stano. píše: 13.11.2025 09:06
Dokazes pochopit taku dost podstatnu vec, ze prave moment zrusenia dotacii sposobil vyrazny presun nakupov pred ten termin a z toho vyplyvajucu stagnaciu nakupov po? Evidentne nie, inak by si sa s takou blbostou neohanal.
To by mi potíže nedělalo - pochopit to - kdyby to byla pravda a celá pravda.
Podívejme se na to tedy u Forda meziročně: říjen 25 / říjen 24 (atˇ nám to neovlivnˇuje září 25)
A pokles tu je - krásných -25% prodejů elektromobilů.
Dokážeš pochopit, že to není úspěch?
A že k tomu stačilo jen odstranit jednu jedinou položku z celé řady zvýhodnění elektromobilů.
Ale Ford je současně jediný výrobce automobilů, u kterého můžeš zjistit, jak vypadá ekonomika výroby elektromobilů,
protože ji má oddělenou do divize Model e.
Jsou tu náklady na vývoj elektromobilů, na jejich výrobu, distribuci a proti tomu výnosy z jejich prodeje.
Mám sice jen lonˇská čísla I. až III. Q 2024, ale letošek neslibuje nic lepšího:
Ztráta divize Model e činila 86 mld. korun, když prodej elektromobilů činil 68 tisíc aut.
Jinak řečeno - na každém prodaném elektromobilu prodělal Ford 1,26 milionu korun.
Naštěstí má Ford svoji divizi spalovacích aut, která na tenhle elektrický kšeft vydělává.
Není už čas tuhle elektrickou absurditu odpískat?
A nejen v USA, ale na celém světě.
Ford chválím - ne za to co dělá a že na tom prodělává, ale za transparentnost.
Třeba Sˇkoda říká, že Elroq prodává se ztrátou, ale nikdo nedokáže spočítat s jak velkou.
I kdyby chtěl.
Protože vývojové náklady na Elroq se spláchnou do celkových vývojových nákladů a podobně je to s některými dalšími náklady.
A ostatní výrobci to mají stejné.
Jediná výjimka je Ford.