoty stejné jako Euro 6d, ale brutálně mění podmínky měření, kdy za určitých podmínek bylo možné tolerovat 43 %-ní překročené, zatímco tedˇ už jen 10%.
A od příštího roku vstoupí v platnost Euro 6e-bis, která rozšiřuje teplotní pásmo, kdy není povoleno žádné překročení. I tam, kde dosud bylo tolerováno 60 %-ní překročení.
Jedná se o další vlnu devastací motorů aut.
A zcela zapadá do strategie vnutit maximu lidí elektromobily.
Další krok jsou flotilové emise 30g CO2 / km, které vstoupí v účinnost v roce 2030.
To odpovídá spotřebě 1,17 l / 100km a jedná se tedy o emisně výrobní smrt spalovacích motorů.
Opravdu není šance se těch šílenců zbavit?